kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

A harmadik legnépszerűbb a netes álláshirdetés

Az elmúlt három év során az offline álláshirdetések és a fejvadászcégek mellé feljött népszerűségben az internet. A brit cégek összességét tekintve a harmadik legnépszerűbb megoldás az online toborzás.

A száz vezető brit cég kétharmada hirdeti meg az üres álláshelyeket a website-ján, derült ki az IRS Employment Review nemrég publikált tanulmányából. A cégek az internetes oldalukon hirdetnek, majd ez alapján gyűjtik adatbázisba a jelentkezőket, és egyre fejlettebb szűrő rendszerek segítségével választják ki az ideális munkatársat. A cégek összességét tekintve pedig a harmadik legfontosabb megoldás a netes toborzás és kiválasztás.

A saját weboldal mellett gyakran használt eszköz az állásközvetítő site-okon való hirdetés, illetve a két módszer kombinációja: az állások meghirdetése a professzionális és közismert online toborzócégek oldalain, majd az érdeklődők átirányítása a céges oldalra, ahol részletesebb információkat kaphatnak. A száz legnagyobb brit vállalatból a felmérés szerint mindössze hét nem hirdeti meg a megüresedő pozíciókat az online csatornákon.

Az internetes toborzás leginkább ajánlott metódusa, ha a hirdető kitölthető jelentkezési lapokat és önéletrajzi formulákat tesz fel a netre, mivel így egységes formában jönnek be az információk. Az online toborzás és kiválasztás eleve jóval gyorsabb, mint a hagyományos, de ez a megoldás még gördülékenyebbé teszi a szűrési folyamatot.

A száz vizsgált cégből hatvanhat használta website-ját karriermendzsmentre is, és ebből tíz alkalmazott ennek a tartalomnak a fejlesztésére külön online toborzási szakértőt. A cégek hatvan százaléka lehetővé teszi az érdeklődőknek az álláslehetőségek szűrését is különböző szempontok szerint. Sokan a diplomás munkakeresőknek általános információs weboldalt tartanak fenn. A többség viszont nem teszi lehetővé, hogy az internetezők az egyes hirdetéseket ismerőseiknek átküldjék emailben, ami nagyban elősegítheti a webtartalom terjedését.

Nagy-Britanniában a harmadik leggyakoribb toborzási forma jelenleg az internetes keresés, ám a nagyvállalatoknál elterjedtebb az átlagnál, derül ki az elemzésből, melyet az Online Recruitment adott közre.

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Németország kinyitotta álláspiacát a szakképzettek előtt

Tavaly novemberben lépett hatályba - egyes rendelkezései idén fognak - az új német szakképzett bevándorlásról szóló törvény, amely jelentősen... Teljes cikk

"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek