Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 17 éve

Nincs megállapodás - kiszámíthatatlan a vonatközlekedés

Nem született megállapodás a MÁV és a VDSZSZ között a vasárnap 17 órakor kezdődött egyeztetésen a sztrájkkövetelésekről és a még elégséges szolgáltatásról. Az egyeztetést ma 17 órakor folytatják.

images

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke az egyeztetést követően az MTI-nek elmondta, hogy nem haladt érdemben a tárgyalás sem a sztrájkkövetelésről, sem a még elégséges szolgáltatásról.

A szakszervezet továbbra is 250 ezer forintot követel minden vasutasnak a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék kiszervezési pótlékot kér a leányvállalatok dolgozóinak. A VDSZSZ elnöke közölte: az egyeztetés után ülésezik a sztrájkbizottság, és dönt a további lépésről.

Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke elmondta: a vasúttársaságoknak nincs jogi és gazdasági alapjuk a szakszervezet követeléseinek teljesítésére.


Hétfőn is bizonytalan a vonatközlekedés



A fővárosban csak a Keleti pályaudvaron nincs vonatközlekedés, a Nyugati és a Déli pályaudvarokról indítanak vonatokat; vidéken a hétfő reggeli órákban vegyes a kép.

A Nyugati pályaudvarról indulnak vonatok Vácra, Veresegyházára és Esztergomba, a Déliből pedig Székesfehérvárra, Pusztaszabolcsra és Dunaújvárosig lehet eljutni vonattal. Budapest környékén, Rákoshegy-Újszász-Szolnok között járnak a vonatok. A ceglédi vonatok és a Szeged felőliek Kőbánya-Kispestig közlekednek, illetve innen indulnak. Rákoson, Aszódon és Hatvanban sztrájkolnak, ezért csak Pécel és Gödöllő között jár egy-egy vonat, de Budapestre nem tudnak e településekről eljutni. A szolnoki és a ceglédi pályaudvarok is üzemelnek.

Szeged állomás nem indít, nem fogad, a budapesti közlekedés Kiskundorozsma állomásról bonyolódik. Szeged és Kiskundorozsma között autóbuszok szállítják utasainkat. Szeged-Rókusról kisebb késésekkel közlekednek Békéscsabára a vonatok. Nem járnak a vonatok Kisszénás-Kondoros, Mezőtúr-Orosháza-Mezőhegyes, Mezőhegyes-Battonya, valamint Szeged-Szabadka között.

Az észak-magyarországi térségben Miskolc Tiszai pályaudvaron sztrájkolnak, ezért Ózd felé, továbbá Hidasnémeti, Szerencs felé nincs vasúti összeköttetés. Nyékládháza és Hort-Csány között azonban járnak a vonatok. Debrecen, Nyíregyháza környékén közlekednek a vonatok, Mátészalkán viszont nem járnak.

Dunántúlon Szombathely állomás még mindig nem tud indítani és fogadni vonatokat, az utasokat a korábbi gyakorlatnak megfelelően eljuttatják a vonatpótló autóbuszok azokhoz az állomásokhoz (Vép és Püspökmolnári, Ják-Balogunyom és Acsád), ahonnan továbbutazhatnak vonattal. A dél-balatoni vasútvonalon most közlekednek a vonatok, ám Kaposvár térségében akadozik a közlekedés.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ez a cég veszi át a Hervist: több száz hazai munkavállaló kerül új kézbe

A Hervis kivonul Magyarországról és Romániából, teljes bolthálózatát pedig a brit Frasers Group veszi át, ami több száz hazai munkavállaló... Teljes cikk

Több száz új munkahely érkezik Gyöngyösre és Csömörre: brutális beruházást jelentettek be

Több mint 72 milliárd forint értékben hajt végre fejlesztéseket Magyarországon az amerikai Procter & Gamble, ami ismét bizonyítja, hogy Donald Trump... Teljes cikk

Meglepetés a Top 500-as listán: így teljesítettek a magyar cégek

A közép- és kelet-európai régió 500 legnagyobb vállalata listáját a 2024-es adatok szerint továbbra is a lengyel Orlen olajcég vezeti, a második... Teljes cikk