Megjelent: 2 hónapja

Adómentes cafeteriaelem járványbiztos közlekedéshez

Kevesen tudják, de az autómegosztás szja-mentesen illeszthető be a vállalati cafeteria-rendszerbe.

A céges használaton, például ügyféltalálkozók lebonyolításán vagy munkába járáson túl a járművek így magáncélokra is használhatók vállalati juttatásként: akár hétvégi kirándulást tervezünk, akár a napi ingázásból szeretnénk kiiktatni a tömegközlekedést, a carsharing kézenfekvő és kényelmes megoldás, amellyel a fizikai kontaktusok számát is leszoríthatjuk.


MI IS AZ AUTÓMEGOSZTÁS?


A gyalog is könnyen elérhető távolságban lévő személygépkocsikra építő, úgynevezett free-floating autómegosztás a saját négykerekű által nyújtott szabadságot és rugalmasságot kínálja és támogatja a folyamatosan változó mobilitási igényeket. A szolgáltatási zónán belül parkoló autókat egy mobilapplikációval foglalhatjuk le és nyithatjuk ki, majd a zónán belül bárhol lezárható a bérlés. Az órás és napos csomagok segítségével a városi közlekedés mellett akár a hosszútávú utak tervezése is lehetségessé válik az egész ország területén, miközben a díj tartalmaz minden, a személygépkocsi használatához és fenntartásához kapcsolódó költséget.



A fővárosi autómegosztás meghatározó szereplője, a Budapest mellett 15 európai nagyvárosban is elérhető SHARE NOW a vállalatok számára könnyen adaptálható megoldással támogatja a munkavállalók mobilitását: a munkatárs nyilatkozik, hogy a rendelkezésre álló cafeteria-keretéből mekkora összegben szeretné igénybe venni a szolgáltatást, majd az igényelt és a munkaadó által jóváhagyott összeget kredit formájában kapja meg az alkalmazásban.

„Nyugat-Európában egyre elterjedtebb a vállalati felhasználású autómegosztás, a pandémia pedig gyakorlatilag az egész világon gyökeresen változtatta meg a mobilitási szokásokat” - mondja Buday Bence, a SHARE NOW Magyarország ügyvezető igazgatója. A német Szövetségi Oktatási és Kutatási Minisztérium augusztusi tanulmánya szerint mind többen keresik a rugalmas, egyéni és biztonságos közlekedési megoldásokat: a COVID-19 első tavaszi hullámát követően 45 százalékkal többen használtak közösségi autómegosztást Európában, mint egy évvel korábban.

Buday Bence szerint az üzleti környezetben használt autómegosztással rövidtávon - tekintettel a járványhelyzetre - a munkaadók sokat tehetnek dolgozóik egészségének megóvásáért. Középtávon könnyedén beépíthető a céges működésbe a cafeteria rendszeren belül - vagy akár ezen túlmutatóan is: legyen szó vidéki projektmunkákról vagy rendszeres ügyféllátogatásokról, a carsharing rugalmas és költséghatékony megoldás a vállalat számára. A SHARE NOW havi elszámolású gyűjtőszámlával és átlátható árazással támogatja a céges használatot: a partner csak annyit fizet, amennyit ténylegesen vezettek a dolgozók, nincs külön felmerülő költség.


MEGÉRI AZ AUTÓMEGOSZTÁS?


A SHARE NOW folyamatosan bővülő flottáját közel 300 BMW, Daimler, illetve Fiat modell alkotja. Az autók már percenként 60, vagy egy napra 11 990 forinttól elérhetőek, így egy 20 perces városi út átlagosan már 1500 forintért megtehető. Ez pedig lényegesen költséghatékonyabb, mint taxival közlekedni.


A jelenlegi helyzetben a SHARE NOW kiemelt gondot fordít az egészségvédelemre: rendszeresen fertőtlenítik az autók belső terét, amelyekben kézfertőtlenítőt is elhelyeztek. A carsharing alapon használt személygépkocsikkal nem csupán a fizikai kontaktusok száma mérsékelhető, hanem a forgalom is ritkítható: „egyetlen megosztottan használt autó akár 5-8 magántulajdonban álló járművet válthat ki a városi forgalomban” - hangsúlyozza Buday Bence, hozzátéve: a SHARE NOW elektromos modelljeivel teljes mértékben környezetkímélő módon közlekedhetünk.

  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
ÚJ ÉV, ÚJ KÖNYVELÉSI SZOFTVER?

A cégvezetők, gazdasági szakemberek sokszor az év végi üzleti záráskor szembesülnek azzal, hogy az egész éven át használt könyvelési szoftverük... Teljes cikk

Hogyan (ne) toborozz egy virtuális állásbörzén?

A tavalyi év nem kedvezett a toborzási rendezvényeknek, így az álláskeresés is szinte teljesen az online platformokra korlátozódott. Teljes cikk

Útnak indult Rakonczay Gábor, aki a világon elsőként SUP-on szeli át az Atlanti-óceánt!

Rakonczay Gábor megkezdte hetedik transzatlanti expedícióját a Kanári-szigeteki Gran Canariáról, ennek keretében a világon elsőként egy saját maga... Teljes cikk