Több mint 82 ezer érettségi bizonyítványt osztottak ki júniusban
Idén júniusban 82 172 érettségi bizonyítványt és 16 887 tanúsítványt osztottak ki. Az államtitkárság tavalyi ígéretéhez mérten szigorít a követelményeken: az őszi érettségi időszakban húsz helyett 25 százalék lesz a teljesítendő minimum a diákok számára.
Az Oktatási Hivatal honlapján közzétett adatok szerint az összes vizsgatárgy eredményét összesítve középszinten az érettségizők 17 százaléka a negyven és ötven százalék között teljesített, emelt szinten pedig a legtöbben, több mint húsz százalék hetven és nyolcvan százalék közötti vizsgát tett. A kötelező vizsgatárgyak többségének szóbeli vizsgáin egyébként magasabb százalékos eredményt értek el a tanulók, mint az írásbeli dolgozat során.
A kötelező érettségi tantárgyak átlaga általában minden évben 3-4 egész között változik, idén sem történt ez másként. A 2011. évi május-júniusi vizsgaidőszakhoz képest alig változott a magyar nyelv és irodalom, illetve a történelem (idén 3,48 és 3,56), valamint növekedett a matematika átlaga (2,99). A százalékos eltérés azonban csekély a tavalyi vizsgaeredmények átlagához képest: 0-1 százalék között mozog. A gimnáziumi és a szakközépiskolai átlageredményeket összevetve középszinten a magyar nyelv és irodalom, a történelem és a matematika tantárgyakból körülbelül tíz százalékkal teljesítettek jobban a gimnazisták. Hasonlóak az arányok a természettudományos tárgyakból, míg az angol és a német nyelv tekintetében magasabb, 15 százalék körüli a különbség. Emelt szinten mindössze egy-két százalékos eltéréseket mutatnak a két iskolatípus adatai, ennek oka, hogy mindkét iskolatípusból csak a legkiválóbbak választják ezeket a vizsgákat.
A 136 250 vizsgázó számára 81 tételkészítő bizottság állította össze a feladatokat, és 3 616 vizsgabizottság előtt adtak számot tudásukról. Több mint tízezren tettek szintemelő vizsgát, nyolcezer felett volt azoknak a száma, akik ismétlő vizsgát tettek, és 3 924 érettségiző választotta a kiegészítő vizsgát. Az "új" vizsgafajták közül azonban idén is az előrehozott érettségi volt a leggyakoribb, amelynek lehetőségével csaknem 55 ezer diák élt.
Középszinten a legtöbben, 10 485-en angol nyelvből próbálkoztak a kötelező idő előtt vizsgát tenni, amit az informatika, a földrajz és a német követ a népszerűségi listán. A kötelező vizsgatárgyakból tantárgyanként körülbelül 2500-3800 diák vette igénybe az előrehozott érettségi lehetőségét. Az emelt szinten előbb vizsgázók száma - vizsgarendszer előírásaiból adódóan - természetesen jóval kevesebb: idén itt is az angol vezetett 626 fővel, míg az ezt követő vizsgatárgyakból, németből, testnevelésből, kémiából próbálkozók száma száz-kétszáz fő között mozgott.
Az írásbeli vizsgát követő tanulói észrevételeket tartalmazó beadványok száma a tavalyi arányokat mutatta átlagban 11 százalékát tette ki a dolgozatoknak. Történelemből érkezett a legtöbb észrevétel, de ez is csak a dolgozatok alig 15 százalékát érintette. A bírálatok eredményei kapcsán szintén nem történt jelentős változás: magasabb pontszámot a beadványt írok hetvenegy százalékának, alacsonyabb pontokat pedig 1,8 százaléknak ítéltek, míg körülbelül 27 százaléknál maradt meg a kérelem előtti eredmény.
Edupress.hu
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A kormány szeretné emelni a felsőoktatási béreket is, de az államtitkárság az érintettek türelmét kérte. Teljes cikk
A Kulturális és Innovációs Minisztérium szakképzésért felelős helyettes államtitkára szerint gyümölcsöző kapcsolat alakult ki a vállalkozói... Teljes cikk
Az 50 éves pedagógust azonnal elbocsátották, miután kiderült az eset. Teljes cikk
- Egyeztetés kezdődött az állami fenntartású egyetemek bérfejlesztéséről 2 hete
- Pölöskei Gáborné: a minőségi szakképzésnek lakosságmegtartó ereje van 2 hete
- Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár 2 hete
- Több mint ötven vállalati partner vesz részt a BGE állásbörzéjén 3 hete
- A korai iskolaelhagyók arányának változása 3 hete
- Szlovákiában betiltják a mobiltelefonok használatát az általános iskolákban 3 hete
- Hankó Balázs: A kormány célja, hogy Magyarország világbajnok legyen a szakképzésben 1 hónapja
- A pedagógusok száma Magyarországon (1990-2023) 2 hónapja
- Csák János: Sikeres a felsőoktatás átalakítása 2 hónapja
- A felsőoktatásba jelentkezők és felvettek száma 2 hónapja
- A tanár is munkavállaló!? 2 hónapja