kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

LinkedIn ajánlás - koronázd meg a profilod!

Állást keresel? Naponta csinosítgatod a LinkedIn profilod és jelölgetsz ismeretlen ismerősöket, mégsem talál meg az álommunka? Talán egy lényeges elemről feledkeztél meg: kérj ajánlást! - olvasható a Carriercafé HR Blog legújabb jó tanácsai között.

images

images

Korábban szenteltem egy teljes bejegyzést a referenciáknak. Említettem, hogy nem feltétlen érdemes a munkáltatót több oldalas kreált levelekkel bombázni. Több száz önéletrajz között sokszor nincs idő, sem energia elolvasni. A modern online világ azonban erre is kínál egy tökéletesített megoldást. A LinkedIn profilod megkoronázása lehet, ha ajánlásokkal támasztod alá a szakmai tapasztalatod. Az online referenciák rövidek és ütősek, csupán a legjobb tulajdonságaidat és szakmai kvalitásaidat villantják meg az adott pályaszakaszban. A szakma vagy a recruiter ráadásul egy kattintással utána tud nézni a referenciát adó személynek. Akár el tudja érni, ha bővebben is beszélne vele a munkádról.

Az ajánlás kérés-adás viszonylag komplex folyamat, ezért is nagy kincs, ha valaki rendelkezik vele. Nem véletlen, hogy a fejlesztők később bedobták az "Endorse" funkciót, ahol csak egy plusz jelet kell nyomni az adott tapasztalat vagy erősség mellett. Osztogatják is ezeket a kollégák rendesen, de sokszor teljesen alaptalanul. Akkor kapkodja az ember a fejét, amikor már olyan tapasztalatait is viszont látja online, amit valójában még meg sem szerzett. Ezeket természetesen érdemes levenni a profilról. Az ajánlás az előbbiekkel szemben sokkal összetettebb: át kell gondolni, hogy mit emeljünk ki, a legjobb angolul fogalmazni és az sem elhanyagolható tényező, hogy legalább a fél szakma előtt vállalnunk kell a leírtakat. Találni egy kollégát, partnert vagy egy vezetőt a rohanó világban, aki mindezt magára vállalja vagy akár önként felajánlja, nem könnyű. Tudják ezt a munkaadók is. Értékké vált a LinkedIn referencia.


Ha ajánlásra kértek fel...



Csakis akkor adjunk véleményt és ajánlást, ha úgy érezzük, eléggé tudjuk képviselni az adott személyt, meg voltunk/vagyunk elégedve a munkájával és alaposan bele látunk/láttunk. Amennyiben egy kicsi ellenérzésünk támad a dologgal kapcsolatban, nyugodtan utasítsuk el a felkérést. A másiknak meg kell értenie, hogy nincs elég információnk vagy kellemetlen számunkra a felkérés.

Amennyiben a referencia szívből jön és vállalható, fogalmazzunk professzionálisan, a lényegre szorítkozva. Keressünk frappáns mondatokat, melyek jól leírják az adott személy munkáját. Ne felejtsük el, hogy a pár soros írás mögött minket is könnyen megtalálnak és minősítenek. A referencia írással magunkról is képet formálunk.


Ha referenciát szeretnénk...



Kérjünk ügyfelektől és vezetőktől ajánlást. A legjobb, ha ezek a korábbi munkahelyekről származnak. A jelenlegi vezetőket ne zavarjuk ilyen kérésekkel, az ügyfelek elégedettsége viszont mindig jól jöhet. Figyeljünk arra is, hogy ne tűnjön fel egy időben túl sok, ha váltani szeretnénk, mert az jelzés értékű a jelenlegi vezetés számára. Gondoljunk a számokra: a legjobb, ha minden munkahelyünknél egy-kettő szerepel. Ne vigyük túlzásba, mert könnyen "dicséret vadászoknak" tűnhetünk. A sok közvetlen kollégától származó, túlzó referencia csak csökkenti a profilunk fényét, egy-két ütős viszont kiemeli. Olyan személyeket kérjünk fel, akik kifejezetten elégedettek voltak a munkánkkal és számunkra is fontos a véleményük. Egy elismert ügyfél vagy a közvetlen felettes, akivel nagyon jó kapcsolatot ápoltunk, tökéletes választás. Az ajánlás kérés elküldése előtt kérjük fel az illetékest egy emailben vagy telefonon álláskeresésre hivatkozva. Így biztosan nem éri kellemetlen meglepetés és szívesen ír rólunk pár kedves sort. Ha munkát azonnal talán nem is, de egy kis önbizalmat biztosan nyerünk belőlük.

Carriercafé
HR Blog
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mit keresnek a vállalatok egy vezetőben 2024-ben?

Hogyan formálja át a digitális átalakulás a vezetői szerepeket és milyen új vezetői készségeket igényel ez? Erről ír posztjában a Jobcapital a HR Blogon. Teljes cikk

Engedjük-e a főnököt tárgyalni?

Boris Johnson három éve még brit miniszterelnökként egy vacsorán váratlan kereskedelmi engedményt tett ausztrál kollégájának. Az import marhahús... Teljes cikk

Karrierváltás másképp: állásváltás házon belül

Amikor a specialisták csapdája találkozik az átszervezéssel, abból házon belüli karrierváltás lesz. Ha a munkavállalónk olyan szerencsés, hogy... Teljes cikk