49 cikk a(z) ügyintézés címkével - 1. oldal
Megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket az Ügyfélkapu+ miatt
5 hónapja Érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma január első hetében, miután jövő szerdától már csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal - kétfaktoros azonosítással - intézhetjük ügyeinket online az állami weboldalakon és alkalmazásokban, ezért megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket - közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium vasárnap. Teljes cikk...
Munkáltatói igazolás - minden, amit tudni szeretnél róla
7 hónapja A munkáltatói igazolás fontos dokumentum, amely a legtöbb hivatalos ügyintézés során elő kell, hogy kerüljön. Ez a papír több területen is elengedhetetlen lehet, legyen szó hitelfelvételről, lakásbérlésről vagy akár új munkahely kereséséről. De mit tartalmaz ez papír, hogyan kérheted, és miért olyan fontos? Cikkünkből kiderül. Teljes cikk...
Akadálypálya vár januártól a könyvelőkre az Ügyfélkapu+ megújulása miatt
7 hónapja A Minősített Könyvelők Egyesülete fejlesztési javaslatokat fogalmazott meg az Ügyfélkapu+ bevezetésével kapcsolatban, hogy az új kétfaktoros azonosítás ne bénítsa meg a vállalkozások adóügyi adminisztrációját. A cél egy olyan megoldás kialakítása, amely biztosítja az adózás zavartalan lebonyolítását, és nem ró túlzott terhet a vállalatokra. - olvasható a portálunkhoz eljuttatott sajtóközleményben. Teljes cikk...
Kézbesítési megbízott: Miért fontos és hogyan működik?
7 hónapja A vállalkozások számára a jogi és adminisztrációs követelmények betartása kulcsfontosságú, és a szabályozások nemcsak a cég alapítását, hanem a mindennapi működését is érintik. Az egyik ilyen előírás, amelyet sok vállalkozásnak figyelembe kell vennie, a kézbesítési megbízott alkalmazása. Ez különösen fontos lehet külföldi vállalkozók és cégek számára, de bizonyos hazai cégek is igénybe veszik ezt a szolgáltatást. De mi is az a kézbesítési megbízott, miért fontos, és hogyan működik? Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk a kézbesítési megbízott szerepét, feladatait és előnyeit. Teljes cikk...
Kormányablakbusz segíti a felvételizők ügyfélkapu-regisztrációját
1 éve Középiskolákhoz kitelepülő kormányablakbusz segíti a felsőoktatásba jelentkezők ügyfélkapu-regisztrációját Pest vármegyében. Teljes cikk...
Így lehet ügyet intézni a NAV-nál a közigazgatási szünet alatt
1 éve A két ünnep között is lehet majd ügyet intézni az adóhatóságnál. Teljes cikk...
Folytatódik a Hazaváró program
2 éve A kormányablakokban Hazaváró pontokat is kijelöltek, ahol a hazatérő magyaroknak segítenek majd hatósági és okmányügyekben . Teljes cikk...
E-aláírás: hatalmas könnyebbség és gyorsaság a HR és a munkavállalók számára
2 éve "Az, hogy a strandon alá tudok írni egy dokumentumot, az a mennyország" – hangzott el a HR Terasz harmadik adásában az elektronikus aláírással kapcsolatban. Ez nem meglepő, hiszen az e-aláírás hatalmas könnyebbséget és gyorsaságot jelent a HR és a munkavállalók számára is - olvasható Fata László juttatási szakértő sajtóanyagában. Teljes cikk...
Könnyebbé tennék az ügyintézést a hazánkba érkező vendégmunkásoknak
2 éve Ügyfélbarát eljárással segítenék a külföldi dolgozók eljárásait. Teljes cikk...
Szünetel a munka az okmányirodákban kedden
2 éve Az okmányirodás zárva tartanak március 7-én, kedden. Szünetel az okmány- és járműügyintézés valamennyi kormányablakban uniós rendszerátállás miatt. Teljes cikk...
Eladó
3 éve Az eladó az a munkás, aki a különböző üzletben, boltban vagy szupermarketben kiszolgálják a vásárlókat. Teljes cikk...
Önkiszolgáló HR: a munkavállalók kezében az ügyintézés
3 éve A hibrid munkavégzés adminisztrációja nem kis kihívást jelent a vállalatoknak, vállalkozásoknak, különösen, ahol nincs meg erre egy már bejáratott HR informatikai rendszer. A digitalizáció ebben az élethelyzetben és piaci környezetben nem elkerülhető. Valamint egyre fontosabbá válik ezekben a folyamatokban is a munkavállalói élmény, a felhasználóbarát működés, hiszen a kollégák egyre inkább önállósodnak ezen eszközök használatában. Teljes cikk...
Biometrikus aláírás gyorsítja fel az ügyintézést a kormányablakokban
4 éve Egyszerűbb ügyintézésre nyílik lehetőség a kormányablakokban az új típusú, aláírásminta alapú hitelesítéssel. Szeptember 6-tól 32 ügytípus intézhető ezzel a rendszerrel. Teljes cikk...
Ügyfélkapu - magyarország.hu
4 éve Milyen főbb ügyeket lehet intézni az Ügyfélkapuról? Teljes cikk...
Járvány: Ezt érdemes tudni a lejáró okmányokról
4 éve Nem befolyásolják a kormányablakok nyitva tartását a március 8-án életbe lépő szigorítások, de kérik, hogy az ügyfelek csak a legszükségesebb, halaszthatatlan ügyekkel keressék fel ezeket, és lehetőség szerint válasszák az elektronikus ügyintézési lehetőségeket. Teljes cikk...
Mennyi idő alatt százalékolhatnak le?
5 éve Abban kérném a segítségét, hogyha saját jogon elindítom a leszázalékolásomat, beadom a megfelelő papírokat, akkor nagyjából mennyi idő múlva számíthatok behívásra a bizottság elé? Teljes cikk...
Nincs olyan, hogy mesterterv relokáció esetén
5 éve Egy költözés komoly stresszt jelent. Ez fokozottan igaz abban az esetben, ha nem csak az ember lakhelye, hanem a munkahely, esetleg az ország, ahol él, és ezzel együtt minden egyéb körülmény is megváltozik. Márpedig ez a relokációval együtt jár. Rugalmasság nélkül ebben a helyzetben nem lehet boldogulni. Teljes cikk...
Egyszerűsödik több, az állampolgárokat és a vállalkozásokat érintő ügyintézés
5 éve Az egyéni vállalkozói tevékenységet segíti, hogy 2020. január elsejétől nem szükséges a vállalkozói igazolvány kiváltása, július elsejétől továbbá az egyéni vállalkozói tevékenység egyetlen adóhatósági bejelentéssel megkezdhető - írja közleményében a Miniszterelnökség. Teljes cikk...
Adminisztrátor jelentése
6 éve Különböző szakterületeken irodai, adminisztratív és dokumentációs jellegű feladatokat lát el, hatáskörébe tartozó szakterület ügyintézési folyamataiban vesz részt. Teljes cikk...
Újabb szolgáltatásokkal bővült a NAV az online ügyintézése
6 éve A NAV közleménye szerint a két új szolgáltatással az alkalmazás már összesen négy ügycsoportban biztosítja az online megoldást - írja az MTI. Teljes cikk...
Ki az a relocation szakember és mit csinál?
6 éve A Magyarországra érkező külföldiek áttelepülését segíti: a költözéstől a munkavállalási- és tartózkodási engedélyek megszerzésén keresztül, a lakáskeresésen át a hazautazásukkal kapcsolatos ügyintézésig. Legújabb a cikkünkben az Expat-Center relocation tanácsadója, Tresser Terka mesél egy munkanapjáról. Teljes cikk...
A könyvelők szerint romlott az elektronikus ügyintézés színvonala
6 éve Az adóhatóság 2018 decemberében kikapcsolta a fájlnevekben a cégneveket, így a letöltött PDF fájlneve kizárólag számokat tartalmaz, ami komoly ügyviteli túlterhelést okoz. A könyvelők szerint a fájlnevek nélkül nagyon nehéz tájékozódni, hogy mely adózó, milyen témájú küldeményéről van szó, további problémákról is írnak közleményükben. Teljes cikk...
Mikor adjam be a nyugdíj igényem, hogy ne legyen bevétel kiesésem?
6 éve 1955-ös születésű vagyok, augusztusban töltöm a 64. életévemet és rokkant ellátásban részesülök. A neten olvastam, hogy 3-4 hónapot is késik a nyugdíjak kifizetése az igénylés után. Tudom nekem már kötelező igényelni az öregségi nyugdíjat, de mennyivel előtt kellene ezt megtennem, hogy ne legyen kiesésem? Egyedül élek, elég sok a gyógyszerköltésem, a rezsit is nekem kell fizetnem, ami nem kevés összeg. Sajnos a 3-4 hónapos kiesés rengeteg összeg. Csökkenhet-e a nyugdíjam az új megállapítás miatt? Az igényemet beadhatom-e a Kormányirodán az önkormányzatnál vagy muszáj a Nyugdíjfolyósítóhoz menni? Nehezen mozgok, csak ezért kérdezem. Teljes cikk...
Felmondjak-e mert nyugdíjba megyek?
7 éve Szeptember 26-án jelentkeznem kell a nyugdíjintézetbe a papírjaimmal, akkor mehetek nyugdíjba. Kérdésem, hogy a munkahelyen milyen felmondás kell, le kell-e dolgoznom vagy csak beadok egy kérelmet,hogy nyugdíjba szeretnék menni? Szeptember 26-án kérjem ki a papírjaimat és még aznap menjek a nyugdíjintézetbe? Teljes cikk...
Új szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek az adóhivatal
7 éve Amellett, hogy ezek a könnyítések több mint ötmillió magánszemélyt, illetve mintegy egymillió vállalkozást segítenek az adóügyeik intézésében, a szolgáltatások nemzetközi szinten is példaértékűek, átvételük lehetőségét több uniós tagállam adóhivatala jelenleg is vizsgálja - írja az MTI. Teljes cikk...
Pesten hol tudom intézni a rokkantságiból az öregségi nyugdíjat?
8 éve Melyik budapesti nyugdíjintézetnél lehet intézni a rokkantnyugdíjból öregségi nyugdíjba való átmenetet. Teljes cikk...
Elvált házastárs hogyan kaphat özvegyi nyugdíjat?
8 éve A szüleim elváltak, mi 4 gyermek, akkor már nagykorúak lettünk. Az édesapám elhunyt 2014 dec.5 -én. A volt élettársa özvegyi nyugdíjat kap az elhunyt férje után. Tehát gondolom, hogy nem kaphat két özvegyi nyugdíjat? Én azt szeretném megtudni Édesanyám jogosult-e özvegyi nyugdíjra, ha igen akkor ezt hol lehet-e igényelni? Teljes cikk...
Hogyan igényelhetek közgyógyellátási igazolványt?
8 éve 2015-től fogyatékossági támogatást kapok. A kormányhivatal szerint az állapotom javulása nem várható. A rokkant egyesületben felhívták a figyelmem, hogy kérjek "közgyógy" igazolványt, mert akkor a gyógyszer költségeim nagyon le fognak csökkenni. Kérem írják meg valóban jogosult vagyok-e rá. Ha igen mit kell tennem. Teljes cikk...
Még hétfőig lehet igényelni a diákhitelt
9 éve Február 15-ig adhatja le hiteligénylési kérelmét az a hallgató, aki már márciusban Diákhitelben szeretne részesülni. Teljes cikk...
Mennyire nehéz az ügyfélszolgálatos élete?
10 éve Az ügyfélnek mindig igaza van, az ügyfélszolgálatosnak azonban ehhez nem mindig könnyű jó képet vágni. Mi minden járhat a számunkra láthatatlan fejekben. Ezt gyűjtötte össze a Tízdolog. Teljes cikk...
Munkaidőben tessék ügyeket intézni!
11 éve December elsejétől a kormányhivatalok rövidebb ideig lesznek nyitva. Így többnyire munkaidőben lehet majd ügyeket intézni a kormányablakoknál, írja az Magyar Nemzet. Teljes cikk...
Megkezdődött a felsőoktatási jelentkezések e-ügyintézése
11 éve Elérhetők az ügyintézési funkciók a felsőoktatási e-felvételiben, amelyet minden jelentkező használhat adatbetekintésre, dokumentumpótlásra, adat- és sorrendmódosításra – azok is, akik hagyományos jelentkezési lapon nyújtották be jelentkezésüket - közölte az Oktatási Hivatal és az Educatio Kft. A módosítások határideje idén július 10-e. Teljes cikk...
Bankkártyával is fizethető a diákhitel törlesztése az online felületen
11 éve Bankkártyával is fizethető a diákhitel törlesztő részlete, illetve előtörlesztése a Diákhitel Direkt online ügyintézési felületen keresztül hétfőtől - írja közleményében a Diákhitel Központ. Teljes cikk...
Ingyen pótolják az ellopott személyi igazolványt
11 éve Január 1-jétől harmincról huszonegy napra csökken az eljárás ideje a kormányablakoknál, az eddiginél több ügyet lehet egy helyen intézni, és ingyenes lesz a bűncselekmény miatt elvesztett vagy megrongálódott személyi okmányok pótlása a kormányablakokkal összefüggő törvények módosítása értelmében. Teljes cikk...
Roma segítők a járási hivatalokban
12 éve Száz roma származású referens állt munkába a járási hivatalokban július elsejével, így valamennyi roma állampolgár számára könnyebbé és egyszerűbbé válhat az államigazgatási ügyek intézése a jövőben - közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) csütörtökön. Teljes cikk...
Hónapokig várhatnak a gyesre a kismamák
12 éve Több hónapos csúszásra készülhetnek azok, akik most igényelnek gyest vagy családi pótlékot, mivel az államkincstár elektronikus rendszerének cseréje miatt lényegében áll az ügyintézés. A Napi Gazdaság információja szerint a támogatásokat később egy összegben folyósítják majd. Teljes cikk...
Minden munkavállalónak "vallania" kell
12 éve Kezdődik a személyi jövedelemadó (szja) bevallási időszak, 2012-ben szerzett jövedelméről több mint 4 millió magánszemélynek kell valamilyen módon számot adnia - hívja fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). Teljes cikk...
Februártól egyszerűsödnek a hatósági céges eljárások
12 éve Egyszerűsödnek februártól a hatósági céges eljárások - hívja fel a figyelmet az MTI-hez is eljuttatott közleményében a Microsec Zrt. Teljes cikk...
Könnyebb lehet a nyugdíjjal kapcsolatos ügyek intézése
13 éve Jövőre egyszerűsödhetnek a nyugdíjbiztosítással vagy nyugdíjigazgatással összefüggő egyes ügyintézések és eljárások - derül ki a kormány honlapján hétfőn közzétett jogszabálytervezetből. Teljes cikk...
Szakmai kártyát vezethet be az EU
13 éve Európai szakmai kártya bevezetését javasolja egyebek között az Európai Bizottság annak érdekében, hogy az Európai Unión belül az egyes tagországokban gyorsabban és egyszerűbben elismerhessék a más tagállamban szerzett szakmai képesítéseket. Teljes cikk...
Startol az elektronikus Diákhitel-ügyintézés
14 éve A jövőben a Diákhitel Központ ügyfelei elektronikus úton is intézhetik a Diákhitellel kapcsolatos ügyeiket a Társaság újonnan indított Diákhitel Direkt szolgáltatásán keresztül. Az érvényes szerződéssel rendelkező diákhitelesek egy kattintással igényelhetik az online ügyintéző-felületet a biztonságos www.diakhiteldirekt.hu oldalon. Teljes cikk...
Így változik az adóbefizetés a jövőben
14 éve Elsőként az okmányirodák és az adóhivatalok veszik használatba az államnak költséghatékonyabb, az ügyfeleknek gyorsabb ügyintézést ígérő elektronikus fizetési és elszámolási rendszert (EFER) - cikkezi a Világgazdaság. Teljes cikk...
"Sokan az új Széchenyi-tervtől várják a csodát"
14 éve Lassan már egy éve alig működik az uniós pályázati rendszer. A fejleszteni kívánó vállalkozások szerint lelassult az ügyintézés, nem bírálnak, nem döntenek, nem válaszolnak. Sokan az Új Széchenyi-tervtől várják a csodát - cikkezi a Népszabadság. Teljes cikk...
Navrasics: Bővülnek az ügyintézési lehetőségek
14 éve Bővülnek az emberek ügyintézési lehetőségei 2011. január 3-tól, az államigazgatási szervek már működő ügyfélszolgálati irodái mellett ugyanis megnyílnak a fővárosban és a megyei jogú városokban a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, az úgynevezett kormányablakok - mondta Navracsics Tibor. Teljes cikk...
Könnyebb dolga lesz az egyéni vállalkozóknak
14 éve Egyszerűsödnek az egyéni vállalkozói tevékenységhez kapcsolódó bejelentések - olvasható a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) honlapján a Népszabadság cikke szerint. Teljes cikk...
Kinevezték az ideiglenesen működő közigazgatási hivatalok vezetőit
15 éve Kinevezték a szeptembertől működő megyei közigazgatási hivatalok vezetőit, így az önkormányzatoknak újra lesz törvényességi felügyeletük. Az átszervezési munka második lépéseként az új vezetőket kormánymegbízottak váltják majd - közli az InfoRádió. Teljes cikk...
Elektronikusan is intézhető a táppénz
15 éve Az Országos Egészségbiztosítási Pénztárhoz a jövőben bárki benyújthatja elektronikus úton azokat az űrlapokat, amelyek szükségesek a pénzbeli - baleseti táppénz, gyermekápolási díj, tehességi gyermekágyi segély, valamint a gyermekgondozási díj - ellátások postázáshoz - cikkezi a Népszabadság. Teljes cikk...
Kétszázmillióból képzik az egyablakos ügyintézőket
16 éve Nettó kétszázmillió forint becsült költséggel szeretné a Miniszterelnöki Hivatal az elektronikus egyablakos ügyintézéssel foglalkozókat kiképeztetni - a nyílt közbeszerzési felhívás a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg. Teljes cikk...
Egyszerűbb ügyintézést ígér az APEH
16 éve Egyszerűbb és gyorsabb lesz az ügyintézés az Adó és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) új szolgáltatásával, bizonyos ügykörben ugyanis telefonon is intézhetik majd egyedi adóügyeiket az ügyfelek - jelentette be Mogyorósiné Gábor Hajnalka, az APEH elnökhelyettese hétfőn. Teljes cikk...