Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 7 éve

Alig ajándékoznak a cégek

Erősen visszaestek az ajándékozásban érdekelt vállalatok karácsonyi megrendelései, és kisebb összegűek is lettek: a megkeresett cégek alig ötöde ajándékoz karácsonykor, míg 10 éve még kétszer ennyi cég költött reklámajándékra.

A Promo Data Kft. idei országos reprezentatív felmérése során csaknem 2300 nagyvállalat reklámajándék-beszerzési felelősével készítettek interjút. Kiderült: a cégek nagy része egyáltalán nem költ ilyen célra, s még a nagy nemzetközi vállalatok is mind gyakrabban jótékonysági célra fordítják az ajándékozásra szánt, a korábbinál sokkal kisebb összeget.

A költések is jelentősen csökkentek, az ajándékozás már a válság előtti években is kezdett áttolódni a kisebb összegű költések felé, és 2008-óta ez a tendencia még jobban felerősödött: 100-500 ezer forint közötti értékben a vállalatok 44 százaléka vásárol, az előző két évben 41, illetve 42 százalék költött ennyit.

Tíz évvel ezelőtt még a cégek 16 százaléka költött 100 ezer forintnál kevesebbet, most pedig már a cégek csaknem fele, 45 százalék.

Az ajándékok között továbbra is a hagyományos termékek dominálnak: a cégek 37 százaléka vásárol bort, pálinkát, vagy italt, 27 százaléka iroda- és írószereket, 13 százalék költ nyomtatványokra, naptárakra, vagy CD-re, 15 százalék édességet, csokoládét, bonbont vesz, és továbbra is ritka, mindössze 1-2 százalék az exkluzív vagy luxuscikkre vonatkozó ajánlatkérés.

A piackutatás szerint a karácsonyi cégajándékozás erős szűkülése mellett némileg nagyobb az egyéb időszakban, például év közben történő beszerzés, a megkérdezett nagyvállalatok 17 százaléka vásárol ilyenkor.

A megkérdezett, 300 millió forint éves árbevételnél nagyobb vállalkozások közel fele volt budapesti (39 százalék) vagy Pest megyei (11 százalék).
  • 2020.11.17Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE A Toborzás a LinkedIn-en és a Facebookon 1 napos workshopon délelőtt kérdést kaphat LinkenInnel kapcsolatos kérdéseire, szó lesz továbbá a vállalati oldal fontos elemeiről, karrieroldalról és oldal-analitikákról. Délután példákkal színesítve ismerkedhet meg a kampánykezeléssel, kapcsolati háló felépítésének kérdéseivel és egyéb, Facebookkal kapcsolatos funkcióval. Részletek Jegyek
  • 2020.11.23Művezető képzés A művezetők szakmai továbbképzése a vezetői feladataik eredményes és hatékony ellátására. A résztvevők vezetői, problémamegoldási és termelékenységfejlesztési készségeinek fejlesztése konkrét feladatokon, szituációs játékokon, esettanulmányokon keresztül. Részletek Jegyek
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Nem a home office-ra épül majd az új céges világrend

A koronavírus-járvány bebizonyította, hogy a sebezhetőség felvállalása, az őszinteség csak még hitelesebbé teszi a vezetőket. Az irodapiac... Teljes cikk

HR vezetők rendkívüli helyzetben - Vilma Pavlova, TV2 Csoport

A TV2-nél már szinte mindenki visszatért az irodába, de a home office lehetősége is megmarad. A változó világban nehéz minden eshetőségre... Teljes cikk

HR vezetők rendkívüli helyzetben - Cseh Miklós, Szerencsejáték Zrt.

104 hétre meghosszabbított munkaidőkeret: így akár két év alatt is le lehet dolgozni az elmaradt órákat. Az emberi kapcsolatok hiánya miatt csak a... Teljes cikk