kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

A munkavállalók jól-létéért dolgozunk - Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya üzletágvezetője

A cafeteria piac az elmúlt években turbulens változásokon ment át, miközben a munkaerőpiac, ahogy a gazdaság is számos hullámhegyet és -völgyet élt meg. Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya nemrég kinevezett üzletágvezetője ezeket a változásokat közvetlen közelből tapasztalta meg. A kihívások mellett számára fontos motiváció, hogy a munkavállalók jól-létéhez járulnak hozzá szolgáltatásaikkal.

Lendvai Mónika, OTP-
images

Lendvai Mónika 20 éve dolgozik a bank pénztári területén. Pályáját az OTP Magánnyugdíjpénztárnál kezdte, majd a Pénztárszolgáltatónál folytatta. Közel tíz éve részese az OTP SZÉP kártya történetének, 2021 óta pedig már üzletágvezetőként koordinálja a kártyával kapcsolatos banki feladatokat. Mivel már kezdetektől a munkavállalói juttatásokat érintő területen dolgozott, karrierívének fókusza azonos maradt az elmúlt 20 évben. A körülmények - így a cafeteria összetétele és jelentősége is - azonban jelentősen változtak ez idő alatt. 

Már több mint 1,8 millió kártyabirtokos van, így szinte minden második munkavállaló pihenésében szerepet játszik az OTP SZÉP kártya. E mellett több tízezer munkáltatóval állnak kapcsolatban, ami Lendvai Mónika szerint komoly felelősséget jelent. Éppen ezért igyekeznek olyan fejlesztéseket megvalósítani, amelyek a kártya minél egyszerűbb és praktikusabb használatát segítik. Ebben komoly szerepet szánnak a megújult mobil applikációnak, a nemrég bevezetett online szerződéskötési lehetőségnek és a további digitalizációs fejlesztéseknek. „A januári szerződéskötések 20%-a már online történt, vagyis az ügyfelek részéről komoly igény van a folyamat teljes digitalizációjára. A mobil applikáción naprakészen követhetik nyomon egyenlegüket, költéseiket és elfogadóhelyekre is könnyen rákereshetnek. Megújítottuk a SZÉP-kártya információs weboldalát is, hogy még aktuálisabb, áttekinthetőbb legyen, és még inkább segítse a kártyahasználókat” – mondta el Lendvai Mónika.

Tavaly további 8000 elfogadóhellyel kötöttek szerződést, ami az OTP SZÉP kártya történetében is kiemelkedő eredmény, mint ahogy az is, hogy az elfogadóhelyek száma átlépte az 50 ezret. A számokból látható, hogy a pandémia alatt nagyon megnövekedett a belföldi kereslet, ezáltal pedig a SZÉP-kártya jelentősége is a turizmusban és a vendéglátóiparban. A hálózatot és a kártyával kipróbálható élmények körét tovább szeretnék bővíteni, hogy az így elérhető szolgáltatások minél jobban hozzájáruljanak az olyan munkáltatói célokhoz, mint a lojalitás és a munkavállalói élmény növelése, valamint a munka és magánélet egyensúlyának javítása. A cél, hogy a munkavállalók a SZÉP-kártya segítségével kikapcsolódjanak, feltöltődjenek, olyan élményeket szerezzenek, amelyekre a kártya nélkül nem biztos, hogy költenének. 

Az OTP SZÉP kártya megbízásából nemrég készített reprezentatív kutatás mindezt alátámasztja. A megkérdezettek 46%-a a cafeteria juttatásokat lehetőségként éli meg, hogy olyan dolgokra is költhet, amire egyébként nem tenné, például utazásra. A SZÉP-kártyát használó válaszadók 59%-a ki is próbál ilyen, a számára egyébként nem mindennapi, úgymond különlegesebb szabadidős tevékenységeket, legyen szó belföldi utazásról, kulturális programról vagy gyermek-, illetve sport programról. 

A SZÉP-kártyára az utóbbi néhány évben látványosan megugrott az igény. Ennek fő oka, hogy jelenleg messze a legkedvezőbb adózású cafeteria elem. A járvány következtében pedig a központilag biztosított további adókedvezmény, a zsebek közötti átjárhatóság megteremtése, illetve a hideg élelmiszer vásárlásának lehetősége tovább növelte a termék népszerűségét. Olyan cégek is elkezdtek cafeteriát biztosítani a munkavállalóknak a kártyán keresztül, akik ezt korábban nem tették. 

A gyorsan változó szabályozói környezet komoly kihívások elé állította az üzletágat is, hiszen a zsebek átjárhatóságát tíz nap alatt, az élelmiszervásárlás lehetőségét pedig egy hónap alatt kellett biztosítaniuk. Lendvai Mónika szerint ezen a területen jelenleg az egyetlen biztos dolog a változás. Mindennapi munkájuk legfontosabb célja, egyben eredménye is, hogy más munkavállalók jól-létéhez járulhatnak így hozzá. Ez számukra egyfajta küldetést, elhivatottságot jelent. 

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.

  • 2024.09.19PANNON HR KONFERENCIA 2024. Hagyományos őszi Pannon HR Konferenciánkon, ahol ismét neves előadókkal, érdekes és aktuális témákkal, izgalmas kerekasztal beszélgetésekkel készülünk. Célunk, hogy lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ilyen feltételekkel adhat kerékpárt a munkahely

A cafeteria rendszeren belül bérelhető kerékpárok népszerűsége változó a vállalatok körében, míg a vásárlási lehetőség csak piaci áron... Teljes cikk

Egy kevéssé ismert eszköz a megtartásban: csekély értékű ajándék, évente akár háromszor

Csekély értékű ajándékot a munkáltató egy évben akár háromszor is adhat, ráadásul nem csak a munkavállalónak, hanem a dolgozó családtagjainak... Teljes cikk

Lakhatási támogatás

A lakhatási támogatás fontos eleme lehet a munkáltatói juttatási rendszernek, hiszen a lakhatására az emberek többségének költenie kell, így az... Teljes cikk