Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 4 éve

A sikeres vállalatok kitartóak, maximalisták, versengőek és időben felismerik a változásokat

A legjobb cégek folyamatosan tenni akarnak és csak a legjobbal elégednek meg,kitartóak, végigviszik az elképzeléseiket - derül ki egy kutatásból.

Hazai vállalatok hatékonyságnöveléssel kapcsolatos gyakorlatát vizsgálta a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézete. A több mint hatszáz fős kvalitatív kutatásból kiderült, hogy iparágtól függetlenül léteznek olyan általános megoldások, amelyek érvényesítésével a hazai cégek növelhetik hatékonyságukat - áll a portálunknak eljuttatott közleményben.

Hazai vállalatok hatékonyságnöveléssel kapcsolatos gyakorlatát vizsgálta a Siemens Zrt. és a Figyelő gazdasági hetilap kezdeményezésére a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézete.

A kutatás során az egyetem szakemberei több mint 25 iparági szegmens vezető vállalatát keresték fel, náluk mintegy 600 fővel - köztük 100 vezető beosztású munkatárssal - készítettek interjút.

- A korábbi kutatások többségével szemben nem az általános, múltbeli jó gyakorlatra koncentráltunk, hanem arra, hogy minél sokszínűbb, egyéni értelmezések megismerésével olyan konkrét megállapításokat tudjunk megfogalmazni, amelyek segítik a hazai cégeket hatékonyságuk növelésében - mondta el Dr. Szabó Zsolt Roland, a Corvinus Vezetéstudományi Intézetének egyetemi adjunktusa.

A kutatás eredményei azt támasztják alá, hogy a legjobbak:
- folyamatosan tenni akarnak és csak a legjobbal elégednek meg, ezért rendkívül versengőek;
- kitartóak, végigviszik az elképzeléseiket;
- céljaik eléréséhez külső segítséget is igénybe vesznek, amennyiben saját erőforrásaik nem elegendőek;
- időben felismerik a változásokat és aktívan befolyásolják a környezetüket;
- képesek az újításokat és a változásokat szervezetileg is lekövetni.

A megújulási képessége ugyanakkor nem szektor specifikus: bármely területen elérhető hatékonyságnövekedés, nincsenek eleve elrendelten innovatív iparágak.

- A sikeres vállalatoknak eredeti ötletekre és egy jól képzett csapatra van szükségük ahhoz, hogy saját tevékenységüket hatékonyabbá szervezzék. A Siemens célja, hogy partnereit ebben támogassa, hozzájárulva ezzel a hazai szervezetek és a magyar gazdaság versenyképességének további erősítéséhez - tette hozzá Dale A. Martin, a Siemens elnök-vezérigazgatója.

A kutatáshoz kapcsolódóan a Siemens 2015-ben is meghirdeti a Werner von Siemens Hatékonysági Díjat, amelyre 2015. augusztus 31-ig pályázhatnak a vállalatok, intézmények vagy szervezetek - tájékoztatták a HR Portált közleményükben. A sajtóanyag szerint a Siemens célja ezzel az, hogy összegyűjtse és bemutassa azokat a projekteket, intézkedéseket, amelyekkel a hazai szervezetek igazoltan növelni tudták hatékonyságukat.



Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A munkavállaló nélkül nincs környezettudatosság

Július volt a műanyagmentesség hónapja, amikor kampányszerűen sokan igyekeztek felhívni a figyelmet a minket elborító műanyag mennyiségére, sokan... Teljes cikk

Ismét akciózott a Suzuki-gyárnál az MSZP

Csütörtök reggel Komjáthi Imre, az MSZP alelnöke ismét az esztergomi Suzuki-gyárhoz vonult, ahol át akarta adni a cégvezetésnek a Munka... Teljes cikk

15 százalékos béremelést követelnek a buszsofőrök

Kevésnek tartja a költségvetésben szereplő 8,5 százalékos béremelést, 2020-ban legalább 15 százalékos növekedést akar elérni a Közlekedési... Teljes cikk