kapubanner for mobile
Megjelent: 20 éve

A főnökből is lehet jó blogger

Míg egyes nyugati cégek már alkalmazzák a blogot üzleti kommunikációjukban, addig a hazai cégek számára ez a "PR-eszköz" egyelőre ismeretlen. Míg megfelelő alkalmazása fényesítheti a vállalat hírnevét, addig hozzá nem értő kezelésük válságokat is okozhat.

A nálunk fejlettebb internetkultúrával rendelkező országokban a blog már jó ideje többféleképpen is jelen van a gazdasági életben: az üzleti (B2B) kommunikációban mint speciális kommunikációs eszköz vehet részt. Jó példa erre egy olyan blog, aminek szerzője vállalati szakértő / döntéshozó, olvasói pedig a vállalattal foglalkozó újságírók. Így lehetőség nyílik a vállalathoz közel álló médiamunkások megszokottnál kötetlenebb tájékoztatására.

A lényegre törő fogalmazás, az RSS értesítő révén az egyre zavaróbb e-mail áradat kikerülése és a gyors informális visszakérdezés lehetősége mind kedvező fogadtatásra találtak az újságírók között. Ez a fajta blogolás persze csak akkor működik, ha a vállalati szakembereknek nem csak mondanivalójuk van, de igényük is arra, hogy azt közvetlenül megosszák az újságírókkal. Hamar megbuknak azok a blogok, amiket látszólag ugyan az igazgató jegyez, valójában azonban a pr osztály/pr ügynökség ír.

A Pr-blog kitör a hierarchiából

A blog és az e-mail II.
A blog az e-mailnél szélesebb olvasóközön- séget vesz célba, és az üzenethez (bejegyzéshez) fűzött kommentárok révén pedig megjelenik a közvetlen visszacsatolás lehetősége is.

Legalább ilyen fontos a blogok közti "oldalirányú" kapcsolat: a hasonló témában írt blogok több szállal (link, idézet, hoz- zászólás) is kötődnek egymáshoz. Ezek a blogok a hozzájuk tartozó aktív - hozzászólásokat író - és passzív olvasó- táborukkal együtt egy sajátos, komplex szöve- vényt ("blogszféra") al- kotnak, ahol az üzenetek újfajta szűrése, értelme- zése, feldolgozása valósul meg. A valódi (közvetlenül az információtulajdonos által írt) pr blog a kialakult gyakorlat szerint "szabálytalan", hiszen kikerüli a hagyományos, ellenőrzött és jól bejáratott (vezetőség - belső pr szakember - pr ügynökség - sajtó) útvonalat. Kérdés az, milyen együttműködés, milyen egyensúlyi helyzet alakulhat ki a közvetlen - blogon keresztüli - és a hagyományos sajtókapcsolati csatornák között?

Talán a blognál, mint eszköznél is vonzó lehet a pr szakemberek számára maga a blogszféra. Egy ez év elejei felmérés szerint egyedül az Egyesült Államokban 32 millió ember olvas blogokat. (A bloggerek és blogolvasók száma rendkívül gyorsan növekszik.) A potenciális célközönség mérete mellett igen izgalmas az a mód, ahogy egyes információk a blogszférában felerősödnek és szétterjednek.

Az eddig szerzett tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a pr-üzeneteknek a blogszférán keresztüli terjesztésével csínján kell bánni. Ez a közeg ugyanis rendkívül éber, gyorsan és kritikusan reagál minden olyan megnyilvánulásra, amiről úgy érzik, hogy sérti a blogszféra függetlenségét.

.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Lebuktat a wifi: mostantól pontosan lehet tudni, ki honnan dolgozik

A Microsoft új Teams-funkciója automatikusan felismeri, ha egy dolgozó a vállalat WiFi-hálózatára csatlakozik, és ennek alapján frissíti a... Teljes cikk

Jön az emberi munkakvóta: törvény írhatja elő, mennyi embernek kell maradnia a robotok között

Kötelező lesz embernek maradni. Ahogy a mesterséges intelligencia egyre több munkafolyamatot vesz át, a világ legnagyobb gazdaságai új szabályozást... Teljes cikk

HR automatizálás: AI eszközök, megtérülés, trendek

Toborzás, onboarding, belső kommunikáció - chatbot, tréningek és a munkaerőt kezelő teljes adminisztrációs rendszerek. Mindezeken a területeken az... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek