Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 10 hónapja

A HR nem a rossz zsaru - „a bevonás lett a hitvallásom” - Nagy Annamária, Unilever

A 2020-as év komoly kihívásokat hozott, amelyből a pozitív újdonságokat jól kell tudni beépíteni a működésbe 2021-ben. Az egyik legfontosabb feladat a priorizálás lesz, a munkamennyiség egyensúlyban tartása, mert ez a mérleg a járvány alatt elbillent, mondja Nagy Annamária, az Unilever Magyarország és Adria régió HR igazgatója, akinek 2020-ban a bevonás lett a hitvallása.

Mi volt a legnagyobb kihívás az Ön számára az elmúlt évben?

A megváltozott világban és munkakörnyezetben a globális statisztikáink szerint a munkatársaink 90%-a keményebben és többet dolgozott. Ez fenntarthatatlan. Nekem, mint HR vezetőnek az a felelősségem és feladatom, hogy normalizáljuk a munkamennyiséget, és segítsünk egyensúlyt teremteni a munkatársak életében.

Ezt folyamatos priorizálással (eldönteni és tisztán kommunikálni azt, hogy melyek a fontos, üzleti eredményeket produkáló ÉS értékteremtő projektek) és agilis / rugalmas munkavégzéssel (vagyis azon dolgozz, ami a prioritások között van és akkor, amikor neked jó - figyelembe véve az otthoni, családi, stb. körülményeket) tudjuk biztosítani. Mindezt messze nem sikerült maradéktalanul megvalósítani, de ezt - egyelőre - még nem élem meg kudarcnak. Mindazonáltal biztos, hogy e téren nehéz menet vár ránk az idén is.

Mi az, amit 2020-ban megtanult, miben változott leginkább a HR-en belül a szemléletmódja?

Előfordul, hogy a HR-nek tulajdonítják a rosszzsaru-, vagy csendőrszerepet, vagyis a HR az, aki semmit nem enged, aki szigorú, aki kellemetlenkedik, és azért van, hogy én - mint munkatárs - rosszul érezzem magam. Ezzel szemben úgy látom, hogy a HR egyik nagyon fontos feladata, hogy megfelelő, az adott helyzetre szabott keretrendszert állítson fel (pl. új homeoffice-szabályok, covid-szabályok, irodahasználati rend, stb.), amiben egyúttal meg is teremti az alkotás és az érvényesülés szabadságát, mindezt pedig nem egyedül, hanem a munkatársakkal együtt teszi. Mindig is hittem a bevonásban, de 2020-ban egyenesen ez lett a fő hitvallásom: a munkatársak bevonásával, a munkatársakkal együtt alkotott dolgokból csodák születnek. Találd meg az elkötelezett, szívvel-lélekkel tenni akaró szervezeti influenszereidet és velük együtt váltsd meg a világot!

Mit tart HR vezetőként az év legnagyobb eredményének a szervezetén belül?

Szakmai pályafutásom alatt olyan szerencsém volt, hogy mindig fantasztikus cégeknél dolgozhattam, és most is úgy érzem - minden mézes-mázas sallang nélkül -, hogy a legnagyobb büszkeségem, hogy olyan vállalatnál lehetek HR vezető, mint az Unilever.

Törődés, odafigyelés mindig, minden helyzetben, a munkatársak biztonsága és egészsége mindenek előtt (pl. Immunerősítő csomag a kollégáknak a házhoz szállított karácsonyi csomagban) - ez a szellemiség járta át a szervezetet a legfelső szintektől kezdve a helyi vezetésig, és erősítette tovább a vállalati kultúrát.

Annak ellenére, hogy - más cégekhez hasonlóan - kevesebb lehetőségünk volt employer branding fronton aktívnak lennünni, három olyan nívós díjat (PwC: 3. Most Attractive FMCG Employer, DreamJo.bs: Lovable Workplace, Zyntern: The Most Desirable FMCG companies) is megkaptunk, ami nagy részben természetesen az employer brandinges kolleganőnknek, másrészt pedig erőteljesen a szájhagyomány útján terjedő marketingnek, vagyis a „word of mouth”-nak köszönhető. Hiszem, hogy a legjobb PR-nak a tetteink számítanak: arról, ahogyan a munkatársainkkal bánunk, amiket teszünk, ahogy viselkedünk, tudnak a cégen kívül is, és ez visszaköszön pl. ezekben a díjakban is.

Szintén nagyon büszke vagyok arra, hogy a vállalatcsoporton belül a magyar HR csapat elkötelezettsége magasan a legerősebb a Kelet-Európai régióban.

Ha 3 szakmai kifejezést kellene említeni 2020-ból, ami új volt vagy gyakran előjött, mi volt az?

Digitalizáció, virtuális összetartozás, rugalmasság.

És van még egy olyan, nem szakmai kifejezés, de valósággal állandósult: az érzelmi hullámvasút. Érzelmileg mindenkit nagyon megviselt ez az időszak. Ismerőseink, szeretteink, munkatársaink, munkatársaink szerettei vagy akár mi magunk betegedtünk meg, de ha jó hírt kaptunk arról, hogy valaki kilábalt, örömöt és megkönnyebbülést éreztünk - és végtelen szomorúságot és tehetetlenséget, amikor nem.

Mit vár 2021-től? Mi lesz a legfontosabb megoldandó feladat/kihívás?

Azt szeretném, ha megragadnánk azokat a lehetőségeket és pozitív újdonságokat, amiket 2020 adott nekünk és arra koncentrálnánk, hogy mit tartunk meg, mit viszünk tovább, és mit hagyunk el a működésünkben.

Bebizonyosodott, hogy a legtöbb munkakörben remekül működik a home office. De vannak olyan kollégák, aki nem szeretnek, nem tudnak otthonról jól működni, illetve vannak olyan csapatok, amelyek hatékonyabbak és gyorsabbak, ha fizikailag vannak együtt. Hát fussunk neki együtt, és alkossuk meg a jelen, cool irodáját/munkahelyét, ami lehet virtuális, lehet fizikai, lehet kollaboratív műhely-jellegű, lehet kutyás-macskás-fancy - mindegy, hogy hívjuk, csak legyen olyan, ami egyszerre passzol a megváltozott világhoz és az egyéni igényekhez! Mert a kettő nemhogy nem zárja ki egymást, hanem igenis erősíti!

Az idei legfontosabb feladat tehát a már említett priorizálás, ezáltal az egyensúly, vagyis a kollégák fizikai és lelki egyensúlyának elősegítése. A top 2. feladatnak a jelen munkahelyének újraszabását, a top 3-nak pedig az új képességek, kompetenciák (pl. e-commerce tudás)
megszerzésének biztosítását tartom.
Ami mindezeken felül áll, az természetesen az egészség megőrzése, hiszen annál nincs fontosabb.

Nyitókép: Nagy Annmária


  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Munkáltatói márkaépítés webshopból

Minden HR-es tudja, hogy a munkáltatói márka fontos. Egyre nagyobb a verseny a minőségi munkavállalókért, és egyre nagyobb hátrányba kerül az a... Teljes cikk

Ezek a cégek lettek Szolnok családbarát munkahelyei

"Szolnok családbarát munkahelye" díjat kapott az agrárpiaci és hulladékkezelési üzletággal működő Malagrow Kereskedelmi Kft., a... Teljes cikk

Augusztus végéig lehet pályázni Az Év Felelős Foglalkoztatója díjra

Idén hatodik alkalommal hirdette meg az OFA Nonprofit Kft. "Az Év Felelős Foglalkoztatója" elnevezésű díját, amelyre augusztus 30-ig nyújthatók be a... Teljes cikk