Megjelent: 9 hónapja

Aki válaszol: Erdei Katalin, a Richter Gedeon Nyrt. HR igazgatója

HR Szubjektív rovatunkban Erdei Katalin, a Richter Gedeon Nyrt HR igazgatója válaszol. A kérdés: Milyen üzleti és szakmai előnyei lehetnek egy modern, átfogó, integrált HR IT megoldás bevezetésének a vállalatban?

A Richter, mint más vállalatok is az elmúlt években, jelentős hangsúlyt fektetett a digitalizációra, és ezen belül a HR folyamatok digitalizálására is. Négy évvel ezelőtt kezdődött egy integrált HR-rendszer bevezetése, elsőként a teljesítményértékelési, majd a kompenzációs, learning és toborzási folyamatok papírmentesítésével. Idén kezdtük el az SAP HR-rendszerben kezelt adatok átültetését az integrált rendszerbe, ami elég nagy feladat lesz, és ezt követi még majd jópár modul.

Azért döntöttünk az integrált rendszer mellett, mert sok időt tudunk a kollégák és magunk számára is megtakarítani azzal, hogy minden HR-adat egy helyen elérhető. Munkatársaink, hozzászokva a rendszer logikájához, könnyebben találják meg a számukra fontos információkat, ennek köszönhetően jobb felhasználói élményt tudunk nyújtani. Persze ehhez az is szükséges, hogy közben leegyszerűsítsük folyamatainkat, és a lehető legjobban átvegyük a rendszerbe beépített best practice-eket. A HR számára is egyértelmű előnnyel jár, ha a munkavállalók és vezetők „kiszolgálják” magukat, illetve a folyamatok automatizálhatóvá válnak, és a felszabaduló adminisztratív energiát a valódi üzleti támogatásra tudjuk fordítani.  

Egy nagyvállalatnál, ahol nem tudunk minden egyes emberrel napi szinten beszélni, még fontosabb az adat alapú megközelítés. Egy integrált rendszer lehetőséget nyújt arra, hogy az adatok összefüggéseit egyben lássuk, egyéni vagy aggregált szinten, és ezzel mind magunk, mind a vezetők számára jobb eszköztárat tudjunk biztosítani a minél jobb toborzás, fejlesztés és megtartás érdekében. Nem mellesleg a hibázási lehetőség is csökken, ha egy adatot csak egy rendszerbe kell egyszer betáplálni, és onnan elindul a folyamat.

Szerintem minden HR-es megfeszül kicsit a GDPR említésére, hiszen az utóbbi években nem múlhat el új folyamat bevezetése compliance-felülvizsgálat nélkül. Az integrált rendszerek jelentős része erre már felkészült (GDPR-konform), és lehetővé teszi, hogy minimalizáljuk a folyamatban résztvevő adatkezelők számát.

Számos előnyt látunk tehát az integrált megközelítésben, mégis tapasztalható, hogy a CIO-k nem mindig repesnek az örömtől, ha egy terület előáll az integrált rendszerek ötletével, ezért hadd mondjak pár szót a hátrányokról is. A felhasználók csak akkor élvezik a rendszer előnyeit, ha digitálisan kellő tapasztalattal bírnak, ha könnyedén tudják használni a rendszert.  A folyamatok egyszerűsítésén túlmenően, széles körű digitális oktatás nélkül ez nem működik. Másik ellenérv, hogy nagyobb a vállalat fejlesztői kitettsége is, és ha a fejlesztő megszünteti az adott rendszer támogatását, akkor egy integrált rendszer cseréje jelentős feladat tud lenni, akár az üzletmenetet is veszélyeztetve.

Számunkra többet nyom a latban az összes pozitívumként felhozott érv, és jó lehetőségnek látom, hogy a digitalizáció során folyamatainkat felülvizsgáljuk, egyszerűsítsük, és ezáltal jobb ügyfélélményt nyújtsunk kollégáinknak.

Kérdésem Kreiter Évához, a Dreher Sörgyárak Zrt. HR igazgatójához szól: 

Milyen a jó HR-es 2021-ben? 

  • 2022.05.26Connect Konferencia Egy szakmai fórum azoknak, akik a vállalaton belül a belső kommunikáció és kultúra fejlesztésért felelnek. Tartalom, csatorna, kultúra és engagement témában mutatja be jó gyakorlataikat és tapasztalatait 45 HR, kommunikációs és marketing vezető. Részletek Jegyek
  • 2022.05.27Lean Fórum – Digitális Transzformáció Konferencia A program kialakítás alatt. A képzésre jelentkezés a jegyek menüpont alatt, vagy a következő telefonszámon: 06-1-201-1237 Részletek Jegyek
  • 2022.05.30AmCham HR Dream Day – motiváció és megtartás Találkozzunk a Kopaszin, ahol a Gallup londoni partnere beszél a nemzetközi HR trendekről, a legelismertebb hazai szakértőkkel együtt gondolkodunk motivációról, megtartásról, produktivitásról és adatvezérelt HR megoldásokról. Részletek Jegyek
  • 2022.07.21 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
4 napos munkahét: Hány a munkaóra, Vekker Úr?

Egyre több országban beszélnek a 4 napos munkahét bevezetésének lehetőségéről, a briteknél már tesztelni is kezdték. HR szakértőnk, Papp Tamás... Teljes cikk

Az ukrán háborús helyzetnek milyen hatásai lehetnek a munkaerőpiacra? - aki válaszol, Göltl Viktor, WHC

HR Szubjektív rovatunkban Göltl Viktor, a WHC csoport ügyvezető igazgatója kérdez, miután válaszolt Szigeti Barbara, a Tesco Magyarország HR... Teljes cikk

Aki válaszol: Szigeti Barbara, a TESCO Magyarország HR igazgatója

HR Szubjektív rovatunkban Szigeti Barbara, a Tesco Magyarország HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Tatár-Kiss Klára, a Citi magyarországi HR... Teljes cikk