Nőtt a takarékoskodó fiatalok aránya
Tíz év alatt több mint felével nőtt a takarékoskodó fiatalok aránya, a K&H csoport pályakezdők, 19-29 évesek körében végzett felmérése szerint 2012-2019-ben a megtakarításuk átlagos összege 204 ezer forintról 517 ezer forintra emelkedett, a megtakarítással rendelkezők aránya pedig 34 százalékról 57 százalékra nőtt - derül ki a közleményükből.
Az elmúlt években jelentősen változott a pénzhasználat is, a kutatási adatok alapján míg 2013-ban még 200 milliárd forint volt az online kereskedelem forgalma és 17 millió vásárlás zajlott le az interneten, addig 2018-ban már 425 milliárd forint forgalom mellett 38 millió online vásárlás történt.
Az elmúlt években teret hódítottak az e-banki és a mobilbanki megoldások is, hiszen egyre többen már appokon keresztül intézik az ügyeket és a kifizetéseket, például 2015 eleje óta háromszorosára nőtt az érintéses vásárlások aránya. Ma már a 18 éven felüli vásárlók 95 százaléka, 3 millió ember rendelkezik bankkártyával, akik jellemzően három célra használják kártyájukat a GKI Digital adatai szerint: hagyományos boltokban, online üzletekben és szolgáltatások (mozi, étterem) igénybevételekor; csak készpénzfelvételre ma már elenyésző kisebbség használja a kártyáját.
Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója a változásokról elmondta, a digitális átalakulásnak köszönhetően új banki szolgáltatások jelentek meg, és elterjedt a virtuális pénz használata. Úgy vélte, a pénzkezelés változását a pénzügyi oktatásnak is követnie kell, hiszen a mostani iskolás generáció felnőttként már javarészt virtuálisan fogja kezelni pénzügyeit. A csoport például a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedőre való felkészítésnél már animációs vlogger figurákkal és mobilapplikációval fejleszti a diákok tudását.
- 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
- 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők. Részletek Jegyek
- 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
A kormány célja, hogy idén a lehető legtöbb uniós forrást, minél gyorsabb ütemben eljuttassa a vállalkozásoknak; ebben kiemelt szerepe lesz a Magyar... Teljes cikk
Évente 5-6 ezer, vagyis kb. egy kisvárosnyi ember hal meg vastagbélrákban Magyarországon, ezzel világelsők vagyunk a vastagbélrák halálozási... Teljes cikk
Az ügyfelek egyre inkább felismerik és ki is használják az egészségpénztárak előnyeit és értékeit - derül ki az MBH Gondoskodás... Teljes cikk
- Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció 5 napja
- Kiugró hozamot értek el a nyugdíjpénztárak tavaly 6 napja
- Munkaerőpiaci fordulatok: Innováció és alkalmazkodás a HR-ben 1 hete
- Rekordszámú diák nevezett az idei pénzügyi vetélkedőre 1 hónapja
- Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok 2 hónapja
- Felmérés: a dolgozók 30 százaléka biztos benne, hogy nem fog kijönni az állami nyugdíjból 2 hónapja
- 30 év alatti anyák adókedvezményének érvényesítése 2 hónapja
- 25 év alatti fiatalok adókedvezménye nyilatkozat 2 hónapja
- Túlbecsülik az emberek a szükséges megtakarítást adott nyugdíjkiegészítéshez 2 hónapja
- A Z generáció sajátosságai, avagy lehet-e óriás hamburgert enni a mítingeken? 2 hónapja
- Mit akar a Z generációs munkavállaló? 3 hónapja