Súlyosbodik a francia káosz
Szeptember óta ötödik alkalommal szerveztek szombatra országos tiltakozónapot a francia szakszervezetek a nyugdíjreform ellen, miközben az olajfinomítókban folytatódó sztrájk üzemanyaghiánnyal fenyegeti a párizsi repülőtereket. A Népszava híradása szerint ez a veszély már elmúlt.
Közben a nyugdíjreform elleni tiltakozásul meghirdetett sztrájk a hétvégén elérte Franciaország mind a 12 olajfinomítóját, amelyből tízben teljesen leállt a termelés. Két napig a párizsi repülőtereket kerozinnal ellátó vezetékekben is akadozott az utánpótlás, ami már hétfőre üzemanyaghiányt vetített előre a legnagyobb francia repülőtéren. A polgári légiközlekedési hatóság szombat este azonban azt közölte: teljesen helyreállt a vezeték működése, és ismét érkezik üzemanyag a csövekből a repülőtér körüli tárolókba.
Ennek ellenére az államtitkár azt kérte a légitársaságoktól, hogy "dupla kerozinadaggal" közlekedjenek Párizs felé, azaz a külföldi megállóhelyen tankolják tele a repülőket. Bussereau arról is beszélt, hogy egyes vidéki repülőtereken, mint például Nancy-ban vagy Nantes-ban kevesebb a tartalék, de a "probléma hamar rendeződni fog, és nem kell járatokat törölni" üzemanyaghiány miatt. Ami a lakossági ellátást illeti, az államtitkár szerint "egyetlen benzinkút sem maradt benzin nélkül".
Szombaton Franciaország 3 ezer benzinkútjából több száz zárva maradt a sztrájk miatt, az autósok pedig pánikszerűen tankolták fel járműveiket a nyitva tartó kutaknál, annak ellenére, hogy kormánytagok többször is arról biztosították a lakosságot: nem lesz üzemanyaghiány az országban. A közlekedési minisztérium adatai szerint a múlt hét második felében az emberek elővigyázatosságból 50 százalékkal több üzemanyagot vásároltak, mint általában szoktak.
Bussereau jelezte: nem tart a teherfuvarozók tiltakozó megmozdulásától, amely hétfőn kezdődött Franciaországban. A kamionosok szakszervezeti vezetői a nagyobb olajtárolók, illetve a stratégiai útvonalak és csomópontok időszakos eltorlaszolására szerveznek akciókat. A vasutasok is a kedd óta tartó sztrájkjuk erősítésére készülnek, jelenleg mintegy 20-30 százalékuk vesz részt a munkabeszüntetésben.
Miközben a vitatott törvénytervezetet a nemzetgyűlés már elfogadta, a szakszervezetek azt remélik, hogy még nyomást tudnak gyakorolni a szenátorokra a felsőházban a szerdára tervezett szavazás előtt. Mivel a közvélemény egyelőre támogatja a megmozdulást, a fennakadások miatti felelősséget a szakszervezetek a kormányra hárítják, amely nem kíván tárgyalóasztalhoz ülni.
A szakszervezetek és az ellenzéki Szocialista Párt is azt kéri a kormánytól, hogy függessze fel a nyugdíjreform szenátusi vitáját, és kezdjen tárgyalásokat arról, hogy a nyugdíjkorhatár megemelése nélkül milyen más módon lehetne kipótolni az állami nyugdíjpénztár deficitjét a kirovó-felosztó nyugdíjrendszer megtartása érdekében. Ezt azonban a kormányzat határozottan visszautasítja.
MTI/Népszava
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Miközben Moszkva egyre nehezebben talál munkaerőt a dróngyártáshoz, váratlan irányból érkezhet segítség: az ukrán hírszerzés szerint... Teljes cikk
A megélhetési költségek folyamatos emelkedése miatt minden ötödik munkavállaló kénytelen másodállást vállalni Horvátországban - derül ki a Moj... Teljes cikk
Az EU bírósága megerősítette az unióban alkalmazandó megfelelő minimálbérekről szóló irányelv nagy részének érvényességét, ugyanakkor... Teljes cikk
- Sztrájkolnak a kukások Budapesten 2 hónapja
- Egy napra leáll az élet Olaszországban 2 hónapja
- "Visszavonom a két ünnepnap eltörlését" - mondta a kormányfő 2 hónapja
- Nem lesz sztrájk a pécsi buszközlekedésben 3 hónapja
- Befagyasztanák a nyugdíjakat, eltörlik az ünnepnapokat – szavazás dönt a megszorításokról 3 hónapja
- Bojkottálhatják a tanévkezdést Romániában az oktatási szakszervezetek 4 hónapja
- Sztrájk lesz a Ryanairnél 4 hónapja
- Sztrájkhullám a hadiiparban: a Boeingnél elfogyott a türelem 4 hónapja
- Sztrájkolnak az autóbuszok vezetői Pécsen 4 hónapja
- Nem engedtek a nyomásnak: győzelmet arattak a győri munkások 4 hónapja
- Két órára leállt a munka a győri autóalkatrészgyártó üzemben 5 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?