Pályázat munkaügyi tárgyú kutatások támogatására
Az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA) pályázatot hirdet munkaügyi tárgyú kutatások támogatására. (K-2006/A)
A foglalkoztatáspolitika tervezett intézkedéseinek, - különösen az EU csatlakozási folyamat során aktuális intézkedéseinek - megalapozásához való hozzájárulás, a helyi foglalkoztatási kezdeményezések segítése vizsgálatokkal, elemzésekkel, a kutatási eredmények hasznosításának, koordinációjának fejlesztése.
2. A pályázók köre:
A pályázat nyilvános, pályázhatnak:
2.1. a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi tárgyú kutatásokkal foglalkozó felsőoktatási intézmények, munkaerő-piaci és önkormányzati, munkaadói és munkavállalói érdekvédelmi szervezetek, kutatóintézetek, kutatóhelyek, - önállóan vagy több szervezet együttműködésével - illetve;
2.2. minden olyan kutatással, kísérleti fejlesztéssel foglalkozó független szakember, (természetes személy), aki rendelkezik a 2.1 pontban felsorolt szervezetek valamelyikének pénzügyi, szakmai kötelezettségeket vállaló - befogadó nyilatkozatával.
3. A pályázatok kötelező tartalmi elemei:
3.1 Adatlapok:
3.1.1. pályázati adatlap,
3.1.2. költségtervi adatlap,
3.1.3. költségtervi kiegészítő adatlap
3.1.4. összefoglaló adatlap.
3.2 Részletes kutatási terv, amely magában foglalja:
3.2.1. a kutatási téma megfogalmazását,
3.2.2. a kutatás célját,
3.2.3. a kutatás témájához kapcsolódó korábbi kutatások eredményeinek összefoglalására tervezett kutatási címjegyzéket,
3.2.4. a vizsgálni kívánt problémák megoldásának hipotéziseit,
3.2.5. a vizsgálandó mintát és a mintavétel tervezett körét, kérdőíves kikérdezés esetén a kikérdezésekben rejlő kockázatok csökkentésére vonatkozó terveket (regiszteres adatbázisok pontatlansága, alacsony válaszadási hajlandóság, válaszok pontatlansága, egyéb akadályok esetén alkalmazott módszereket),
3.2.6. a kutatás során alkalmazandó módszereket,
3.2.7. a kutatás folyamatát bemutató Gantt táblázatot,
3.2.8. a vizsgálati eredményeken alapuló javaslatok felhasználási területeit,
3.2.9. a kutatás költségtervének részletes indoklását, a költségterv indoklásának önálló részeként a kutatási és "spin-off" feladatok elhatárolását tartalmazó táblázat,
3.2.10. a kutatók referenciáit a vállalt témában és a kutatási gyakorlatban.
3.3 A kutatásban közreműködők max. egy oldal terjedelmű tudományos publikációjának listája.
3.4 Igazolások, nyilatkozatok:
3.4.1. A résztvevő kutatók tájékoztató nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy az elmúlt két évben az adott témához kapcsolódóan milyen kutatásokat végeztek, illetve milyen publikációkat hoztak nyilvánosságra,
3.4.2. A résztvevő kutatók összeférhetetlenségi nyilatkozata arról, hogy sem monitori, sem szakértői megbízást az OFA-nál nem vállalnak addig, amíg a kutatási pályázatuk le nem zárult.
3.4.3. Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. Törvény (továbbiakban Áht.) 15 §-ban foglaltaknak megfelelően a pályázó szervezet köteles igazolni azt, hogy megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok e törvényben foglalt követelményeinek.
a.) Az Áht. 15 § (7) bekezdésében, valamint a (9) bekezdés ab), ac), ad) pontjaiban foglaltak igazolására az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség által kiállított hatósági bizonyítvány,
b.) Az Áht. 15 § (9) bekezdés aa) pontjában foglaltak igazolására az Egyenlő Bánásmód Hatóság által kiállított hatósági bizonyítvány,
c.) Az Áht. 15 § (9) bekezdés b), c) pontjában foglaltak igazolására a pályázó (mint munkáltató) nyilatkozata.
4. A pályázatok benyújtásának módja:
4.1. A pályázatokat hat (egy eredeti és öt másolati) példányban papíron, valamint egy példányban mágneslemezen az OFA pályázati útmutatójának figyelembevételével, a kitöltött OFA pályázati, költségtervi, költségtervi kiegészítő összefoglaló adatlaphoz mellékelve lehet benyújtani, ajánlott postai küldeményként.
4.2. A pályázatoknál a benyújtás időpontja azonos a postai bélyegzőn szereplő időponttal.
5. A pályázatok benyújtásának határideje: 2006. szeptember 4.
6. A pályázatok elbírálása:
6.1. A pályázatok támogatásáról szakértői bizottság véleménye alapján az OFA Kuratóriuma dönt. A Kuratórium fenntartja magának a jogot arra, hogy a témájukban egymáshoz kapcsolódó kutatások támogatását, csak a pályázók - kutatás során való - szerződésben szabályozott együttműködése esetén biztosítja.
6.2. A Kuratóriumi döntésre várhatóan 2006. október 30-ig kerül sor.
6.3. A támogatható kutatások időtartama: max. 1 év.
7. A pályázatok elbírálásának szempontjai:
7.1. a pályázó referenciái a pályázati témában, és a kutatási gyakorlatban való jártasságáról
7.2. a hipotézis(ek) értékelése a kutatás megvalósulása szempontjából,
7.3. a választott kutatási módszer értékelése a kutatás megvalósulása szempontjából,
7.4. a kutatás témájához kapcsolódó korábbi kutatások eredményeinek összefoglalására tervezett kutatási címjegyzék relevanciája,
7.5. a kutatás várható eredményének gyakorlati hasznosíthatósága,
7.6. a költségvetés és a vállalt feladatok arányossága,
7.7. a pályázat hogyan kapcsolódik a jelen kiírásra benyújtott hasonló témájú pályázatokhoz,
7.8. egyéb - a kutatás sajátosságából adódó - értékelhető szempontok,
7.9. a rendezett munkaügyi kapcsolatoknak való megfelelés értékelése, az Áht. 15. §-ban foglalt törvényi követelményeknek megfelelően.
8.1. A pályázatok elbírálásánál előnyben részesítendő témák:
8.1.1. A foglalkoztatás-bővítés lehetőségei a Maastrichti kritériumok mellett (A különböző területekre vonatkozó uniós stratégiák, akcióprogramok, ütemtervek és irányvonalak konzisztenciája)
8.1.2. Az alacsonyan képzett munkavállalók foglalkoztatás-bővítésének eszközei, lehetőségei
8.1.3. A különféle jövedelemtranszferek munkaerő-keresletre és -kínálatra gyakorolt hatásának nyomon követése
8.1.4. Miként tehetőek a jövedelempótló (nyugdíjak, nyugdíjszerű ellátások, segélyek stb) ellátások a munkavállalásra ösztönzővé?
8.1.5. Be nem jelentett munkavégzés (tényfeltáró vizsgálatok speciális célcsoportok [minimálbéresek, kisvállalkozók, elmaradott régiók] körében)
8.1.6. A foglalkoztatás területi kiegyenlítésére ható eszközök átfogó értékelése
8.1.7. Flexicurity (Hogyan adaptálhatók Magyarországon a rugalmasság és biztonság együttes megvalósítását ötvöző sikeres európai modellek?)
8.1.8. A szerkezetváltás kezelésének lehetséges eszközei ágazati és vállalati szinten
8.1.9. A létszámukat növelő közép és nagyvállalatok Magyarországon
8.1.10. A KKV-k által igényelt (képzési és foglalkoztatási) szolgáltatások
8.1.11. Az inaktív állomány motivációjának, munkaerőpiacról való távolmaradása okainak feltárása
8.1.12. Munkaerőpiaci igények és a képzés közötti összhang megteremtésének lehetőségei, gyakorlati ötletek kidolgozása
8.1.13. Pályaelhagyás mértékének feltárása a rendelkezésre álló adatbázisok alapján
8.2. A pályázatok elbírálásánál előnyben részesülnek továbbá azok a pályázatok, melyek:
8.2.1. referenciákkal rendelkeznek a vállalt pályázati témában és a kutatási gyakorlatban,
8.2.2. az OFA támogatáson kívül egyéb pénzügyi forrást is igénybe vesznek a kutatás finanszírozásához,
8.2.3. költségterve részletes, és az egyes tételeket a kutatási gyakorlatban is elfogadott fajlagos mutatókkal támasztják alá. (Pl.: a kutatás során felhasznált élőmunkát ember/nap/ közterhekkel növelt bérköltséggel, tanulmányok, fordítások készítését leütés/Ft, az alvállal-kozói, vállalkozói teljesítményeknél előzetes, vagy tapasztalati árajánlat-adatokkal, stb.)
9. Szerződéskötés:
9.1. A támogatott pályázókkal az OFA kutatás céltámogatási szerződést köt. Több, együttesen pályázó szervezet esetén, az OFA a szerződést a pénzügyi elszámolásért felelősséget vállaló befogadó intézménnyel köti meg.
9.2. A szerződés és mellékletei tartalmazzák a kutatási céltámogatás összegét, az átutalások ütemezését, a kifizetési feltételeket, a pályázatban vállalt kötelezettségeket, a zárótanulmány, a rövid kutatási összefoglaló hat példányban, az OFA által finanszírozott költségek felhasználását igazoló pénzügyi elszámolás két példányban való elkészítésének határidejét, a befogadó intézmény pénzügyi kötelezettségeit.
9.3. A leadandó zárótanulmányok, kutatási összefoglalók szerkesztési, technikai problémáinak, a pénzügyi elszámolásoknál felmerülő akadályoknak a csökkentése és a kutatási folyamat során felmerülő objektív akadályoknak a megoldása érdekében az OFA-nál első alkalommal céltámogatást nyert kutatók számára a Közalapítványi Iroda, igény szerint - szerződéskötés előtti - technikai tanácsadást biztosít.
10. A kutatások szakértői értékelése
10.1. A kutatások szakmai lezárásaként a pályázó kötelezettséget vállal a kutatási zárótanulmány és a rövid kutatási összefoglaló elkészítésére.
10.2. A kutatási zárótanulmány tartalmazza a kutatási tervben vállalt kötelezettségek teljesítésének értékelését:
a kutatáshoz felhasznált összefoglalók, szakmai források hasznosságát a kutatás eredményessége szempontjából,
a hipotézis(ek) értékelését a kutatási eredmények alapján,
a választott kutatási módszer értékelését a kutatás eredményessége szempontjából,
a kutatás folyamatának leírását,
a kutatás eredményeit, és az eredmények reprezentativitását, hasznosítási lehetőségeit,
mellékletekként a résztanulmányokat és egyéb a kutatási tervben vállalt kötelezettségek teljesítését bemutató dokumentumokat.
10.3. A kutatási összefoglaló a zárótanulmány alapján összeállított max. 15 oldal terjedelmű dokumentum, mely lehetővé teszi, hogy
a szakmai közvélemény képet alkothasson a kutatás fő kérdéseiről, eredményeiről, hasznosítási lehetőségeiről.
10.4. A kutatásokat értékelő független szakértő bizottság értékelési szempontjai:
a szerződés mellékleteként csatolt pályázatban vállalt kötelezettségek teljesítése,
a kutatási terv zárótanulmányban bemutatott megvalósulása,
a zárótanulmány hasznosíthatósága, a vizsgált problémák gyakorlati megoldására vonatkozó javaslatok,
egyéb, - a kutatás sajátosságaiból adódó értékek.
11. Szerződés pénzügyi teljesítése
11.1. A vissza nem térítendő céltámogatás költségtérítés formájában - kuratóriumi döntéstől függően, általában - két részletben fizetendő ki. Az átutalások időpontjait a kutatás részletes költségtervének figyelembe vételével a kutatási szerződés határozza meg.
11.2. Az első - előleg - részlet átvételének feltétele a költségek kifizetésének - jogszabályi feltételeknek megfelelő - pénzügyi bizonylatokkal történő utólagos igazolása. Az elszámolások elkészítéséből adódó pénzügyi, számviteli feladatok költségeit az OFA rezsi és pénzkezelési költségek keretén belül téríti meg.
11.3. A támogatás első részletének átutalása a szerződés aláírását követő 15 napon belül esedékes. Az első - előlegként átutalható - részlet rtéke a teljes céltámogatás 30 %-a. A kutatás sajátosságainak megfelelően - a kutatás során igénybevett szolgáltatások
figyelembe vételével - megelőlegezhető a teljes céltámogatás maximum 70 %-a. Az első részlet 30 %-ot meghaladó értékének meghatározása része a pályázat támogatására vonatkozó - szakértő bizottsági vélemény figyelembe vételével hozott - kuratóriumi
döntésnek.
11.4. A két részletben történő támogatás esetén a második - egyben utolsó - részlet összege megegyezik a céltámogatás összegének az első részlettel csökkentett értékével. A kettőnél több részletben való átutalás összegeinek értéke a kuratóriumi döntéstől függ. Az utolsó részlet átutalására az OFA - szakértő bizottsági véleményen alapuló - kutatást lezáró döntését követően, a - befogadó intézmény működési (rezsi) költségein kívüli - költségek kifizetését igazoló bizonylatok átvételét követő 15 napon belül kerül sor.
11.5. A szerződésben a befogadó intézmény kötelezettséget vállal:
a kutatás szakmai segítésére,
a kutatás technikai hátterének biztosítására,
a kutatási költségek a jogszabályi feltételeknek megfelelő elszámolására,
a második részlet terhére történő kifizetések megelőlegezésére, továbbá
az összköltség 20 %-át meghaladó költségátcsoportosítások finanszírozására.
11.6. Az OFA által finanszírozott kutatásoknál a befogadó intézmény működési (rezsi) és pénzkezelési költsége nem haladhatja meg az egy millió forintot, ezen belül a befogadó intézmény működési (rezsi) költsége az összes kutatási költség 15 %-át, a pénzkezelésért felszámított költség pedig a 2 %-át.
11.7. A szerződésben a befogadó intézmény kötelezettséget vállal arra, hogy az OFA előzetes hozzájárulása nélküli, kutatási tervtől való eltérés esetén, a céltámogatás teljes összegét visszafizeti.
12. A zárótanulmányok hasznosítása
A zárótanulmányok - szerzők és befogadó intézmény általi - hasznosítását a szerződés nem korlátozza, de a pályázótól hozzájárulást igényel annak érdekében, hogy az OFA a szakmai közvéleményt a zárótanulmány egészéről, vagy részleteiről a szerződésen felüli külön díjazás nélkül tájékoztassa.
13. Általános tudnivalók
a.) A pályázatot az OFA által rendszeresített, a programtípusnak megfelelő pályázati dokumentáció formájában lehet benyújtani.
b.) Határidőn belül érkezett pályázatnak számít az, amelyet a pályázat benyújtási határidejének utolsó napján adtak fel postán, vagy
adnak át személyesen a Közalapítványi Irodában. A határidőn túl érkezett pályázat érvénytelen.
c.) Az OFA Kuratóriuma a formai hibás pályázatokat elutasítja. A pályázó hiánypótlásra kizárólag abban az esetben jogosult, ha
valamely kötelezően csatolandó mellékletet - önhibáján kívül - nem tud a benyújtott pályázathoz csatolni és ezen tényt bizonyítja. A
hiánypótlás jogos voltának elbírálása az OFA döntési jogkörébe tartozik.
d.) Az OFA a benyújtott pályázatok tartalmát, az abban szereplő adatokat, a jogszabályi előírásoknak megfelelően bizalmasan kezeli.
e.) A pályázatok támogatásáról, vagy a támogatási kérelem elutasításáról szóló döntést, a Közalapítványi Iroda előterjesztése alapján
az OFA Kuratóriuma jogosult meghozni, az OFA szakértői (szakértő bizottsága, monitorai, a Munkaügyi Központ) véleményének
figyelembe vételével az OFA Szervezeti és Működési Szabályzata szerint.
f.) A támogatásra vonatkozó döntés végleges, jogorvoslatnak helye nincs.
g.) Az OFA Kuratóriumának döntését - támogatás, elutasítás és érvénytelenség esetén egyaránt - a Közalapítványi Iroda a
határozathozataltól számított legkésőbb 10 munkanapon belül írásban - indokolás nélkül a pályázó tudomására hozza.
h.) Az OFA Kuratóriumának döntésétől számított 30 napon belül a Közalapítványi Iroda kiküldi a nyertes pályázónak a támogatási
szerződés tervezetét.
i.) A támogatásról szóló döntés a támogatási szerződés tervezetének kiküldésétől számított 90 napig érvényes, amennyiben a
támogatási szerződés aláírására a Támogatott hibájából e 90 nap alatt nem kerül sor, úgy a támogatásról szóló döntés érvényét
veszti.
j.) A pályázati feltételeknek nem megfelelő, vagy elutasított pályázatok egy példányát a pályázó szükség esetén átveheti a
Közalapítványi Irodában a döntésről szóló értesítés kézhezvételét követő egy hónapon belül, a továbbiakban a Közalapítványi Iroda
ezeket a pályázatokat nem őrzi meg és nem küldi vissza.
k.) A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvényben foglalt feltételek fennállása esetén a Támogatott szervezet köteles
közbeszerzési eljárást lefolytatni.
l.) A támogatás kedvezményezettjének nevére, a támogatás céljára, összegére, a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó
adatokat a Közalapítvány internetes honlapján közzéteszi.
m.) A Támogatási szerződésben rögzítésre kerül, hogy a Támogatott szervezet nevében aláírásra jogosult személy köteles a programmal
összefüggő szabálytalanságokat felfedni, az OFA felé jelenteni, megkeresés esetén a kért információkat, dokumentumokat az OFA
rendelkezésére bocsátani. Rögzítésre kerül továbbá, hogy e kötelezettség nem teljesítése vagy késedelmes teljesítése esetén az OFA
jogosult a szerződésben kikötött szankciókat alkalmazni.
A pályázati felhívással kapcsolatos további részletes felvilágosítást nyújt az OFA Közalapítványi Iroda. (1037 Budapest, Bokor u. 9-11., www.ofa.hu, Gelencsér László programvezető tel: 555-2908, e-mail: [email protected]
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A Mathias Corvinus Collegium (MCC) Fiatal Tehetség Programjára (FIT) június 30-ig lehet jelentkezni Kárpát-medence-szerte huszonhét helyszínen a most... Teljes cikk
Az EY az Év Üzletembere díjra augusztus 10-ig lehet jelentkezni. Teljes cikk
Az érdeklődők általános újságírás, sajtófotó és videós újságírás kategóriában pályázhatnak a felhívásra. Teljes cikk