Útmutató a Google Ads hirdetésekhez kezdőknek
Az online marketing terén a legtöbbünknek általában a PPC (Pay Per Click) hirdetések egyik típusa, a Google hirdetések jutnak elsőként eszünkbe. Ez nem is csoda, hiszen a segítségükkel rövid időn belül indítható vevőszerző kampány. Arról nem is beszélve, hogy csak akkor kell fizetnünk utána, ha kattintás, konverzió is társul hozzá.

Tehát az online marketing eme remek eszköze a kisebb büdzsével rendelkező vállalkozások számára is ugyanúgy elérhető, bár ilyenkor kevesebb kulcsszóra és szűkebb célcsoportnál jelenik meg.
A Google Ads kampánykezelés azonban rendkívül összetett feladat, amelynek az alapjait a mai cikkünkben megpróbáljuk átadni.
Hogyan kezdjünk bele?
Mielőtt bármibe is belekezdenénk, fontos, hogy átgondoljuk a marketingkampányunk lényegét és célját. A Google Ads hirdetés ugyanis a profitmaximalizáláson túl márkaépítésre és a márkaismertség növelésére is nagyszerűen használható.
Ezután meg kell határoznunk egy olyan összeget, amelyet a Google Ads elkölthet a számlánkról. Ez azért is előnyös, mert mi kontrolláljuk a kiadásainkat, illetve alkalmat biztosít a sikeresség és a megtérülés mérésére.
Ez a beállított költségkeret egyébként többféleképpen elkölthető. Az egyik opció, hogy beállítjuk kézzel, és meghatározzuk, hogy mennyit ér meg nekünk egy kattintás. A másik pedig, hogy rábízzuk a Google-ra. De az is egy lehetőség, ha a kattintás maximalizálására optimalizálunk, ami szuper megoldás, ha sok látogatót szeretnénk az oldalunkra, viszont azt is meghatároznánk, hogy mennyit fizetnénk egy konverzióért.
Majd jöhet a földrajzi célzás beállítása, hogy csak az általunk meghatározott területen, a területre szabott szöveggel és ajánlattal jelenjen meg a hirdetésünk. Ha például a jógastúdiónkat szeretnénk ismertté tenni, akkor azt érdemes kizárólag azoknak megmutani, akik a környéken keresnek éppen ilyet.
Ezután következhet a hirdetés optimalizálása
Hiába van meg a szövege és a grafikája, illetve lett a lehető legprecízebben beállítva a kampányunk, ez még nem jelenti azt, hogy ne lehetne rajta finomítani, és ezáltal hatékonyabbá tenni. Az adatvezérelt marketing pedig ehhez minden segítséget megad.
Ahhoz viszont, hogy a konverzió nyomon követhető legyen, először is meg kell határoznunk azt, mit is tekintünk annak. Ez ugyanis nem csupán vásárlás lehet, hanem telefonhívás vagy akár a e-mail cím megadása is. Ezután pedig már könnyebben lekövethetővé válnak a dolgok.
Érdemes kiszervezni a Google Ads kampány kezelését
Bár megértjük, hogy minden vállalkozónak az a célja, hogy minél alacsonyabb költség mellett minél nagyobb bevételt generáljon, de sajnos a Google hirdetés beállításokra nem létezik minden cégnél működő sablon vagy sikerrecept.
Ezért is érdemes rábízni inkább a kampány kezelését egy olyan profi csapatra, mint amilyen a Budapest Marketing is, akik már számtalan webáruháznak segítettek a Google-ökoszisztémában adatvezérelt kampánymenedzsmenttel lefolytatott teljes körű hirdetéskezelési szolgáltatásukkal.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Bár 2025-ben akár havi 150 ezer forintos lakhatási támogatás is járhatna a 35 év alatti dolgozóknak, alig néhányan élnek vele. Miért nem terjed ez... Teljes cikk
Július elsejétől a csecsemőgondozási díj (csed) és a gyermekgondozási díj (gyed) is mentes lesz a személyi jövedelemadó (szja) alól, emellett a... Teljes cikk
A nyugdíjasok juttatásairól érdeklődött az utolsóként elhangzott interpellációt elmondó képviselő; ezt követően az azonnali kérdések... Teljes cikk
- Áfa-visszatérítés: a kisboltokban is könnyen elérhető lesz 4 hónapja
- Dolgozók TikTok-influencerek lettek a Rossmannál 4 hónapja
- A Google vezér szerint csak akkor lehet "áttörés", ha a dolgozók bejárnak az irodába 4 hónapja
- Google Ads kampány indítása – Útmutató a sikeres hirdetésekhez 4 hónapja
- Ezek voltak a legnépszerűbb marketingeszközök a magyar kkv-knál 2024-ben 5 hónapja
- A HR játékterv: Az online sportok kockázatainak mérséklése és előnyeinek kihasználása 6 hónapja
- Podcast stúdió bérlés, mint munkáltatói márkaépítő eszköz 6 hónapja
- Ilyen trendek mentén alakul át az üzleti utazások jellege 7 hónapja
- A hirdetések is fontos részét képezik a marketingünknek 7 hónapja
- A használt autók eladása nem feltétlenül nehézkes 8 hónapja
- Karrierváltás: online marketingesek kaptak szakmai útmutatót 9 hónapja