A jó álláshirdetés ismérvei
Egy jól megírt álláshirdetésnek köszönhetően a munkaadó és a munkavállaló könnyebben egymásra talál. Ha viszont félvállról vesszük ezt a feladatot, akkor alulmaradhatunk a tehetségekért folytatott versenyben. Íme néhány tanács, mire érdemes odafigyelni a hirdetés összeállításánál.
Egy jól megírt álláshirdetésnek köszönhetően a munkaadó és a munkavállaló könnyebben találja meg egymást. A munkaadó érdeke, hogy az álláshirdetés kellően részletezze a feladatokat és elvárásokat, így a beküldött pályázatok alapján valóban olyan jelentkezők közül válogathasson, akikre szüksége van.
Az álláshirdetés kritériumai
- Legyen vonzó és érthető a pozíció neve! Ez a néhány szó az, mely alapján a munkakereső dönt arról, hogy megnézi-e a hirdetést, vagy sem. Minél jobban kifejezi a feladatokat és hatásköröket, annál több kompetens érdeklődő kattint majd rá.
- A cég rövid bemutatása igen fontos a munkakeresők számára, hiszen a jövőjüket képzelik el az Ön cégénél.
- A feladatok és felelősségi körök meghatározásánál törekedjen az egyértelmű, ugyanakkor rövid megfogalmazásra. Figyeljen a sorrendre és arra, hogy mely feladatok hangsúlyosak! Igyekezzen beazonosíthatóvá tenni a pozíciót a szervezeti hierarchiában!
Alaposan gondolja végig, és írja le az ideális jelölttel szemben támasztott elvárásokat mind a képzettség, a szakmai tapasztalat és egyéb képességek tekintetében. Így biztosíthatja, hogy a megfelelő pályázók jelentkeznek majd a hirdetésre.
Adjon meg olyan elérhetőséget, amelyen a pályázók kereshetik cégét esetleges kérdéseikkel, illetve beazonosíthatják, hogy hova jutassák el jelentkezésüket. Érdemes továbbá a cég honlapjának címét megadni, hogy a leendő munkavállaló teljesebb képet kaphasson a vállalatról.
Hirdetésfeladás öt egyszerű lépésben
1. Válasszon álláshirdető oldalt - olyat, mely garantálja, hogy az Ön által feladott hirdetés megfelelő nyilvánosságot kap és nagyszámú potenciális pályázót érhet el vele.
2. Fogalmazza meg a hirdetés szövegét, és küldje el!
3. Az önéletrajzok már jönnek is a postaládájába.
4. Válogasson a pályázatok közül!
5. Kezdődhet a jelöltek interjúztatása.
A Profession.hu felmérése alapján a munkavállalók számára egy új munkahely kiválasztásakor a következő szempontok a legfontosabbak:
- stabil munkahely
- jó munkahelyi légkör
- jövedelem
- tanulási, képzési lehetőségek
- a kreativitás szükségessége
- karrierlehetőségek
További részletekért töltse le Online Toborzási Kisokost!
Az álláshirdetés kritériumai
- Legyen vonzó és érthető a pozíció neve! Ez a néhány szó az, mely alapján a munkakereső dönt arról, hogy megnézi-e a hirdetést, vagy sem. Minél jobban kifejezi a feladatokat és hatásköröket, annál több kompetens érdeklődő kattint majd rá.
- A cég rövid bemutatása igen fontos a munkakeresők számára, hiszen a jövőjüket képzelik el az Ön cégénél.
- A feladatok és felelősségi körök meghatározásánál törekedjen az egyértelmű, ugyanakkor rövid megfogalmazásra. Figyeljen a sorrendre és arra, hogy mely feladatok hangsúlyosak! Igyekezzen beazonosíthatóvá tenni a pozíciót a szervezeti hierarchiában!
Alaposan gondolja végig, és írja le az ideális jelölttel szemben támasztott elvárásokat mind a képzettség, a szakmai tapasztalat és egyéb képességek tekintetében. Így biztosíthatja, hogy a megfelelő pályázók jelentkeznek majd a hirdetésre.
Adjon meg olyan elérhetőséget, amelyen a pályázók kereshetik cégét esetleges kérdéseikkel, illetve beazonosíthatják, hogy hova jutassák el jelentkezésüket. Érdemes továbbá a cég honlapjának címét megadni, hogy a leendő munkavállaló teljesebb képet kaphasson a vállalatról.
Hirdetésfeladás öt egyszerű lépésben
1. Válasszon álláshirdető oldalt - olyat, mely garantálja, hogy az Ön által feladott hirdetés megfelelő nyilvánosságot kap és nagyszámú potenciális pályázót érhet el vele.
2. Fogalmazza meg a hirdetés szövegét, és küldje el!
3. Az önéletrajzok már jönnek is a postaládájába.
4. Válogasson a pályázatok közül!
5. Kezdődhet a jelöltek interjúztatása.
A Profession.hu felmérése alapján a munkavállalók számára egy új munkahely kiválasztásakor a következő szempontok a legfontosabbak:
- stabil munkahely
- jó munkahelyi légkör
- jövedelem
- tanulási, képzési lehetőségek
- a kreativitás szükségessége
- karrierlehetőségek
További részletekért töltse le Online Toborzási Kisokost!
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Álommeló helyett rémálom: soha nem volt ekkora biznisz az álláskeresők átverése 2 hónapja
- Az AI sírva fakad? Szkennelő munkatársat keres Újbuda jegyzője 2 hónapja
- Nem mindennapi állás: a Fordnál most a fantáziáért fizetnek 4 hónapja
- Mely cégek a legvonzóbbak a fiatalok számára? 4 hónapja
- "Könnyű munka otthonról" - ezért kell vigyázni az álláshirdetésekkel 6 hónapja
- Hogyan vonzzuk be a megfelelő jelölteket a digitális térben? 7 hónapja
- Az AI miatt egyre több az átverős álláshirdetés - Így vegyük észre, ha csalásról van szó 1 éve
- Álláshirdetés 1 éve
- Az álláshirdetések misztikus piaca 1 éve
- Így kezeld a kockázatos munkalehetőségeket 2 éve
- A britek a megpályázott állások több mint felére nem kapnak visszajelzést 2 éve



Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?