kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

A munkavállalók jól-létéért dolgozunk - Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya üzletágvezetője

A cafeteria piac az elmúlt években turbulens változásokon ment át, miközben a munkaerőpiac, ahogy a gazdaság is számos hullámhegyet és -völgyet élt meg. Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya nemrég kinevezett üzletágvezetője ezeket a változásokat közvetlen közelből tapasztalta meg. A kihívások mellett számára fontos motiváció, hogy a munkavállalók jól-létéhez járulnak hozzá szolgáltatásaikkal.

Lendvai Mónika, OTP-
images

Lendvai Mónika 20 éve dolgozik a bank pénztári területén. Pályáját az OTP Magánnyugdíjpénztárnál kezdte, majd a Pénztárszolgáltatónál folytatta. Közel tíz éve részese az OTP SZÉP kártya történetének, 2021 óta pedig már üzletágvezetőként koordinálja a kártyával kapcsolatos banki feladatokat. Mivel már kezdetektől a munkavállalói juttatásokat érintő területen dolgozott, karrierívének fókusza azonos maradt az elmúlt 20 évben. A körülmények - így a cafeteria összetétele és jelentősége is - azonban jelentősen változtak ez idő alatt. 

Már több mint 1,8 millió kártyabirtokos van, így szinte minden második munkavállaló pihenésében szerepet játszik az OTP SZÉP kártya. E mellett több tízezer munkáltatóval állnak kapcsolatban, ami Lendvai Mónika szerint komoly felelősséget jelent. Éppen ezért igyekeznek olyan fejlesztéseket megvalósítani, amelyek a kártya minél egyszerűbb és praktikusabb használatát segítik. Ebben komoly szerepet szánnak a megújult mobil applikációnak, a nemrég bevezetett online szerződéskötési lehetőségnek és a további digitalizációs fejlesztéseknek. „A januári szerződéskötések 20%-a már online történt, vagyis az ügyfelek részéről komoly igény van a folyamat teljes digitalizációjára. A mobil applikáción naprakészen követhetik nyomon egyenlegüket, költéseiket és elfogadóhelyekre is könnyen rákereshetnek. Megújítottuk a SZÉP-kártya információs weboldalát is, hogy még aktuálisabb, áttekinthetőbb legyen, és még inkább segítse a kártyahasználókat” – mondta el Lendvai Mónika.

Tavaly további 8000 elfogadóhellyel kötöttek szerződést, ami az OTP SZÉP kártya történetében is kiemelkedő eredmény, mint ahogy az is, hogy az elfogadóhelyek száma átlépte az 50 ezret. A számokból látható, hogy a pandémia alatt nagyon megnövekedett a belföldi kereslet, ezáltal pedig a SZÉP-kártya jelentősége is a turizmusban és a vendéglátóiparban. A hálózatot és a kártyával kipróbálható élmények körét tovább szeretnék bővíteni, hogy az így elérhető szolgáltatások minél jobban hozzájáruljanak az olyan munkáltatói célokhoz, mint a lojalitás és a munkavállalói élmény növelése, valamint a munka és magánélet egyensúlyának javítása. A cél, hogy a munkavállalók a SZÉP-kártya segítségével kikapcsolódjanak, feltöltődjenek, olyan élményeket szerezzenek, amelyekre a kártya nélkül nem biztos, hogy költenének. 

Az OTP SZÉP kártya megbízásából nemrég készített reprezentatív kutatás mindezt alátámasztja. A megkérdezettek 46%-a a cafeteria juttatásokat lehetőségként éli meg, hogy olyan dolgokra is költhet, amire egyébként nem tenné, például utazásra. A SZÉP-kártyát használó válaszadók 59%-a ki is próbál ilyen, a számára egyébként nem mindennapi, úgymond különlegesebb szabadidős tevékenységeket, legyen szó belföldi utazásról, kulturális programról vagy gyermek-, illetve sport programról. 

A SZÉP-kártyára az utóbbi néhány évben látványosan megugrott az igény. Ennek fő oka, hogy jelenleg messze a legkedvezőbb adózású cafeteria elem. A járvány következtében pedig a központilag biztosított további adókedvezmény, a zsebek közötti átjárhatóság megteremtése, illetve a hideg élelmiszer vásárlásának lehetősége tovább növelte a termék népszerűségét. Olyan cégek is elkezdtek cafeteriát biztosítani a munkavállalóknak a kártyán keresztül, akik ezt korábban nem tették. 

A gyorsan változó szabályozói környezet komoly kihívások elé állította az üzletágat is, hiszen a zsebek átjárhatóságát tíz nap alatt, az élelmiszervásárlás lehetőségét pedig egy hónap alatt kellett biztosítaniuk. Lendvai Mónika szerint ezen a területen jelenleg az egyetlen biztos dolog a változás. Mindennapi munkájuk legfontosabb célja, egyben eredménye is, hogy más munkavállalók jól-létéhez járulhatnak így hozzá. Ez számukra egyfajta küldetést, elhivatottságot jelent. 

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
5 milliárd forintnyi alvó pénz van a SZÉP-kártyákon

A megnövekedett költési kedv ellenére hozzávetőlegesen 5 milliárd forintnyi "alvó pénz" ragadt benn a SZÉP-kártya tulajdonosoknál. A kártyákon... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb egészségpénztárak?

Három nagy szereplő határozza meg az egészségpénztárak piacát. A tavalyi évben mind taglétszámban, mind vagyonban nőtt a piac. Kik a nagy... Teljes cikk

Juttatási keret 2024-ben

Már 2022-ben látszott, hogy a 2019 óta tartó juttatási keret csökkenésének trendje megfordult. Az éves keretösszeg 2024-re is további növekedést... Teljes cikk