A könyvelők szerint romlott az elektronikus ügyintézés színvonala
Az adóhatóság 2018 decemberében kikapcsolta a fájlnevekben a cégneveket, így a letöltött PDF fájlneve kizárólag számokat tartalmaz, ami komoly ügyviteli túlterhelést okoz. A könyvelők szerint a fájlnevek nélkül nagyon nehéz tájékozódni, hogy mely adózó, milyen témájú küldeményéről van szó, további problémákról is írnak közleményükben.
A könyvelők szerint a NAV Központi Irányítása és az Igazságügyi Minisztérium a levélszemét szintű tájékoztatásokba kezdett a hivatalos közlésekre való tárhelyen, amit így is hosszabb-rövidebb üzemeszünetek tesznek gyakran használhatatlanná. A közleményből kiderül, hogy a NAV a legutóbbi társasági adóbevallásról szóló értesítésében arra célozgatott, hogy a könyvelő korábban már késett ezzel a bevallással, amit rendre számon is kérnek az ügyfelek, munkáltatók a könyvelőiken, akik akkor is magyarázkodhattak, ha egyáltalán nem volt késés. A NAV az összes felhívásra, értesítőre bekapcsolta a kézbesítési vélelem rendszerét. Ha nincs lekattintva az üzenet, akkor az felkerül egy szégyenlistára, a könyvelők szerint ez ezért problémás, mert sok lényegtelen - kizárólag számokat tartalmazó fáljnévvel érkező - küldeményt is küld a hivatal, ami miatt átláthatatlan az ügyfélkapu forgalm már a kisebb könyvelőirodáknál is.