Megjelent: 11 hónapja

3 tipp, hogy ne őrüljünk bele a munkaidő-kezelésbe!

A munkaidő-kezelés egy bonyolult, megoldandó feladat, amelynek megoldása előttünk áll? Kérdésekből van elég ilyenkor… Legyen beléptető rendszerünk? Már nem szeretnénk papír jelenléti ívet, de mi lehet helyette?

A hibás munkaidőadat hibás bérszámfejtéshez, adatszolgáltatásokhoz, sőt, akár bírságokhoz vezethet, így nem csoda, hogy a vállalatok igyekeznek körültekintően kezelni ezt a kritikus kérdést.

Nekünk pedig van 3 tippünk, hogy ne őrüljünk bele a munkaidő-kezelésbe!

1. tipp: Amikor beléptetőrendszer mellett döntünk, szembesülünk azzal, hogy össze kell kötnünk azt a bérszámfejtésünkkel, mert annak egyik kiinduló adata lesz a munkaidőadat.

Ezt az interfészt rendszerint a bérprogramunk fejlesztője készíti el, azt követően, hogy felméri, milyen adatot adnánk át a beléptetéshez, és milyen adatot, milyen mértékig „tisztítva” szeretnénk megkapni a beléptetőrendszerből.

Nézzünk néhány példát!
Átadhatunk a személyügyi, bérügyviteli szoftverből azonosító adatokat, fényképet, a munkavállalót leíró egyéb adatokat.

Tudnunk kell, hogy milyen gyakorisággal várunk adatokat a beléptetőrendszerből, milyen formában, mozgáskódokat kell feldolgozni…

Kezd bonyolódni a helyzet? Nyugalom, a bérszámfejtő programunk fejlesztő csapata vállalja fel a munka oroszlánrészét, és a kész interfésszel kényelmesen automatizálttá válik az adatátadás -átvétel.

2. tipp: A kiszervezés mellett döntünk, és így egy csapásra házon kívül tudhatjuk a bérszámfejtés és a munkaidő-kezelés kockázatát és felelősségét is!

A bérszámfejtés szolgáltató többszintű szolgáltatásportfóliót alakíthat ki, így máris egyedi megállapodás része lehet a munkaidő adatrögzítés feladata. Saját munkaidő adminisztrátorunk végezné továbbra is a feladatot, vagy webes munkaidő szoftvert biztosít a szolgáltatónk, így a munkavállalóink maguk rögzítik a jelenléti adataikat?

Hihetetlenül széles a paletta, így magas szintű szolgáltatással, folyamatosan képzett szakemberek felügyeletével valósulnak meg a kapcsolódó feladatok.

3. tipp: Webes önkiszolgáló szoftver mellett döntünk, ami szuper megoldás arra, hogy a legkorszerűbb módon digitalizáljuk a kapcsolódó folyamatainkat!

A munkavállaló a nap végén, a mobiltelefonján is bejelentkezhet a webes szoftverbe, ahol a munkarendje alapján a rendszer által előállított munkaidő adatait egyszerűen készre jelentheti – amennyiben nincs szükség a módosításra. Ha a munkarendjétől eltérően történt az aznapi munkavégzése, sem kell kétségbe esnie, mert könnyedén rögzítheti a változást. Mindezt megteheti például a mobiltelefonján is, bárhol, bármikor, nem szükséges egy irodában, számítógép előtt ülnie.

Az L-SOFT ügyfelei többek között ezeket a megoldásokat is választhatják. Problémás a munkaidő-kezelés? Ismerje meg a lehetőségeit, kattintson! 

 

Tomkó Gyöngyvér

marketing menedzser, L-SOFT Zrt.

  • 2022.05.26Connect Konferencia Egy szakmai fórum azoknak, akik a vállalaton belül a belső kommunikáció és kultúra fejlesztésért felelnek. Tartalom, csatorna, kultúra és engagement témában mutatja be jó gyakorlataikat és tapasztalatait 45 HR, kommunikációs és marketing vezető. Részletek Jegyek
  • 2022.05.27Lean Fórum – Digitális Transzformáció Konferencia A program kialakítás alatt. A képzésre jelentkezés a jegyek menüpont alatt, vagy a következő telefonszámon: 06-1-201-1237 Részletek Jegyek
  • 2022.05.30AmCham HR Dream Day – motiváció és megtartás Találkozzunk a Kopaszin, ahol a Gallup londoni partnere beszél a nemzetközi HR trendekről, a legelismertebb hazai szakértőkkel együtt gondolkodunk motivációról, megtartásról, produktivitásról és adatvezérelt HR megoldásokról. Részletek Jegyek
  • 2022.07.21 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Plusz juttatással tehet egyszerre a bérplafon és a bérfeszültség ellen

A Beck and Partners fejvadász cég ügyfélkörében a HR-es döntéshozók két fő problémát jeleznek folyamatosan: hogy nem tudnak lépést tartani az... Teljes cikk

Milyen munkavállalókra van ma szüksége egy cégnek? Mire fókuszáljon a HR?

A címben megfogalmazott kérdésre többnyire hasonló válaszok érkeznek: motivált, ügyfél-centrikus, rugalmas, ésszerűen és önállóan dolgozni... Teljes cikk

12 hibrid wellbeing ötlet az év minden hónapjára

Az utóbbi évek megpróbáltatásai hatására a munkahelyi jóllétre most minden eddiginél nagyobb figyelem összpontosul. A hibrid állapothoz már... Teljes cikk