Megjelent: 14 éve

Közös munkanyelvet vezetnének be a vasutasoknak

A Régiók Bizottsága úgy véli, megkönnyíteni a vasúti áruszállítás európai koordinációját, ha közös munkanyelvet vezetnének be az EU tagállamaiban. Az Európai Bizottság javaslataira reagáló jelentés rámutat, egy ilyen kezdeményezés csak a helyi és a regionális hatóságok szoros közreműködésével jöhet létre.

A Régiók Bizottságának a területi kohézióért felelős bizottsága a múlt héten mutatta be jelentését arról, hogyan javítaná az európai áruszállítás hatékonyságát. A jelentés az Európai Bizottság célkitűzéseire válaszol, melyek szerint növelni kell az európai vasúti fuvarozás hatékonyságát és fenntarthatóságát.

A jelentéstevő portugál José Correia úgy véli, hogy a leginkább egy közös irányítási nyelv bevezetése segítheti ezeknek a céloknak az elérését, mivel ma a jól összehangolt áruszállítás és a gyors problémamegoldás legnagyobb akadálya az, hogy a vasúti közlekedést minden tagállam a nemzeti nyelvén irányítja. A légi közlekedés irányításához hasonlóan ezért egy nyelven kellene vezényelni a nemzetközi vasúti teherforgalmat. A néppárti Correia szerint a nyelvi problémák mellett infrastrukturális és koordinációs kérdésekről is szót kell ejteni. "Semmilyen új áruszállítási politika nem lehet hatékony, a helyi és regionális kormányzatok valamilyen szintű együttműködése nélkül," mondta a jelentéstevő.

A jelentés azt is leszögezi, hogy a jobb koordinációra van szükség az áruszállítást végző vállalatok és a különböző kormányzati szintek között is. Correia szerint a helyi-, és a regionális önkormányzatok feladata, hogy fejlesszék az áruszállítás infrastruktúráját, hiszen az nagyban hozzájárul az európai gazdasági fejlődéshez. Az infrastrukturális hiányosságok miatt az áru- és az utasszállítás gyakran egymás akadályozóivá válnak, írja a jelentés. E szerint az EU-ban növelni kellene a vasúti vonalak számát, különválasztva a teher- és áruszállítás és a személyszállítás infrastruktúráját. Kérdés, hogy egy ilyen javaslat milyen fogadtatásra talál a szocialista és liberális magyar képviselők körében, mikor Magyarországon -heves viták mellett ugyan- de folyik a feleslegesnek ítélt vasúti mellékvonalak felszámolása.

A jelentés végül kitér a közúti fuvarosok vezetési és pihenőidejére is. Correia felszólítja a Bizottságot, hogy erre vonatkozóan is alakítson ki közös európai szabályokat. Correia szerint ezek a szabványok aztán helyt kaphatnának abban - a bizottság által tervezett - irányelvben, amelyben a más tagállamokban kiszabott közlekedési bírságok könnyebb behajthatóságát biztosítanák.

Euractiv.hu
  • 2023.01.12Zoom Nyílt Nap - Fenntarthatósági Alapismeretek Képzés Zoom tájékoztató a 2023. február 03-án induló Fenntarthatósági Alapismeretek Képzésről. A csatlakozáshoz szükséges Zoom-linket regisztrációt követően küldjük. Reigsztráció emailben a [email protected] címen. (Hornyai Marietta client partner). Részletek Jegyek
  • 2023.02.15Hoshin Kanri képzés A Hoshin Kanri, amely a minőségi termékek és szolgáltatások biztosítása érdekében a változásmenedzsment projektek lebontásával segíti elő az egész vállalatra kiterjedő stratégiai tervezést, ezáltal megvalósítja a munkafolyamatok racionális napi menedzsment rendszerének hosszú távú kialakítását a szervezetnél. A Hoshin Kanri módszer megismerése és a stratégiai célok lebontása, célmegállapodások megkötése, erőforrás és projekttervek, akció meghatározása a célok elérése érdekében. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.03.03HR Basic HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Minden esély megvan arra, hogy a román minimálbér meghaladja a magyart jövőre

Romániában 609 euróra nőhet januártól a minimálbér, míg Magyarországon - 17 százalékos emelést feltételezve - 573 eurónak megfelelő összeg lesz. Teljes cikk

Óriási könnyítéseket vezet be Németország, akkora a munkaerőhiány

Megkönnyíti a szakképzett, Európai Unión kívülről érkező bevándorlók munkavállalását Németország, így enyhítenének a munkaerőhiányon. Teljes cikk

Nincs elég börtönőr Belgiumban

Folyamatos a túlzsúfoltság a belgiumi börtönökben, nincs elengedő személyzet, ennek következtében a fogvatartottak közötti erőszak állandó... Teljes cikk