A sikeres céges bemutatkozó 4 szabálya
A sikeres pitch vagy villámprezentáció titka, ha 3 percben úgy be tudjuk mutatni cégünket, hogy azzal akár egy cápa, azaz befektető figyelmét is fel tudjuk kelteni. Ehhez a K&H, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora gyűjtötte össze azt a 4 kritikus részletet, amire mindenképpen érdemes odafigyelni a bemutatkozás során.
Csak röviden
A startup körökben leginkább pitch-ként emlegetett villámprezentáció legnagyobb kihívása az, hogy egyszerre kell rövidnek és érthetőnek, ugyanakkor mégis izgalmasnak és lelkesítőnek is lenni. Mindezek mellett pedig az sem árt, ha a termékünk vagy csapatunk neve is megragad a leendő partnerek fejében. Mivel a jó pitch-be számtalan információt bele kell sűríteni - a termék vagy szolgáltatás pontos működésétől és egyediségétől a jelenlegi eredményeken és jövőbeli fejlesztési irányokon át egészen az üzleti eredmények bemutatásáig -, könnyen belátható, hogy ha ezek közül mindegyikre csak 2-3 rövid mondatot szánunk, akkor is nehéz beleférni 3 percbe. Ez az az időkeret ugyanis, amennyit egy elfoglalt üzletember figyelméből magunkra vonhatunk, vagy amit egy pitch verseny szabálya megenged. Ahhoz, hogy ezt a néhány percet valóban hatásosan kihasználjuk, a termékre és cégre vonatkozó legfontosabb információkat és adatokat mindenképpen röviden, lényegre törően kell elmondani.
A megoldandó probléma
A tárgyilagos és informatív bemutatkozás, vagy ha van már egy jól hangzó cég- vagy terméknevünk, ma már nem elég. A K&H, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora szerint ezért a hallgatóság érdeklődésének felkeltése érdekében meg kell nevezni azt a fő problémát, az ún. pain pointot, amire megoldást kínálunk. Ezzel tudjuk ugyanis elérni, hogy valóban szükségét lássák a termékünknek, és az ne csak saját magunk önmegvalósító álmának tűnjön.
Kell egy jó sztori
Ahhoz, hogy a villámprezentáció igazán egyedi és felejthetetlen legyen, ezután jöhet egy meglepő, ám hatásos történet - ezt nevezzük storytellingnek -, ami segíti a megértést, és növeli a hallgatók érzelmi elköteleződését. Ez lehet egy életből vett gyakorlati példa vagy akár egy hatásos költői kérdés is.
A befektetők nyelvén beszéljünk
Mindezek mellett pedig nagyon tudatosan kell figyelni a nyelvhasználatra. A feltételes mód helyett kijelentéseket fogalmazzunk meg, a történések helyett pedig cselekvő igéket használjunk, hiszen mi irányítjuk a folyamatot. Így például „egy esetleges befektetés esetén” helyett mondjuk azt, hogy “első körben kockázati tőkét vonunk be” vagy “ha kapnánk pénzt, vennénk fel fejlesztőket” helyett inkább, hogy “terveink szerint felveszünk három fejlesztőt, tehát két hónap múlva ez a funkció már így fog működni”. Ha ugyanis a cégről vagy termékről feltételes módban beszélünk, akkor könnyen összekeveredik az álom és a valóság. Az pedig könnyen belátható, hogy egy pénzügyi befektető nem fog pénzt adni csak azért, hogy mi megvalósítsuk a vágyainkat.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk
Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk
Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk
- Így alakítsuk ki az ember és a technológia optimális együttműködését 9 hónapja
- Fontos kimondani: a digitális világ még több láthatatlan munkát hárít a nőkre 9 hónapja
- "Nehéz eset" emberekkel dolgozik? - ezt a 7 dolgot tartsa szem előtt 10 hónapja
- Tanulmány: ezért egyre több a csendes felmondás a magyar cégeknél 10 hónapja
- Így hat a dolgozókra a munkahelyi konfliktus 1 éve
- A munkaidőnk mindössze 5 százalékát töltjük kommunikációval 1 éve
- Ezen az egy dolgon múlik a siker az Amazon vezérigazgatója szerint 1 éve
- Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal 1 éve
- Nagy baj, ha nem világos a munkavállalók számára, hogy mi kell az előléptetéshez 1 éve
- Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére 1 éve
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 1 éve