Változó szerepben az emberi erőforrás menedzsment
Aki régen munkaügyi előadó vagy személyzeti előadó volt, ma divatos elnevezéssel humán- (emberi-) erőforrás-menedzser. Szerepe nem elhanyagolható, főleg a nagyobb, sok embert foglalkoztató cégeknél. A humánerőforrás-menedzsment célja, hogy biztosítsa a szervezeti hatékonyságot, s az ezzel kapcsolatos igény már a toborzásnál, az állásra jelentkezők kiválasztásánál jelentkezik.
Mára azonban a szerepük túllépett az egyszerű felvételnél, és annak adminisztrációjánál, hiszen a humán menedzser részt vesz a motivációs rendszer kidolgozásában, képzésben, stratégiaalkotásban, más funkcionális területekkel együtt meghatározza a vállalat által jövőben elérni kívánt célokat, amelyeket árbevétellel, profittal, vevői elégedettséggel, a piaci részesedés növekedésével pontosan ki lehet mutatni. A menedzsment szerves részeként hozzá járul ahhoz, hogy a legrátermettebb emberek hosszú távon elkötelezetten dolgozzanak a kitűzött - vállalati és személyes - célok eléréséért.
Munkaerő felvétel
A HR szakma klasszikus területe a munkaerő toborzás, kiválasztás. Ez történhet a belső erőforrások átcsoportosításával, illetve külső szakemberek felvételével. A toborzás első lépcsője az újságokban, különböző kiadványokban való álláshirdetések elkészítése, a médiumokkal és a munkaügyi szervekkel történő kapcsolattartás valamint -esetenként- munkaerő közvetítő és fejvadász cégek megbízása.
A hirdetések megjelenését és a jelentkezések -önéletrajzok- megérkeztét követő feladat a pályázatok rendszerezése, előszelekciója, majd az interjúk lebonyolítása. Ehhez a pozíció jellegétől függően pszichológiai, szociológiai, gazdasági, pénzügyi stb. tudás szükséges. E mellett szükséges a pályázatok megválaszolása valamint a jelöltekkel való folyamatos kapcsolattartás.
Karriertervezés
A megtalált munkaerőt meg is kell tudni tartani, amelyhez jól átgondolt, testre szabott motivációs rendszer kidolgozása szükséges. Ez az előrelépési lehetőség, valamint egy fejlődési folyamat megtervezését jelenti. Mindezek első stációja az új munkatárs szocializálása, azaz a vállalati célokkal való azonosulása. Ez feltételezi a kétirányú kommunikációt, az egyén és a munkáltató közötti dialógust.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Otthonról végezhető munkáról szóló valótlan álláshirdetések miatt vádat emelt az ügyészség egy férfi ellen - tájékoztatta a Somogy Vármegyei... Teljes cikk
Újszerű megoldással állt elő a dolgozó szülők problémájára a horvátországi Szamobor város önkormányzata. Mivel a helyi óvodákban és... Teljes cikk
Az otthonokban gyakran találkozunk a mindent beborító rendetlenséggel – ruhák, sporteszközök, karácsonyi kiegészítők halmazaival. Mindez könnyen... Teljes cikk