Megjelent: 2 éve

Útmutató a Google Ads hirdetésekhez kezdőknek

Az online marketing terén a legtöbbünknek általában a PPC (Pay Per Click) hirdetések egyik típusa, a Google hirdetések jutnak elsőként eszünkbe. Ez nem is csoda, hiszen a segítségükkel rövid időn belül indítható vevőszerző kampány. Arról nem is beszélve, hogy csak akkor kell fizetnünk utána, ha kattintás, konverzió is társul hozzá.

online marketing google ads-

Tehát az online marketing eme remek eszköze a kisebb büdzsével rendelkező vállalkozások számára is ugyanúgy elérhető, bár ilyenkor kevesebb kulcsszóra és szűkebb célcsoportnál jelenik meg. 

A Google Ads kampánykezelés azonban rendkívül összetett feladat, amelynek az alapjait a mai cikkünkben megpróbáljuk átadni.

Hogyan kezdjünk bele?

Mielőtt bármibe is belekezdenénk, fontos, hogy átgondoljuk a marketingkampányunk lényegét és célját. A Google Ads hirdetés ugyanis a profitmaximalizáláson túl márkaépítésre és a márkaismertség növelésére is nagyszerűen használható.

Ezután meg kell határoznunk egy olyan összeget, amelyet a Google Ads elkölthet a számlánkról. Ez azért is előnyös, mert mi kontrolláljuk a kiadásainkat, illetve alkalmat biztosít a sikeresség és a megtérülés mérésére. 

Ez a beállított költségkeret egyébként többféleképpen elkölthető. Az egyik opció, hogy beállítjuk kézzel, és meghatározzuk, hogy mennyit ér meg nekünk egy kattintás. A másik pedig, hogy rábízzuk a Google-ra. De az is egy lehetőség, ha a kattintás maximalizálására optimalizálunk, ami szuper megoldás, ha sok látogatót szeretnénk az oldalunkra, viszont azt is meghatároznánk, hogy mennyit fizetnénk egy konverzióért. 

Majd jöhet a földrajzi célzás beállítása, hogy csak az általunk meghatározott területen, a területre szabott szöveggel és ajánlattal jelenjen meg a hirdetésünk. Ha például a jógastúdiónkat szeretnénk ismertté tenni, akkor azt érdemes kizárólag azoknak megmutani, akik a környéken keresnek éppen ilyet.

Ezután következhet a hirdetés optimalizálása

Hiába van meg a szövege és a grafikája, illetve lett a lehető legprecízebben beállítva a kampányunk, ez még nem jelenti azt, hogy ne lehetne rajta finomítani, és ezáltal hatékonyabbá tenni. Az adatvezérelt marketing pedig ehhez minden segítséget megad. 

Ahhoz viszont, hogy a konverzió nyomon követhető legyen, először is meg kell határoznunk azt, mit is tekintünk annak. Ez ugyanis nem csupán vásárlás lehet, hanem telefonhívás vagy akár a e-mail cím megadása is. Ezután pedig már könnyebben lekövethetővé válnak a dolgok.

Érdemes kiszervezni a Google Ads kampány kezelését

Bár megértjük, hogy minden vállalkozónak az a célja, hogy minél alacsonyabb költség mellett minél nagyobb bevételt generáljon, de sajnos a Google hirdetés beállításokra nem létezik minden cégnél működő sablon vagy sikerrecept. 

Ezért is érdemes rábízni inkább a kampány kezelését egy olyan profi csapatra, mint amilyen a Budapest Marketing is, akik már számtalan webáruháznak segítettek a Google-ökoszisztémában adatvezérelt kampánymenedzsmenttel lefolytatott teljes körű hirdetéskezelési szolgáltatásukkal.

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Így lépnének fel az EP-képviselők a munkahelyek algoritmikus irányításával szemben

Az EP felszólít a munkavállalók érzelmi állapotával, magánbeszélgetéseivel és munkaidőn kívüli adataival kapcsolatos adatok feldolgozásának tiltására. Teljes cikk

Így lehet majd ügyet intézni a NAV-nál az ünnepek alatt

A közigazgatási szünet alatt is kezdeményezhető ügyintézés elektronikusan a NAV-nál, személyesen az ünnepek alatt is nyitva tartó hivatalt lehet... Teljes cikk

Átadták a Kerékpárosbarát munkahely díjakat

Átadták a Kerékpárosbarát település és a Kerékpárosbarát munkahely díjakat szerdán Budapesten; a címet tíz település és tíz vállalat,... Teljes cikk