Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 7 éve

Navracsics Tibor a közigazgatásba csábítgatta a fiatalokat

Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes Tihanyban a III. Regeneráció táborban arra hívta fel a közigazgatás iránt érdeklődő fiatalok figyelmét, hogy a közigazgatás legalább olyan izgalmas terület, mint a versenyszféra.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) által szervezett táborban a politikus hétfőn elmondta, a közigazgatás olyan képzett, legalább egy nyugati nyelvet beszélő fiatalokat vár, akik partnerek abban, hogy a magyar közigazgatás versenyképes legyen. Az országok közigazgatásai versenyeznek egymással, és ebben a versenyben jól helytálltunk, hiszen az OECD az új közigazgatási modellt követendő példaként ajánlja.

Elmondta, hogy a KIM évről évre fiatalokat juttat ki az Európai Unió tagállamaiba, hogy tapasztalatot szerezzenek más országok közigazgatásáról, és emberi kapcsolatokkal gazdagodjanak, amit majd hazatérve is kamatoztatnak munkájukban.

A miniszter a háromnapos táborban részt vevő mintegy nyolcvan fiatalnak elmondta, hogy három elemből álló sorozat részeként kora ősszel karrierexpót rendeznek Budapesten, ahol államigazgatási szervek és a KIM kapcsolatot teremt egyetemistákkal és álláskereső fiatalokkal. Márciusban nyílt napot szerveznek a KIM-ben, ahol az előzetesen jelentkezők ismerkednek majd a tárca munkájával, nyáron pedig megrendezik a következő regeneráció tábort, ahol kötetlenebb formában lehet bekapcsolódni a fiatalok és az államigazgatás képviselőinek párbeszédébe.

"Az elmúlt három évben szerettük volna bebizonyítani, hogy a közszféra legalább olyan izgalmas, mint a versenyszféra és erkölcsi szempontból legalább annyira értékes vagy bizonyos szempontból értékesebb a közszféra, hiszen saját karrierszempontjait veti alá a közszolga a közösség érdekeinek" - magyarázta.

A közigazgatás átalakításával kapcsolatban Navracsics Tibor hangsúlyozta, az a cél, hogy az állam ne félelmet, szorongást keltő hatóságként jelenjen meg a hétköznapokban, hanem partneri kapcsolatrendszerben álljon az állampolgárokkal, mivel a polgárok adójából tartják fenn az intézményrendszert, ebből a forrásból fedezik a közkiadásokat. Ezért az állampolgár egy szolgáltatás megrendelője, feladatunk pedig az, hogy a befizetett pénzért minőségi szolgáltatást kapjon - jelentette ki a miniszter.

Mint mondta, ilyen szolgáltatás a kormányablak. A 300 ponton udvarias, tisztelettudó és professzionális kiszolgálással dolgoznak a kormányablakok munkatársai, partnerként tekintve az állampolgárra - magyarázta, hozzátéve, hogy "ez kultúraváltás, amiben nemzedékváltásra is szükség van". A versenyképes közigazgatás kulcsa a szemléletváltás - hangsúlyozta a miniszter.
  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter