Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 5 éve

18 évesek is fuvarozhassanak belföldön

6800 sofőr hiányzik jelenleg az ágazatból, ezért fordul a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) az Európai Bizottsághoz. A létszámhiány orvoslására azt látják járható útnak, hogy már 18 éves kortól dolgozhassanak fiatalok a belföldi fuvarozásban.

A szervezet a kérdés kivizsgálását és a probléma soron kívüli megoldását kéri, mivel az valószínűleg több uniós tagállamot is érint.

Az EB közlekedési biztosához írt levelükben kiemelik: a személyszállításban és az árufuvarozásban egyaránt súlyos problémát okoz az utánpótlás, az egész országban állnak tehergépjárművek és autóbuszok azért, mert nincs elég gépjárművezető. A problémát tovább fokozza, hogy a kötelező uniós jogharmonizáció miatt a C és a D kategóriás jogosítvány megszerzésének alsó korhatára 2013. január 19-től 18-ról 21 évre, illetve 21-ről 24 évre emelkedett.

Azt szeretnék, ha kizárólag a belföldi forgalomban lehetőség nyílna a hivatásos gépjárművezető jelöltek részére a C kategóriás jogosítványt 18, a D kategóriás jogosítványt pedig 21 éves korban megszerezni.

Információik szerint több uniós tagállam is élt hasonló lehetőséggel bizonyos tevékenységek esetében, így ez a kérés nem példa nélküli - írták. Azt a korábbi baleseti statisztikák sem igazolják, hogy a fiatalabb korosztály körében nagyobb lenne a közlekedésbiztonsági kockázat ezekben a járműkategóriákban.

A szervezet felmérése szerint konkrét munkáltatói igénnyel, azonnali munkakezdéssel 6800 C és D kategóriás gépjárművezető képzésére van szükség Magyarországon, hogy a haszongépjárművek és autóbuszok újra munkába állhassanak.

A NiT Hungary számításai szerint a következő 5 évben kizárólag az engedéllyel közúti szolgáltatásokat végző vállalkozásokat számítva a C kategóriában 35 750, D kategóriában 3270 gépjárművezetői képesítési igazolvánnyal (GKI képesítéssel) is rendelkező gépjárművezető képzésére lenne szükség Magyarországon.

Az érdekképviselet kitér egy, a Bizottság által végzett tavalyi felmérésre is, miszerint Németországban a következő években százezres nagyságrendben vonulnak nyugdíjba járművezetők, aminek kiszámíthatatlan hatása lesz a környező országok munkaerőpiacára.
  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Amíg lehet, az építőipari szakemberek dolgozni akarnak

A koronavírus-járvány építőiparra gyakorolt hatásairól készített felmérést 400 szakember megkérdezésével a Mapei Kft. Teljes cikk

Így segítené a Adótanácsadók Egyesülete a KKV-k adózását a vészhelyzet miatt

Az Adótanácsadók Egyesülete a részletes javaslatait már elküldte a pénzügyminiszternek is. Teljes cikk

A jövő top zöld állásai: zöld mérnök, zöld autószerelő, zöldfal kertész?

A gazdaság és társadalmunk új korszakba érkezett, amelyben a fenntarthatóságnak mindennél fontosabb szerep jut, ami a foglalkoztatás szintjén is... Teljes cikk