Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 2 hónapja

A HR nem a rossz zsaru - „a bevonás lett a hitvallásom” - Nagy Annamária, Unilever

A 2020-as év komoly kihívásokat hozott, amelyből a pozitív újdonságokat jól kell tudni beépíteni a működésbe 2021-ben. Az egyik legfontosabb feladat a priorizálás lesz, a munkamennyiség egyensúlyban tartása, mert ez a mérleg a járvány alatt elbillent, mondja Nagy Annamária, az Unilever Magyarország és Adria régió HR igazgatója, akinek 2020-ban a bevonás lett a hitvallása.

Mi volt a legnagyobb kihívás az Ön számára az elmúlt évben?

A megváltozott világban és munkakörnyezetben a globális statisztikáink szerint a munkatársaink 90%-a keményebben és többet dolgozott. Ez fenntarthatatlan. Nekem, mint HR vezetőnek az a felelősségem és feladatom, hogy normalizáljuk a munkamennyiséget, és segítsünk egyensúlyt teremteni a munkatársak életében.

Ezt folyamatos priorizálással (eldönteni és tisztán kommunikálni azt, hogy melyek a fontos, üzleti eredményeket produkáló ÉS értékteremtő projektek) és agilis / rugalmas munkavégzéssel (vagyis azon dolgozz, ami a prioritások között van és akkor, amikor neked jó - figyelembe véve az otthoni, családi, stb. körülményeket) tudjuk biztosítani. Mindezt messze nem sikerült maradéktalanul megvalósítani, de ezt - egyelőre - még nem élem meg kudarcnak. Mindazonáltal biztos, hogy e téren nehéz menet vár ránk az idén is.

Mi az, amit 2020-ban megtanult, miben változott leginkább a HR-en belül a szemléletmódja?

Előfordul, hogy a HR-nek tulajdonítják a rosszzsaru-, vagy csendőrszerepet, vagyis a HR az, aki semmit nem enged, aki szigorú, aki kellemetlenkedik, és azért van, hogy én - mint munkatárs - rosszul érezzem magam. Ezzel szemben úgy látom, hogy a HR egyik nagyon fontos feladata, hogy megfelelő, az adott helyzetre szabott keretrendszert állítson fel (pl. új homeoffice-szabályok, covid-szabályok, irodahasználati rend, stb.), amiben egyúttal meg is teremti az alkotás és az érvényesülés szabadságát, mindezt pedig nem egyedül, hanem a munkatársakkal együtt teszi. Mindig is hittem a bevonásban, de 2020-ban egyenesen ez lett a fő hitvallásom: a munkatársak bevonásával, a munkatársakkal együtt alkotott dolgokból csodák születnek. Találd meg az elkötelezett, szívvel-lélekkel tenni akaró szervezeti influenszereidet és velük együtt váltsd meg a világot!

Mit tart HR vezetőként az év legnagyobb eredményének a szervezetén belül?

Szakmai pályafutásom alatt olyan szerencsém volt, hogy mindig fantasztikus cégeknél dolgozhattam, és most is úgy érzem - minden mézes-mázas sallang nélkül -, hogy a legnagyobb büszkeségem, hogy olyan vállalatnál lehetek HR vezető, mint az Unilever.

Törődés, odafigyelés mindig, minden helyzetben, a munkatársak biztonsága és egészsége mindenek előtt (pl. Immunerősítő csomag a kollégáknak a házhoz szállított karácsonyi csomagban) - ez a szellemiség járta át a szervezetet a legfelső szintektől kezdve a helyi vezetésig, és erősítette tovább a vállalati kultúrát.

Annak ellenére, hogy - más cégekhez hasonlóan - kevesebb lehetőségünk volt employer branding fronton aktívnak lennünni, három olyan nívós díjat (PwC: 3. Most Attractive FMCG Employer, DreamJo.bs: Lovable Workplace, Zyntern: The Most Desirable FMCG companies) is megkaptunk, ami nagy részben természetesen az employer brandinges kolleganőnknek, másrészt pedig erőteljesen a szájhagyomány útján terjedő marketingnek, vagyis a „word of mouth”-nak köszönhető. Hiszem, hogy a legjobb PR-nak a tetteink számítanak: arról, ahogyan a munkatársainkkal bánunk, amiket teszünk, ahogy viselkedünk, tudnak a cégen kívül is, és ez visszaköszön pl. ezekben a díjakban is.

Szintén nagyon büszke vagyok arra, hogy a vállalatcsoporton belül a magyar HR csapat elkötelezettsége magasan a legerősebb a Kelet-Európai régióban.

Ha 3 szakmai kifejezést kellene említeni 2020-ból, ami új volt vagy gyakran előjött, mi volt az?

Digitalizáció, virtuális összetartozás, rugalmasság.

És van még egy olyan, nem szakmai kifejezés, de valósággal állandósult: az érzelmi hullámvasút. Érzelmileg mindenkit nagyon megviselt ez az időszak. Ismerőseink, szeretteink, munkatársaink, munkatársaink szerettei vagy akár mi magunk betegedtünk meg, de ha jó hírt kaptunk arról, hogy valaki kilábalt, örömöt és megkönnyebbülést éreztünk - és végtelen szomorúságot és tehetetlenséget, amikor nem.

Mit vár 2021-től? Mi lesz a legfontosabb megoldandó feladat/kihívás?

Azt szeretném, ha megragadnánk azokat a lehetőségeket és pozitív újdonságokat, amiket 2020 adott nekünk és arra koncentrálnánk, hogy mit tartunk meg, mit viszünk tovább, és mit hagyunk el a működésünkben.

Bebizonyosodott, hogy a legtöbb munkakörben remekül működik a home office. De vannak olyan kollégák, aki nem szeretnek, nem tudnak otthonról jól működni, illetve vannak olyan csapatok, amelyek hatékonyabbak és gyorsabbak, ha fizikailag vannak együtt. Hát fussunk neki együtt, és alkossuk meg a jelen, cool irodáját/munkahelyét, ami lehet virtuális, lehet fizikai, lehet kollaboratív műhely-jellegű, lehet kutyás-macskás-fancy - mindegy, hogy hívjuk, csak legyen olyan, ami egyszerre passzol a megváltozott világhoz és az egyéni igényekhez! Mert a kettő nemhogy nem zárja ki egymást, hanem igenis erősíti!

Az idei legfontosabb feladat tehát a már említett priorizálás, ezáltal az egyensúly, vagyis a kollégák fizikai és lelki egyensúlyának elősegítése. A top 2. feladatnak a jelen munkahelyének újraszabását, a top 3-nak pedig az új képességek, kompetenciák (pl. e-commerce tudás)
megszerzésének biztosítását tartom.
Ami mindezeken felül áll, az természetesen az egészség megőrzése, hiszen annál nincs fontosabb.

Nyitókép: Nagy Annmária


  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter