A főnökből is lehet jó blogger
Míg egyes nyugati cégek már alkalmazzák a blogot üzleti kommunikációjukban, addig a hazai cégek számára ez a "PR-eszköz" egyelőre ismeretlen. Míg megfelelő alkalmazása fényesítheti a vállalat hírnevét, addig hozzá nem értő kezelésük válságokat is okozhat.
A lényegre törő fogalmazás, az RSS értesítő révén az egyre zavaróbb e-mail áradat kikerülése és a gyors informális visszakérdezés lehetősége mind kedvező fogadtatásra találtak az újságírók között. Ez a fajta blogolás persze csak akkor működik, ha a vállalati szakembereknek nem csak mondanivalójuk van, de igényük is arra, hogy azt közvetlenül megosszák az újságírókkal. Hamar megbuknak azok a blogok, amiket látszólag ugyan az igazgató jegyez, valójában azonban a pr osztály/pr ügynökség ír.
A Pr-blog kitör a hierarchiából
A blog és az e-mail II.
A blog az e-mailnél szélesebb olvasóközön- séget vesz célba, és az üzenethez (bejegyzéshez) fűzött kommentárok révén pedig megjelenik a közvetlen visszacsatolás lehetősége is.
Legalább ilyen fontos a blogok közti "oldalirányú" kapcsolat: a hasonló témában írt blogok több szállal (link, idézet, hoz- zászólás) is kötődnek egymáshoz. Ezek a blogok a hozzájuk tartozó aktív - hozzászólásokat író - és passzív olvasó- táborukkal együtt egy sajátos, komplex szöve- vényt ("blogszféra") al- kotnak, ahol az üzenetek újfajta szűrése, értelme- zése, feldolgozása valósul meg. A valódi (közvetlenül az információtulajdonos által írt) pr blog a kialakult gyakorlat szerint "szabálytalan", hiszen kikerüli a hagyományos, ellenőrzött és jól bejáratott (vezetőség - belső pr szakember - pr ügynökség - sajtó) útvonalat. Kérdés az, milyen együttműködés, milyen egyensúlyi helyzet alakulhat ki a közvetlen - blogon keresztüli - és a hagyományos sajtókapcsolati csatornák között?
Talán a blognál, mint eszköznél is vonzó lehet a pr szakemberek számára maga a blogszféra. Egy ez év elejei felmérés szerint egyedül az Egyesült Államokban 32 millió ember olvas blogokat. (A bloggerek és blogolvasók száma rendkívül gyorsan növekszik.) A potenciális célközönség mérete mellett igen izgalmas az a mód, ahogy egyes információk a blogszférában felerősödnek és szétterjednek.
Az eddig szerzett tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a pr-üzeneteknek a blogszférán keresztüli terjesztésével csínján kell bánni. Ez a közeg ugyanis rendkívül éber, gyorsan és kritikusan reagál minden olyan megnyilvánulásra, amiről úgy érzik, hogy sérti a blogszféra függetlenségét.
.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Stratégiai irányváltást jelentettek be a Duolingonál: a nyelvtanuló alkalmazást működtető cég a jövőben komolyan épít a mesterséges... Teljes cikk
Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk
A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk