kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Aki kérdez: Ágoston László

HR Szubjektív rovatunkban Ágoston László szociológus, a Kreater Társadalmi Innovációs Ügynökség társalapítója és ügyvezetője kérdez, miután Horváth Tünde, MCC-fokozatú executive coach kérdésére válaszol.

- Miért fontos számodra az innováció társadalmi megközelítése?

Ágoston László
- Számomra azért fontos, mert együttműködésről, fenntarthatóságról, kölcsönös előnyökről és izgalmas termékekről, szolgáltatásokról szól.

A társadalmi innováció elméletével még 2005-ben találkoztam a The Young Foundation honlapján. Érdekes volt, de elvont és elméleti. Mindeközben - mint mindenki más - sorban találkoztam olyan ismerőseimmel, akik vállalkozási és/vagy társadalomjobbító ötleteiket mesélték el, hogy a reakciók által tovább dolgozhassanak rajta - vagy meggyőzhesse őket valaki arról, hogy nem érdemes belevágni vagy folytatni. Ebben az egyik legaktívabb barátom Kepecs Iván volt. Vele indítottuk el a Kreatert azért, hogy az ötletgazdák magányát csökkentsük, és általában a gazdaság és a társadalom minél több szereplőjében tudatosítsuk a bennük rejlő, változtatni képes, megvalósító erőt. Azóta többen lettünk, és az elmúlt négy évben több száz ötletgazdával és civil szervezettel, sok vállalkozással és néhány nagyvállalattal dolgoztunk együtt.

Bringás teherszállítás Budapesten, könyvcsereberélő portál, olyan bank, ahol a profit egy részének sorsáról az ügyfelek döntenek, kismamáknak szóló közösségi iroda, telekocsi közvetítő portálok, kulturális városi séták a történelmi helyszínek felkeresésére, Sziget Fesztivál, közösségi közterület-felügyelet, MÜSZI, színházi jegyek last minute közösségi értékesítése, és még rengeteg példát tudnék mondani az üzletileg is fenntartható, társadalmi innovációra.

A minket körülvevő társadalmi kontextussal, a felénk irányuló termékekkel és szolgáltatásokkal, a mindennapjainkban az előttünk álló lehetőségekkel és problémákkal kapcsolatban mindannyian rendelkezünk speciális tudással és tapasztalattal. Saját élethelyzetünkkel kapcsolatban szakértők vagyunk, beazonosítjuk a problémákat és nagyjából tisztában vagyunk a felmerülő megoldások realitásával, megvalósíthatóságával és buktatóival.

Mindenki tud olyan ötletkezdeményt mondani, amit valaki más tud folytatni, kiegészíteni, vagy saját nézőpontjai, tapasztalatai mentén egy másik ötletbe leágazni belőle. A kérdés csak az, hogyan működünk együtt, hogyan tesszünk össze azokat az információdarabkákat, amelyek külön-külön vannak meg nekünk. Kommunikációs csatornáinkon az információk, gondolatok és ötletkezdemények terjedése, megosztása, közös fejlesztése nem idő vagy pénz, hanem elsősorban hozzáállás és mentalitás kérdése. Az a vállalkozás, az a gazdaság és az a társadalom lesz sikeresebb, amelyik nyitottabb és jobban tud élni az együttműködés, a megosztás és a terjesztés hatékonyságnövelő erejével.

A Kreater Társadalmi Innovációs Ügynökséget mindez azért érdekli, mert mi nagyon szeretnénk, ha a társadalom és a gazdaság szereplői felismernék a bennük rejlő, változtatni képes, megvalósító erőt - ráadásul bőven elegendő lenne, ha mindenki csak a saját érdekeit követné.

Minden magánszemély, de minden más szereplő (cég, vállalat, civil szervezet vagy intézmény) is működik egy közegben, amelyiket jól ismer. Mindenki naponta több tíz kielégítetlen igénnyel, hiányossággal vagy piaci réssel találkozik. Sokkal többet kihozhatnánk az ilyen találkozásokból fakadó információkból, és ha ebben fejlődünk, a minket körülvevő világ összehasonlíthatatlanul jobb lesz a mostaninál.

KÉRDÉS:

Kérdésem Papp Andráshoz, az Ifjúsági Koordinációs és Szolgáltató Egyesület (IKSZE) szakmai vezetőjéhez:

- Sokat változott a vállalkozókról alkotott kép az elmúlt két évtizedben. Kikből lehetnek vállalkozók? Mit takar a vállalkozói szemlélet oktatása, és hogyan lehet segíteni a fiatalok vállalkozói pályadöntését?
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem mindenki vezető, aki annak látszik...(és bizony fejétől bűzlik a hal)

Csak úgy nyüzsögnek körülöttünk – de döntő többségükben inkább messze felettünk – a főnökök: cégvezetők, elnök-vezérigazgatók,... Teljes cikk

Az irodában töltött időtől függ a munkahelyi identitás és lojalitás?

HR Szubjektív rovatunkban Trencséni Zita, a Trans-Sped Kft. szervezetfejlesztési vezetője kérdez, miután válaszolt Pospischek Berta, a Deloitte Senior... Teljes cikk

Z generáció a tanácsadó cégeknél: Hogyan tanulhatnak és milyen kihívásokkal küzdhetnek?

HR Szubjektív rovatunkban Pospischek Berta, a Deloitte Senior HR Business Partnere kérdez, miután válaszolt Varga Botond, a VOIS Regional Reward, Policy &... Teljes cikk