Megjelent: 2 éve

5 tipp, hogy gyorsan meglegyen a külföldi kolléga munkavállalási engedélye

Egyre több külföldi munkavállaló érkezik az országba, Cziczárdi Györgyi, az Expat-Center vezetője több mint 7000 kolléga beilleszkedését segítette már. A relokációval kapcsolatos trendek, feladatok folyamatosan változnak. A fogadó cégek különböző módon és mértékben vállalják át az expatokkal kapcsolatos teendőket, de az biztos: a munkavállalási engedély ügyintézése kihagyhatatlan feladat. Íme az Expat-Center 5 tippje, hogy az ügyintézés a lehető leggyorsabb legyen:


1. Legyen kéznél a végzettség hiteles magyar fordítása!

A munkavállalási engedélyhez szükség van a munkavállaló iskolai végzettségének igazolására, mégpedig magyar nyelven. Ez bizonyítja, hogy az új kolléga kvalifikált az adott munkakörre. Ennek intézését érdemes akár már az érkezés előtt elkezdeni.

2. Használd ki az elektronikus ügyintézés előnyeit!

A Bevándorlási Hivatalnál évek óta van lehetőség elektronikus ügyintézésre, mégis kevesen élnek a lehetőséggel. Pedig gyorsabb, kényelmesebb és még sorban állni sem kell.

3. Nézz utána a sürgősségi eljárásoknak!

Minden eljárás lehetővé teszi az egyén számára kedvezőbb ügyintézést - csak tudni kell élni a lehetőségekkel. A munkavállalási- és tartózkodási engedélyek, meghívólevéllel, lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyek intézését le lehet egyszerűsíteni, de erről kevesen tudnak. Sokszor még a relokációs cégek sincsenek pontosan tisztában a sürgősségi- vagy gyorsított eljárás feltételeivel, és az éppen aktuális jogszabályokkal, így a cégeknek sem tudják átadni az információt. Igaz, hogy alapos előkészületet igényelnek az ilyen eljárások, de a kérelmező cég, vagy személy a végén nem csak időt, hanem pénzt is megtakaríthat.

4. Nem csak a megélhetést, a lakhatást is igazolni kell!

Az új munkavállalónak igazolnia kell azt is, hogy van hol laknia, például egy érvényes bérleti szerződéssel. Itt fontos arra is figyelni, hogy az ingatlanügynökség és a lakástulajdonos érdekei nem ugyanazok, mint a külföldről érkezett kollégáé. Ha a „hagyományos” módon keres lakást valaki, akár kétszer olyan hosszú ideig is tarthat, mint egy relokációs cég bevonásával, ez pedig késlelteti az ügyintézést is. De még ha gyorsan kell cselekedni, akkor is fontos odafigyelni a szerződés tartalmára. Mindenképpen érdemes időt szánni arra, hogy átnézze egy hozzáértő. Egy előnytelen szerződés hosszú távon is problémát jelent az új kollégának, ez pedig akár a cégnek is gondot okozhat a későbbiekben.

5. Ha hiánypótlásra kérnek, mindig reagálj azonnal!

Sajnos akármilyen felkészült is voltál a kérelem beadásakor, előfordulhat, hogy az illetékes hivatal hiánypótlásra szólít fel. Lehet, hogy nem érzed jogosnak, de akkor is reagálnod kell. Amíg a felszólításnak nem teszel eleget, addig a hivatal sem foglalkozik az üggyel érdemben, a későbbiekben pedig az egész eljárást is megszüntethetik, vagy rosszabb esetben a kérelmet elutasíthatják. El kell tudni dönteni, hogy a hiánypótlás jogos-e, vagy sem, milyen lépéseket kell tenni, hogy határidőn belül megoldódjon a helyzet. Figyelni kell arra is, hogy időben és pénzben melyik megoldás a legoptimálisabb a munkavállaló és a cég szempontjából.

Kérdésed van? Írj nekünk! Elakadtál az ügyintézésben? Bízd ránk a relocation ügyeket!
Teljes körű relocation ügyintézés- Munkavállalási és tartózkodási engedély, TB -és adókártya, lakáskeresés, nemzetközi költöztetés- egy helyen!

Bátran keresd fel a részletekért munkatársunkat, aki minden (tényleg minden) további kérdésedre készséggel válaszol!

  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mindenkinek elérhető online álláskeresési kurzus indul

Három plusz egy modulból álló e-learning kurzust indít a Karrierszerviz karriertanácsadó cég. A lehetőség azoknak szól, akik a folyamatosan alakuló... Teljes cikk

Pályázati forrás segíti a felnőttképzést

A munkaerőpiaci igények változása miatt új felnőttképzési támogatást hirdetettek meg októbertől. Teljes cikk

L-Soft a bérszámfejtő cég – Szakértelem a bérben

A bérszámfejtés szolgáltató 5 tippje, amit érdemes figyelembe venni a döntéselőkészítés során. Lehet jelentősége a bérszámfejtés... Teljes cikk