Megszületett a megállapodás: elmarad a vasutas sztrájk
Elmarad a hétfőre meghirdetett vasutas sztrájk, miután megszületett a megállapodás a vasúti közlekedés biztonságáról a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és a Mozdonyvezetők Szakszervezetet között. A megállapodást vasárnap írta alá Garamhegyi Ábel, a GKM államtitkára és Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke.
Garamhegyi Ábel kiemelte: megértették az érdekképviselet aggodalmait, a vasúti közlekedés biztonságával kapcsolatos jogszabályalkotás bekerül a tárca jogszabály-alkotási tervébe. Borsik János emlékeztetett arra, hogy tavaly novembere óta a szakszervezet folyamatosan jelezte a vasúti üzembiztonságot kedvezőtlenül befolyásoló tényezőket a gazdasági tárcának. Mivel a levelezés szakaszában nem jutottak előbbre, ezért június 13-án a Mozonyvezetők Szakszervezete sztrájkbizottságot hozott létre. Ettől kezdve "pörgősebbek" lettek az események - fogalmazott a szakszervezeti vezető.
A Mozdonyvezetők Szakszervezetének az volt a célja, hogy változás következzen be a vasúti közlekedés biztonságában, ezért a megállapodás volt az elsődleges - mondta Borsik János, aki utalt arra, hogy a mozdonyvezetőknek több mint 90 százaléka aláírásával fejezte ki a sztrájkban való részvételi szándékát.
Borsik János kiemelte: a vasárnapi megállapodás aláírását követően a megvalósítás a legfontosabb ügy. Az emberek érezni fogják, hogy szigorúbb és átláthatóbb lesz az ellenőrzés, rendezettebbek lesznek a biztonsággal összefüggő foglalkoztatási szabályok. "Abban az esetben, ha a Mozdonyvezetők Szakszervezete azt látja, hogy valamelyik része sérül a megállapodásnak, akkor tárgyalást kezdeményez" - jelentette ki Borsik János.
Garamhegyi Ábel úgy értékelte, hogy a szakmai egyeztetés eredményt hozott. A megállapodásban elfogadták a jogalkotásra vonatkozó tervet, az azonnali intézkedésekben a hatóság meg tudott állapodni a szakszervezettel. Bízik benne, hogy a vasút üzembiztonsága növekedni fog. A közlekedési hatóságnál az ütemezett ellenőrzési terv rendelkezésre áll.
Kérdésre válaszolva Borsik János elmondta, hogy a megállapodás három mellékletet tartalmaz. Ezek alapján növekszik ellenőrzések száma, gyakoribb lesz a tapasztalatok kiértékelése, általános és áttekinthető képzési folyamatok indulnak el. Borsik János közölte azt is, hogy a mozdonyvezetőknél 17 éve nem volt létszámleépítés, viszont a mellékvonalak sorsa kihathat a foglalkoztatásuk biztonságára. A MOSZ ügyvezető alelnöke úgy vélekedett, hogy a mellékvonalak kérdése nemcsak a mozdonyvezetők foglalkoztatására hathat, hanem társadalmi ügy is. Szerinte a mellékvonalakon a vasúti személyforgalom szüneteltetése nem hozta meg azt az eredményt, amit korábban a szakértők prognosztizáltak. A megállapodásban rögzítették, hogy a minisztérium írásban tájékoztatja a MOSZ-t arról a folyamatról, amelynek eredményeként az ez év decemberi menetrendváltásig a mellékvonali közösségi közlekedési szolgáltatás 2008-as tartalmáról döntés születik.
Garamhegyi Ábel elmondása szerint az adatok nem mutatják azt, hogy romlana a vasúti közlekedés biztonsága. Az első hat hónap adatai szerint kevesebb a vasúti közlekedésben a rendkívüli esemény az előző év félévéhez képest, miközben az indított vonatok száma nőtt az ütemes menetrend következtében. Ugyanakkor az érdekképviseletek jelzésére oda kell figyelni. Borsik János megjegyezte: a vállalkozó vasutaknál bekövetkezett műszaki balesetek aránya a szállítási volumenhez képest igen magas.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Helytállási pénzt kapnak a MÁV és a Volán dolgozói a vihar után 5 hónapja
- Lázár János szerint 53 ezer ember "szarból épít várat nap mint nap" 6 hónapja
- Új ügyvezető igazgató az Austrotherm Kft.-nél 6 hónapja
- Erre figyelj, ha AI-t használsz HR-esként 7 hónapja
- A HR is alapvető reformra szorul az egészségügyben: itt vannak a javaslatok 9 hónapja
- Lázár János: A MÁV dolgozói nem arra szerződtek, hogy állatként viselkedő utasokkal harcoljanak 12 hónapja
- Lázár János a kalauz nélküli vonatokról és a MÁV munkaerőhiányáról is beszélt 13 hónapja
- Új vezetők a Biggeorge Property élén 1 éve
- Új vezető a Futureal élén 1 éve
- "Munkát a munkahelyen lehet végezni" - átszervezik a MÁV-ot, lecserélik a vezetést 1 éve
- A Vasutasok Szakszervezete nem ért egyet a hőségpénz elosztásával 1 éve


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?