Megjelent: 4 hónapja

A munkavállalók jól-létéért dolgozunk - Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya üzletágvezetője

A cafeteria piac az elmúlt években turbulens változásokon ment át, miközben a munkaerőpiac, ahogy a gazdaság is számos hullámhegyet és -völgyet élt meg. Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya nemrég kinevezett üzletágvezetője ezeket a változásokat közvetlen közelből tapasztalta meg. A kihívások mellett számára fontos motiváció, hogy a munkavállalók jól-létéhez járulnak hozzá szolgáltatásaikkal.

images

Lendvai Mónika 20 éve dolgozik a bank pénztári területén. Pályáját az OTP Magánnyugdíjpénztárnál kezdte, majd a Pénztárszolgáltatónál folytatta. Közel tíz éve részese az OTP SZÉP kártya történetének, 2021 óta pedig már üzletágvezetőként koordinálja a kártyával kapcsolatos banki feladatokat. Mivel már kezdetektől a munkavállalói juttatásokat érintő területen dolgozott, karrierívének fókusza azonos maradt az elmúlt 20 évben. A körülmények - így a cafeteria összetétele és jelentősége is - azonban jelentősen változtak ez idő alatt. 

Már több mint 1,8 millió kártyabirtokos van, így szinte minden második munkavállaló pihenésében szerepet játszik az OTP SZÉP kártya. E mellett több tízezer munkáltatóval állnak kapcsolatban, ami Lendvai Mónika szerint komoly felelősséget jelent. Éppen ezért igyekeznek olyan fejlesztéseket megvalósítani, amelyek a kártya minél egyszerűbb és praktikusabb használatát segítik. Ebben komoly szerepet szánnak a megújult mobil applikációnak, a nemrég bevezetett online szerződéskötési lehetőségnek és a további digitalizációs fejlesztéseknek. „A januári szerződéskötések 20%-a már online történt, vagyis az ügyfelek részéről komoly igény van a folyamat teljes digitalizációjára. A mobil applikáción naprakészen követhetik nyomon egyenlegüket, költéseiket és elfogadóhelyekre is könnyen rákereshetnek. Megújítottuk a SZÉP-kártya információs weboldalát is, hogy még aktuálisabb, áttekinthetőbb legyen, és még inkább segítse a kártyahasználókat” – mondta el Lendvai Mónika.

Tavaly további 8000 elfogadóhellyel kötöttek szerződést, ami az OTP SZÉP kártya történetében is kiemelkedő eredmény, mint ahogy az is, hogy az elfogadóhelyek száma átlépte az 50 ezret. A számokból látható, hogy a pandémia alatt nagyon megnövekedett a belföldi kereslet, ezáltal pedig a SZÉP-kártya jelentősége is a turizmusban és a vendéglátóiparban. A hálózatot és a kártyával kipróbálható élmények körét tovább szeretnék bővíteni, hogy az így elérhető szolgáltatások minél jobban hozzájáruljanak az olyan munkáltatói célokhoz, mint a lojalitás és a munkavállalói élmény növelése, valamint a munka és magánélet egyensúlyának javítása. A cél, hogy a munkavállalók a SZÉP-kártya segítségével kikapcsolódjanak, feltöltődjenek, olyan élményeket szerezzenek, amelyekre a kártya nélkül nem biztos, hogy költenének. 

Az OTP SZÉP kártya megbízásából nemrég készített reprezentatív kutatás mindezt alátámasztja. A megkérdezettek 46%-a a cafeteria juttatásokat lehetőségként éli meg, hogy olyan dolgokra is költhet, amire egyébként nem tenné, például utazásra. A SZÉP-kártyát használó válaszadók 59%-a ki is próbál ilyen, a számára egyébként nem mindennapi, úgymond különlegesebb szabadidős tevékenységeket, legyen szó belföldi utazásról, kulturális programról vagy gyermek-, illetve sport programról. 

A SZÉP-kártyára az utóbbi néhány évben látványosan megugrott az igény. Ennek fő oka, hogy jelenleg messze a legkedvezőbb adózású cafeteria elem. A járvány következtében pedig a központilag biztosított további adókedvezmény, a zsebek közötti átjárhatóság megteremtése, illetve a hideg élelmiszer vásárlásának lehetősége tovább növelte a termék népszerűségét. Olyan cégek is elkezdtek cafeteriát biztosítani a munkavállalóknak a kártyán keresztül, akik ezt korábban nem tették. 

A gyorsan változó szabályozói környezet komoly kihívások elé állította az üzletágat is, hiszen a zsebek átjárhatóságát tíz nap alatt, az élelmiszervásárlás lehetőségét pedig egy hónap alatt kellett biztosítaniuk. Lendvai Mónika szerint ezen a területen jelenleg az egyetlen biztos dolog a változás. Mindennapi munkájuk legfontosabb célja, egyben eredménye is, hogy más munkavállalók jól-létéhez járulhatnak így hozzá. Ez számukra egyfajta küldetést, elhivatottságot jelent. 

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.

  • 2022.07.21 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2022.10.05Tréning Kerekasztal Konferencia 2022. Folytonos változások, aggodalom, stressz, hybrid működés, motivációvesztés, soha nem látott fluktuáció - napjainkban számos már korábban is tapasztalt és rengeteg új kihívással küzdenek a cégvezetők, HR és képzési szakemberek. Az idei Tréning Kerekasztal konferencia több évtizedes hagyományt követve az aktuális szervezeti és HR kihívásokra ad válaszokat és bemutatja a magyar piac vezető tréningcégeinek legújabb fejlesztéseit és tapasztalatait. Részletek Jegyek
  • 2022.10.11HR Fest BudapestHR Fest Budapest Ez az igazi, megismételhetetlen, szakmai felfrissülés, ott a helyed! Ez lesz az év legnagyobbat szóló HR-fesztiválja, amit te sem hagyhatsz ki! Részletes program, előadók és számos újdonság vár rád, stay tuned, 2022-ben minden kiderül! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
SZÉP Kártya 2022

Az elmúlt időszakban sok változást kellett figyelnie a Széchenyi Pihenő Kártyához kapcsolódóan a munkáltatóknak, munkavállalóknak. Ezek között... Teljes cikk

A munkatársaké lesz a Telex

A Telexet kiadó Van Másik Kft. zrt.-vé alakul. A részvények 75%-a dolgozói részvény lesz, 25%-a pedig törzsrészvény. A cél, hogy a portál ne... Teljes cikk

Infláció: Százból 94 cégnél már emeltek bért január és április között

A hazai munkaadók túlnyomó többsége béremeléssel igyekszik ellensúlyozni a magas inflációt, de 10 cégből négynél fontolgatják a béren kívüli... Teljes cikk

Facebook