Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 hónapja

Az alkalmazottaid a leghangosabb hírnökeid! - 5 praktikus tipp a munkáltatói márka építéséhez

Ugye te is kaptad már magad azon, hogy egy céget az alapján ítéltél meg, amit egy ott dolgozó, vagy a céggel szoros kapcsolatban levő ismerősöd mesélt róla?

images

images

Napjainkban csak a fogyasztók csekély része véli úgy, hogy amikor vásárlási döntést hoz, akkor az adott vállalat marketing anyagai megbízható információ forrásnak minősülnének.

Bizonyos cégekről többször fel-felröppen olyan hír, amit, ha ők direktben írnak magukról, akkor az emberek rögtön azt mondják „ez is csak reklámfogás…”

Mikor ugyanezt az információt egy kedves ismerősüktől hallják, rögtön elhiszik. Gondolj csak bele, amikor eldöntöd, hogy szükséged van egy bizonyos termékre, szolgáltatásra, és azt hallod róla, hogy az valóban minőségi, megéri az árát, akkor te is szívesen veszed meg, és mutogatod barátaidnak. Hasonlóan működik ez a munkahelyekkel is. Ha olyan helyen dolgozol, ami köztudottan emberközpontú, pozitív visszhangú cég, akkor nyíltan és büszkén vállalod: igen, én ITT dolgozom!

Manapság a magyar munkavállalók több mint 70%-a rendelkezik legalább egy, de inkább több olyan social media felülettel, ahol megosztják tapasztalataikat, gondolataikat. Ezzel akarva vagy akaratlanul, valamilyen szinten ők is influencerré válnak az ismeretségi köreikben. Gondoljunk csak bele, amikor egy cégről saját munkavállalói pozitívan nyilatkoznak, az az egyik leghitelesebb reklám.

De vigyázzunk, mert a jelenség romboló hatásait is megérezheti a cég: a negatív vélemények sokszor a leghangosabbak.

Hogyan érd el, hogy jelenlegi alkalmazottjaid hídként működjenek a vállalat és a potenciális ügyfelek, illetve a jövőbeli munkavállalók között?

Elkötelezett munkavállalók nélkül nem fog menni - Ha a többség motiválatlan, és „nemtörődöm” hozzáállással végzi a munkáját, akkor első körben itt kell kezdeni a változást.

Tipp: Mérjétek fel pontosan, kik a véleményvezérek, mert őket kell először bevonni! Vizsgáljátok meg, milyen a belső visszhang, mekkora a munkavállalói elkötelezettség és ne odázzátok a problémákat, ha számotokra már átláthatatlan a helyzet, kérjetek tanácsadói segítséget. Erre számtalan szervezeti diagnosztikai eszköz elérhető a piacon, az egyik legprofesszionálisabb eszköz pont egy magyar fejlesztés.

Legyetek csoportból csapat - Együtt dolgozzatok, ne csak egymás mellett! Támogatni, felemelni akarjátok egymást, ne pedig felülmúlni.

Tipp: Szervezzetek olyan közösségépítő és kultúrateremtő tevékenységeket, amiben a többség szívesen részt vesz. Legyetek együtt minél többet kötetlenül, ismerjétek meg egymás motivációját. A klasszikus csapatépítő tréningek mellett fontos, hogy a belülről érkező kezdeményezéseknek is legyen tere.

Kommunikáld tisztán és éld meg a küldetéseteket - Gyakori hiba, hogy a küldetések és értékrend csak a falon lévő üres állítások. Amellett, hogy teljesítménye alapján mindenki korrekt módon meg van fizetve, legyen kristálytiszta, mi az, amiért nap, mint nap dolgoznak, kinek mi a szerepe ennek a megvalósításában.

Tipp: A vezetők megnyilvánulásaikban legyenek egységesek, képviseljék egyaránt a közös célt. Fogalmazzátok meg, hogy ezek az értékek és a jövőkép mit jelent a hétköznapokban, akár a viselkedés szintjén. Emellett a céges anyagokban, hírlevelekben szerepeljen a mottó, a jövőkép, alapértékek. Legyen legalább olyan könnyű ezt megtalálni, mint megérteni.

Csak őszintén - Kevés kiábrándítóbb dolog van, mint amikor egy vállalat nem önazonos. Kifelé közvetítenek valamit, miközben a való életben az emberek ennek szöges ellentétét tapasztalják.

Tipp: Ne csak a kommunikációdban mutasd magad pozitívnak, innovatívnak, hiszen, ha eközben nem teszel azért semmit, hogy valóban eljuss odáig, akkor elveszíted a hitelességed. Ismerjétek fel, hogy mik a valódi erősségeitek és ezeket viszont hangsúlyozzátok is! Indítsatok olyan - a működés hatékonyságának növekedését elősegítő - folyamatokat, amelybe a lehető legtöbb kollégát bevonjátok.

Adj valami pluszt - Te mivel nyújtasz többet embereidnek? Mitől érzik, hogy tényleg meghatározó pozíciót töltenek be és valóban fontosak a cég számára?

Tipp: Például legyen egy éves fix pénzügyi keret, amit az emberek felhasználhatnak a saját fejlődésük érdekében. Vagy még ennél is egyszerűbb, ha biztosítasz egy fórumot, ahol a kollégák bizalommal fordulhatnak a vezetőkhöz az aktuális kéréseikkel és biztosak lehetnek abban, hogy ezekre minden esetben fog válasz érkezni.

Tökéletes munka, tökéletes munkahely nincs, és ezt az emberek is tudják. Viszont, ha azt látják, hogy a vezetők figyelnek az emberekre, számít a véleményük, az már bizalmat kelt, és pozitívan állnak a nehezebb helyzetekhez is.

A jó munkavállalókat, főleg, ha passzív álláskeresők, nehezebben tudod hagyományos csatornákon keresztül meggyőzni. Hatalmas előnnyel indulsz versenytáraiddal szemben, ha a saját embereid melléd állnak és minden felületen azt kommunikálják, hogy ez egy olyan hely, ahol jó dolgozni, ahová megéri csatlakozni.

X-SIGHT Vezetési Tanácsadó Kft.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Futurisztikus módszerekkel toboroznak a világ legnagyobb cégei

A világ legnagyobb cégeinek vezetői gyűltek össze Lisszabonban, hogy megosszák egymással a legújabb módszereket a legkiválóbb munkaerő... Teljes cikk

Nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani

A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó... Teljes cikk

Employer Branding Award 2018 - A legmenőbb hazai munkáltatói márkák

Ünnepélyes keretek között átadták a BMC-ben az Employer Branding Award 2018 díjait azon munkáltatóknak, akik kiemelkedő munkáltatói... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár