Az alkalmazottaid a leghangosabb hírnökeid! - 5 praktikus tipp a munkáltatói márka építéséhez
Ugye te is kaptad már magad azon, hogy egy céget az alapján ítéltél meg, amit egy ott dolgozó, vagy a céggel szoros kapcsolatban levő ismerősöd mesélt róla?
Bizonyos cégekről többször fel-felröppen olyan hír, amit, ha ők direktben írnak magukról, akkor az emberek rögtön azt mondják „ez is csak reklámfogás…”
Mikor ugyanezt az információt egy kedves ismerősüktől hallják, rögtön elhiszik. Gondolj csak bele, amikor eldöntöd, hogy szükséged van egy bizonyos termékre, szolgáltatásra, és azt hallod róla, hogy az valóban minőségi, megéri az árát, akkor te is szívesen veszed meg, és mutogatod barátaidnak. Hasonlóan működik ez a munkahelyekkel is. Ha olyan helyen dolgozol, ami köztudottan emberközpontú, pozitív visszhangú cég, akkor nyíltan és büszkén vállalod: igen, én ITT dolgozom!
Manapság a magyar munkavállalók több mint 70%-a rendelkezik legalább egy, de inkább több olyan social media felülettel, ahol megosztják tapasztalataikat, gondolataikat. Ezzel akarva vagy akaratlanul, valamilyen szinten ők is influencerré válnak az ismeretségi köreikben. Gondoljunk csak bele, amikor egy cégről saját munkavállalói pozitívan nyilatkoznak, az az egyik leghitelesebb reklám.
De vigyázzunk, mert a jelenség romboló hatásait is megérezheti a cég: a negatív vélemények sokszor a leghangosabbak.

• Elkötelezett munkavállalók nélkül nem fog menni - Ha a többség motiválatlan, és „nemtörődöm” hozzáállással végzi a munkáját, akkor első körben itt kell kezdeni a változást.
Tipp: Mérjétek fel pontosan, kik a véleményvezérek, mert őket kell először bevonni! Vizsgáljátok meg, milyen a belső visszhang, mekkora a munkavállalói elkötelezettség és ne odázzátok a problémákat, ha számotokra már átláthatatlan a helyzet, kérjetek tanácsadói segítséget. Erre számtalan szervezeti diagnosztikai eszköz elérhető a piacon, az egyik legprofesszionálisabb eszköz pont egy magyar fejlesztés.
• Legyetek csoportból csapat - Együtt dolgozzatok, ne csak egymás mellett! Támogatni, felemelni akarjátok egymást, ne pedig felülmúlni.
Tipp: Szervezzetek olyan közösségépítő és kultúrateremtő tevékenységeket, amiben a többség szívesen részt vesz. Legyetek együtt minél többet kötetlenül, ismerjétek meg egymás motivációját. A klasszikus csapatépítő tréningek mellett fontos, hogy a belülről érkező kezdeményezéseknek is legyen tere.
• Kommunikáld tisztán és éld meg a küldetéseteket - Gyakori hiba, hogy a küldetések és értékrend csak a falon lévő üres állítások. Amellett, hogy teljesítménye alapján mindenki korrekt módon meg van fizetve, legyen kristálytiszta, mi az, amiért nap, mint nap dolgoznak, kinek mi a szerepe ennek a megvalósításában.
Tipp: A vezetők megnyilvánulásaikban legyenek egységesek, képviseljék egyaránt a közös célt. Fogalmazzátok meg, hogy ezek az értékek és a jövőkép mit jelent a hétköznapokban, akár a viselkedés szintjén. Emellett a céges anyagokban, hírlevelekben szerepeljen a mottó, a jövőkép, alapértékek. Legyen legalább olyan könnyű ezt megtalálni, mint megérteni.
• Csak őszintén - Kevés kiábrándítóbb dolog van, mint amikor egy vállalat nem önazonos. Kifelé közvetítenek valamit, miközben a való életben az emberek ennek szöges ellentétét tapasztalják.
Tipp: Ne csak a kommunikációdban mutasd magad pozitívnak, innovatívnak, hiszen, ha eközben nem teszel azért semmit, hogy valóban eljuss odáig, akkor elveszíted a hitelességed. Ismerjétek fel, hogy mik a valódi erősségeitek és ezeket viszont hangsúlyozzátok is! Indítsatok olyan - a működés hatékonyságának növekedését elősegítő - folyamatokat, amelybe a lehető legtöbb kollégát bevonjátok.
• Adj valami pluszt - Te mivel nyújtasz többet embereidnek? Mitől érzik, hogy tényleg meghatározó pozíciót töltenek be és valóban fontosak a cég számára?
Tipp: Például legyen egy éves fix pénzügyi keret, amit az emberek felhasználhatnak a saját fejlődésük érdekében. Vagy még ennél is egyszerűbb, ha biztosítasz egy fórumot, ahol a kollégák bizalommal fordulhatnak a vezetőkhöz az aktuális kéréseikkel és biztosak lehetnek abban, hogy ezekre minden esetben fog válasz érkezni.

A jó munkavállalókat, főleg, ha passzív álláskeresők, nehezebben tudod hagyományos csatornákon keresztül meggyőzni. Hatalmas előnnyel indulsz versenytáraiddal szemben, ha a saját embereid melléd állnak és minden felületen azt kommunikálják, hogy ez egy olyan hely, ahol jó dolgozni, ahová megéri csatlakozni.
X-SIGHT Vezetési Tanácsadó Kft.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk
Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk
- Itt van május 1-je: mit is ünneplünk ma pontosan? 2 hónapja
- Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket? 2 hónapja
- Járhat cafeteria a kilépés előtti időszakra? 3 hónapja
- A növekedés nemcsak az üzleti eredményekről szól, hanem a munkavállalók fejlődéséről is 4 hónapja
- A helyeden vagy? Így segíti a munkavállalói jóllétet a CIB Bank 7 hónapja
- Mitől lesznek boldogok és elkötelezettek a dolgozók? 7 hónapja
- Így növeli a munkavállalói felhasználói élményt az AI használata a magyar banknál 7 hónapja
- Munkáltatói igazolás - minden, amit tudni szeretnél róla 7 hónapja
- Megvannak az Employer Branding Award nyertesei 8 hónapja
- Így érdemes támogatni a munkavállalót, hogy jobban figyeljen önmagára 8 hónapja
- Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni 9 hónapja