A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Varga Zoltán, Magyar Suzuki Zrt.
"Hiszek benne, hogy a modern HR nem kiszolgál, hanem partnere és iránytűje a szervezet fejlődésének – de ezt nem „a tuti megmondásával”, hanem őszinte figyelemmel és megfelelő alázattal kell képviselnünk" - vallja Dr. Varga Zoltán, a Magyar Suzuki Zrt. operatív vezetője és HR igazgatója aki idén is felkerült a HR Portál befolyásos HR vezetőinek toplistájára. Vele beszélgettünk szervezeti kihívásokról, kritikus képességekről, nyerő juttatásokról és persze az AI-ról is.
A HR Portál június 5-én közölte listáját A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezetőről. Ez 2022 óta a harmadik ilyen összeállításunk. A nyitócikk után a HR vezetőket interjúkban is bemutatjuk. Másodszor került fel a listánkra Varga Zoltán a Magyar Suzuki Zrt-től. A szakember 2021-től régiós szinten – hat országban – irányítja a HR-, társasági támogatási, jogi és compliance területeket. Ezen túl 2025 januárjában operatív igazgatói kinevezést kapott, aktív szerepet vállal a vállalat teljes működésének és stratégiájának alakításában.
Milyen eredményre a legbüszkébb az utóbbi egy évben HR vezetői munkájából?
Nagy büszkeség számomra, hogy az elmúlt évben bekerülhettem a szervezet szűk felsővezetésébe, mint operatív igazgató. Ez a szerep nemcsak nagyobb stratégiai felelősséget jelent, hanem lehetőséget is arra, hogy még hangsúlyosabban képviseljem az emberek világát, és a kollégáim fejlődésének ügyét a vállalatvezetés legfelső szintjén.
Az év legmeghatározóbb szakmai eredménye számomra egy összetett szervezetfejlesztési program sikeres irányítása volt. A projekt célja a vállalati támogatási funkciók – HR, jog, compliance, belső kommunikáció, valamint más társasági támogató területek – integrációja és hatékonyabb, összehangoltabb működtetése volt.
A változások eredményeként csökkentek az átfedések, javult a belső együttműködés, és gyorsult a vezetői döntéshozatal támogatása. Úgy gondolom, ez a program nemcsak szerkezetileg erősítette meg a működésünket, hanem kultúraformáló hatással is bírt – rávilágított arra, hogyan tudnak különböző szakmai területek egymást erősítve, közösen értéket teremteni.
Milyen kritikus tulajdonságokkal vagy készségekkel kell rendelkezniük a HR-vezetőknek a mai, gyorsan változó üzleti környezetben?
Véleményem szerint a nyomástűrés a legkritikusabb készség, amely sokakat próbára tesz – és gyakran ezen dől el, ki tud hosszú távon is helytállni. Emellett elengedhetetlen a rendszerszintű gondolkodás és az üzletet támogató szemléletmód: a HR-vezetőnek értenie kell az üzleti célokat, és proaktívan kell hozzájárulnia azok eléréséhez.
Kiemelt jelentőséggel bír továbbá a kommunikációs érzékenység, a gyors alkalmazkodóképesség (adaptivitás), valamint a digitális kompetenciák megléte – különös tekintettel az AI technológiák megértésére és integrálására a szervezeti működésébe. Egy modern HR-vezetőnek egyszerre kell emberközpontúnak és technológiailag naprakésznek lennie.
Dr. Varga Zoltán pályafutását jogászként kezdte. Bő 12 évvel ezelőtt csatlakozott a jelenleg mintegy 3000 munkavállalót foglalkoztató Magyar Suzukihoz. 2021-től régiós szinten – hat országban – irányítja a HR-, társasági támogatási, jogi és compliance területeket. Ezen túl 2025 januárjától operatív igazgatóként aktív szerepet vállal a vállalat teljes működésének és stratégiájának alakításában is. Nem hagyta abba a tanulást sem: jelenleg pedig a Harvard Business School hallgatója.
Milyen szervezeti kihívás merült fel az elmúlt egy évben, amit azonnal kellett kezelni? Milyen módon?
A gyors gazdasági környezetváltozás és a termelékenységi nyomás hatására érezhetően nőtt a munkavállalókban a bizonytalanságérzet, ugyanakkormegjelent egyfajta „kényelmesség” is a szervezeten belül. Véleményeket könnyen formálunk, de új megoldások születése ritkult – sokszor inkább másolunk, mint alkotunk, és azt sem mindig hibátlanul.
Ez a felismerés indította el bennem azt, hogy„fel kell rázni” a vezetői gárdát. Egyértelmű belső képzési programokat indítottunk a vezetői elvárásokról, a visszajelzési kultúráról, és külön figyelmet fordítottunk arra, hogy a számonkérés ne formális, hanem érdemi legyen. Hiszek abban, hogy a hosszú távú fejlődéshez vissza kell nyúlni az alapokhoz, újra kell építeni a szervezet saját, hiteles működési kereteit.
Kiemelten fontosnak tartom az írásbeli kommunikáció minőségének javítását is. Úgy gondolom, hogy ez nemcsak hatékonyságot, hanem közvetlen költségmegtakarítást is eredményez. Napi szinten e-mailezünk, és a levél írójának felelőssége van abban, hogy az olvasó a lehető legérthetőbben, a lehető legkevesebb időráfordítással kapja meg az üzenetet. A jó kommunikáció időt spórol – a rossz kommunikáció viszont elveszi azt.
Hogyan reagál cégük a munkavállalói igényekre például a rugalmas munkarendre?
A termelési környezet korlátai ellenére sikerült kialakítanunk egy rugalmas adminisztratív munkarendet, amely havonta 3+3 nap otthoni munkavégzést tesz lehetővé. Ez a modell támogatja a munkavállalók egyensúlykeresését, miközben megőrzi az irodai jelenlétből fakadó személyes együttműködés előnyeit.
A fizikai dolgozók esetében kiemelt figyelmet fordítunk a munkakörnyezet modernizálására: folyamatosan fejlesztjük az étkeztetési és szállítási rendszereket, valamint olyan célzott juttatásokat vezettünk be, amelyek valódi értéket képviselnek a mindennapokban. Különösen büszkék vagyunk a Suzuki Egészségcentrumra, amely ma már nemcsak szűréseket kínál, hanem 16 szakterületet lefedő járóbeteg-szakellátást is biztosít.
Emellett tovább támogattuk a Suzuki Óvodát, és jelentősen bővítettük a gyermektáboroztatási támogatás rendszerét is. Hiszek abban, hogy a gondoskodás kultúrája hosszú távon mélyebb elköteleződést és erősebb vállalati közösséget teremt.
Miben szeretne fejlődni a következő időszakban és fejleszteni a HR szervezetét?
Szeretnék még kíváncsibb, még meggyőzőbb és még támogatóbb vezetővé válni. Célom, hogy az emberekben felébresszem a belső cselekvési vágyat – hogy ne várjanak, hanem merjenek lépni, változtatni, kezdeményezni. Egyik személyes mottóm:„Kérj visszajelzést, ne várj rá.”
Fontos számomra, hogy a HR működésében tovább erősítsük a digitális, adatvezérelt döntéshozatalt, és egyben fejlesszük a kritikai gondolkodást – nem szervezeti szinten általánosságban, hanem egyéni munkavégzésre fókuszálva. A kérdés, amit szeretnék elültetni: „Hogyan tudnám én jobban csinálni?”
Azt szeretném, hogy mindenki tudatosabban gondolkodjon arról, hogyan fejlesztheti a saját munkáját, hozzáállását, hatását.
Kiemelt fókuszom a vezetői utánpótlásmenedzsment rendszer megújítása, valamint a HR szervezetben a belső tanácsadói és döntéshozói szemlélet megerősítése. Hiszek benne, hogy a modern HR nem kiszolgál, hanem partnere és iránytűje a szervezet fejlődésének – de ezt nem „a tuti megmondásával”, hanem őszinte figyelemmel és megfelelő alázattal kell képviselnünk.
Használja-e Ön vagy HR szervezete az AI-t? Miben, milyen eredménnyel? Hol lát ebben esélyt vagy kihívást?
Az AI óriási lehetőségeket rejt a szervezetek és a gazdaság működésében is – de csak akkor, ha etikusan, transzparens módon és emberi kontroll mellett alkalmazzuk. Mi jelenleg ismerkedünk vele, és kísérleti módon vizsgáljuk, hogyan tud valódi értéket teremteni a működésünkben.
Számomra ez olyan, mint amikor egy autóval elindulunk egy új úton: tudjuk, hogy haladni kell, de előtte ki kell helyezni a sebességkorlátozó táblákat, és elő kell írni a biztonsági öv használatát. A cél nem csupán a gyors előrehaladás – hanem az is, hogy biztonságosan és tudatosan érkezzünk meg.
A legnagyobb kihívást jelenleg abban látom, hogyfejlesszük a szervezeten belüli digitális kompetenciákat. Ehhez nemcsak technológiai felkészültségre, hanem szemléletbeli érettségre is szükség van.
Mit tesz azért, hogy a vállalata jövőálló szervezet legyen?
A jövőállóság kulcsa szerintem a dinamikus tanulószervezet kialakítása, a vezetői példamutatás, valamint a munkavállalói elköteleződés és bizalom folyamatos építése. Hiszek abban, hogy egy vállalat hosszú távú versenyképességét nemcsak technológiai beruházások, hanem emberi és kulturális tényezők is meghatározzák.
Tudatosan invesztálunk a belső tudásmegosztásba, a vezetők fejlesztésébe és a stratégiai gondolkodás erősítésébe.
Célunk, hogy ne csupán reagáljunk a változásokra, hanem képesek legyünk proaktívan alakítani is a jövőt. Ennek szellemében dolgozunk azon, hogy a 35 éves magyarországi jelenlétünket stabil alapokra helyezve tovább tudjuk építeni a következő évtizedekre is.
Sorozatunk korábbi interjúi (időrendben):
Zahari József, E.ON Hungária Csoport
Erdei Katalin, Richter Gedeon Nyrt.
A nyitóképen Varga Zoltán
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Már 24 évesen HR vezetői pozícióba került a Bayer Hungáriánál, most több, mint 500 munkavállalóért felel. Tavaly óta pedig már a multi cég... Teljes cikk
„Képzési és fejlesztési szakemberként az motivál a mindennapokban, hogy hozzájárulhatok a kollégák fejlődéséhez, motivációjához és a... Teljes cikk
Idén megújították a Richter teljes belső kommunikációs eszközrendszerét. 6000 fő számára, 3 telephelyen, a 4 generációból jelenlévő fizikai... Teljes cikk
- Árnyalt jövőkép a magyar cégeknél: kiderült, mitől tartanak leginkább 2 hete
- Ki kell tenni a büdös halat - nem csak a csillámpónit - az asztalra 3 hete
- Transport Coordinator 3 hete
- Bérfejlesztésről és létszámcsökkentésről döntöttek ennél a magyar cégnél 3 hete
- Így lehetsz jobb vezető nőként 3 hete
- Meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot 1 hónapja
- HR tehetségek 2025: Varga Vilmos 1 hónapja
- Organizational Development Manager 2 hónapja
- Nincs szánalmasabb közhely annál, hogy "ezek a mai fiatalok" 2 hónapja
- Miért nem érti meg a cégvezető a dolgozót? 2 hónapja
- Új HR vezető a Debrecen International Airportnál 2 hónapja

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja