Megjelent: 10 éve

Mekkora támogatást adna az állam az új autógyárért?

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerit Magyarország még nem esett ki a a Tata/Jaguar Land Rover gyáráért folytatott versenyből, hiszen a cég még nem döntött a végső helyszínről, írja a napi.hu. Szlovákia és Lengyelország van még versenyben.

Szlovákiában eddig az volt a probléma, hogy nem tudtak kellő méretű területet gyorsan kisajátítani felajánlható ipari parknak, így elbukták az Apollo Tyres gumigyár beruházását, amely Magyarországon valósult meg, míg a dél-koreai Nexen Csehországban települt le. A terület biztosítása érdekében gyorsított eljárásban igyekezett elfogadtatni a parlamenttel egy olyan törvényt, amely egyszerűsíti a kisajátítási procedúrát.

Varga Mihály a Figyelőnek azt nyilatkozta, hogy Magyarország, Szlovákia és Lengyelország van még versenyben a tervezett új üzemért. "Mindent megteszünk azért, hogy minket válasszanak, de nagyon komoly, soktényezős megmérettetés van."

Ha a gyár idetelepülne, Magyarország autógyártása a tavalyi adatokhoz képest 80 százalékkal nőhetne egycsapásra. Az eddigi támogatott projektek nyomán 350 millió euró (nem egészen 110 milliárd forint) állami hozzájárulással lehet számolni. Hogy az Unió erre rábólintson, fontos, hogy fejletlen régióban valósuljo meg. Magyarországon Győr környéke jön szóba, ahol a képzett munkaerő megtalálása nem biztos, hogy könnyű lesz, de a beszállítók jelenléte pozitívum. A munkaerő költsége az autóiparban Magyarországon kicsit alacsonyabb, mint Szlovákiában, de magasabb, mint Lengyelországban.

napi.hu
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
NAV: tovább emelkedik az alanyi adómentesség határa

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja. A jelenlegi 18 millió forintos felső határ 2026-ban 20 millió, 2027-ben 22... Teljes cikk

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg szomszédunkban a Bosch

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján. Az elbocsátásokat a Bosch... Teljes cikk

Ünnepi csend az IKEA-ban: a dolgozók pihenésére fókuszál a vállalat

Az IKEA Magyarország idén is a szeretetteljes otthoni élet és a valódi feltöltődés fontosságát helyezi a karácsonyi időszak középpontjába. Ennek... Teljes cikk