Megjelent: 1 hónapja

Aki válaszol: Erdei Katalin, a Richter Gedeon Nyrt. HR igazgatója

HR Szubjektív rovatunkban Erdei Katalin, a Richter Gedeon Nyrt HR igazgatója válaszol. A kérdés: Milyen üzleti és szakmai előnyei lehetnek egy modern, átfogó, integrált HR IT megoldás bevezetésének a vállalatban?

A Richter, mint más vállalatok is az elmúlt években, jelentős hangsúlyt fektetett a digitalizációra, és ezen belül a HR folyamatok digitalizálására is. Négy évvel ezelőtt kezdődött egy integrált HR-rendszer bevezetése, elsőként a teljesítményértékelési, majd a kompenzációs, learning és toborzási folyamatok papírmentesítésével. Idén kezdtük el az SAP HR-rendszerben kezelt adatok átültetését az integrált rendszerbe, ami elég nagy feladat lesz, és ezt követi még majd jópár modul.

Azért döntöttünk az integrált rendszer mellett, mert sok időt tudunk a kollégák és magunk számára is megtakarítani azzal, hogy minden HR-adat egy helyen elérhető. Munkatársaink, hozzászokva a rendszer logikájához, könnyebben találják meg a számukra fontos információkat, ennek köszönhetően jobb felhasználói élményt tudunk nyújtani. Persze ehhez az is szükséges, hogy közben leegyszerűsítsük folyamatainkat, és a lehető legjobban átvegyük a rendszerbe beépített best practice-eket. A HR számára is egyértelmű előnnyel jár, ha a munkavállalók és vezetők „kiszolgálják” magukat, illetve a folyamatok automatizálhatóvá válnak, és a felszabaduló adminisztratív energiát a valódi üzleti támogatásra tudjuk fordítani.  

Egy nagyvállalatnál, ahol nem tudunk minden egyes emberrel napi szinten beszélni, még fontosabb az adat alapú megközelítés. Egy integrált rendszer lehetőséget nyújt arra, hogy az adatok összefüggéseit egyben lássuk, egyéni vagy aggregált szinten, és ezzel mind magunk, mind a vezetők számára jobb eszköztárat tudjunk biztosítani a minél jobb toborzás, fejlesztés és megtartás érdekében. Nem mellesleg a hibázási lehetőség is csökken, ha egy adatot csak egy rendszerbe kell egyszer betáplálni, és onnan elindul a folyamat.

Szerintem minden HR-es megfeszül kicsit a GDPR említésére, hiszen az utóbbi években nem múlhat el új folyamat bevezetése compliance-felülvizsgálat nélkül. Az integrált rendszerek jelentős része erre már felkészült (GDPR-konform), és lehetővé teszi, hogy minimalizáljuk a folyamatban résztvevő adatkezelők számát.

Számos előnyt látunk tehát az integrált megközelítésben, mégis tapasztalható, hogy a CIO-k nem mindig repesnek az örömtől, ha egy terület előáll az integrált rendszerek ötletével, ezért hadd mondjak pár szót a hátrányokról is. A felhasználók csak akkor élvezik a rendszer előnyeit, ha digitálisan kellő tapasztalattal bírnak, ha könnyedén tudják használni a rendszert.  A folyamatok egyszerűsítésén túlmenően, széles körű digitális oktatás nélkül ez nem működik. Másik ellenérv, hogy nagyobb a vállalat fejlesztői kitettsége is, és ha a fejlesztő megszünteti az adott rendszer támogatását, akkor egy integrált rendszer cseréje jelentős feladat tud lenni, akár az üzletmenetet is veszélyeztetve.

Számunkra többet nyom a latban az összes pozitívumként felhozott érv, és jó lehetőségnek látom, hogy a digitalizáció során folyamatainkat felülvizsgáljuk, egyszerűsítsük, és ezáltal jobb ügyfélélményt nyújtsunk kollégáinknak.

Kérdésem Kreiter Évához, a Dreher Sörgyárak Zrt. HR igazgatójához szól: 

Milyen a jó HR-es 2021-ben? 

  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
„Az MSZP nyugdíjprogramja igazságosabb a jelenlegi rendszernél” - válasz Bán Andrásnak

Hétfőn cikket közöltünk Bán András szociálpolitikustól, aki az MSZP nyugdíjprogramját vette nagyító alá. Többek között azt írta, hogy... Teljes cikk

Aki válaszol: Csépai Martin

HR Szubjektív rovatunkban Csépai Martin, a Deloitte HR Tanácsadási Üzletág vezetője kérdez, miután válaszolt Friedl Zsuzsa, a Magyar Telekom Chief... Teljes cikk

Úttörőnek lenni nehéz

Bár annak idején az úttörők tizenkét pontjában – a jelenleg még a munkaerőpiacot uraló X-generációsok talán még emlékeznek rá –... Teljes cikk