Megjelent: 3 éve

A taxisok 87 százaléka kérte a tarifaemelést, amit ma elfogadtak

A Fővárosi Közgyűlés megszavazta a taxisok tarifaemelését. A taxisok több, mint 87 százaléka kérte az emelést, mert szerintük túl alacsony nyereség várható a taxizásból, így kevesen választják ezt a szakmát - írja a HVG.

Az alapdíj júliustól 450-ről 700 forintra nő, a kilométerdíj 20, a percenkénti várakozási díj pedig 5 forinttal növekszik - írja a lap.

Krisán László, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara távozó elnöke elmondta az emelésre azért is szükség volt, mert emelkedett a taxik felelősség-biztosítása és bevezették az online pénztárgépet.

Tarlós István szerint "majd ha túl drága lesz a tarifa, az emberek nem szállnak be a taxikba, hanem tömegközlekedéssel fognak közlekedni."

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója szerint az utasok érdekeit is figyelembe kellett volna venni, nem múlhat az emelés kizárólag a taxisok véleményén. Szerinte továbbra sem lépnek fel a csalókkal szemben, nincs ellenőrzés, sem közös taxis applikáció és nem készült el az Uber-hez hasonló modellen alapuló legális közlekedési forma sem.

HVG
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mit csinál egy rajzvizsgálati szaktanácsadó?

„A rajz többet mond rólad, mint te magad.” - magyarázza Sz. Látó Judit, diplomás rajzvizsgálati szaktanácsadó, a rajzvizsgálat esszenciáját. A... Teljes cikk

Hogyan lesz valakiből e-sport szakértő és mivel telik egy napja?

"Az e-sportban kiváló reflexekre és tizedmásodpercek alatt meghozott döntésekre van szükség, hogy a legjobb játékosok közé kerülj." -... Teljes cikk

Projektmenedzserek a csúcson - akik több száz emberrel is képesek napi kapcsolattartásra

Hogyan lesz egy jogászból és egy bölcsészből akár szakemberek százait koordináló projektmenedzser? Mi az, amit meg lehet tanulni könyvekből és mi... Teljes cikk