Megjelent: 1 éve

Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy kutatásból, ami azt mérte fel, mennyire áll készen az AI használatára munkaerőpiacra hamarosan belépő korosztály.

az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára-
images

A Gong új kutatása azt mutatja, hogy a brit üzleti hallgatók többsége (78%) felkészültnek érzi magát az AI által vezérelt világba való belépésre, 45% pedig azt állítja, hogy motiválja őket az AI munkájukban betöltött szerepe – írja a hrnews.

Az eredmények megkönnyebbülést jelentenek a brit vállalkozások számára, amelyek a következő generációt szeretnék alkalmazni, mivel közel 90%-uk már használja az AI-t, és a többség (82%) több AI-technológiát szeretne bevezetni a mindennapi munkafolyamatokba. A mesterséges intelligencia a munkahelyeken egyszerre okozott izgalmat és szorongást az Egyesült Királyság irodáiban, de úgy tűnik, hogy a munkavállalók következő generációja elfogadta annak elkerülhetetlen hatását, mivel 69%-uk egyetért azzal, hogy a mesterséges intelligencia hasznos segítség lehet, ezért karrierjük szempontjából fontos, hogy elfogadják azt.

A megkérdezett diákok 95%-a azt állítja, hogy érti a mesterséges intelligenciát és annak az üzleti életben betöltött szerepét. Ben Robinson, az Exeteri Egyetem utolsó éves PPE hallgatója elmondta: "Az AI kétségtelenül átalakítja a munka világát, és ahogy közeledek tanulmányaim végéhez, és az egyetem utáni karrieremre gondolok, figyelembe vettem a technológia hatását. Ez a technológia hatalmas lehetőségeket rejt magában a munkavállalók támogatására, különösen az értékesítés és a kapcsolódó területeken. Amíg az egyének rendelkeznek a megfelelő készségekkel ahhoz, hogy a mesterséges intelligenciát hasznos eszközként használják a munkájuk során, úgy gondolom, hogy nem kell félni tőle. Számos belépő szintű munkakör olyan egyszerű, mindennapi feladatok elvégzését igényli, amelyeket az AI-eszközök gyorsan és hatékonyan képesek elvégezni. Ezáltal több idő jutna az értékesítés sikeréhez nélkülözhetetlen, emberközpontú kulcskompetenciák fejlesztésére. Az AI még nem sajátította el a szerepkör emberi elemét, ezért a mi közreműködésünk létfontosságú, és továbbra is létfontosságú lesz"

Anna Carway, a Gong értékesítési fejlesztési képviselője elmondta: "Az AI-tól nem kell félni - ez nem valami őrült jelenség, egyszerűen csak megkönnyíti és hatékonyabbá teszi az életemet. Olyan dolgokra képes, amikre nem is gondolunk, például automatizálja a folyamatokat és egyszerűsíti a feladatainkat. Ha már eleve jó munkamorálod van, és teljes mértékben beépíted a munkamódszereidbe, akkor kétszer olyan sikeressé tehet"

A megkérdezett hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörök (85%) lesznek azok a pozíciók, amelyekre a legnagyobb hatással lesz a mesterséges intelligencia. Ezzel szemben a legtöbb diák úgy véli, hogy az értékesítés az egyik olyan munkakör, amelyre a legkevésbé lesz hatással a mesterséges intelligencia (18%).

A gazdasági szakos hallgatók közel egyharmada (31%) tervezi, hogy az értékesítés területén helyezkedik majd el, és az eredmények arra utalnak, hogy már most tisztában vannak azzal, hogy a mesterséges intelligencia hogyan segíthet nekik. Például 62%-uk tudja, hogy a mesterséges intelligencia képes megérteni az értékesítési képviselő és az érdeklődő közötti összes interakciót, és pontosan megjósolni, hogy az érdeklődő vásárolni fog-e, míg 64%-uk tudja, hogy a mesterséges intelligencia képes megírni a hívás után elküldendő utólagos e-maileket.

Luke Mulvaney, a Gong vezető értékesítési fejlesztési képviselője elmondta: "A mesterséges intelligencia segít nekem mint értékesítőnek azzal, hogy egyre produktívabbá tesz. Az AI-t már a vele való munka előtt is ismertem, de semmi sem készít fel arra, hogy hogyan fogja megváltoztatni a munkamódszereidet, amíg nem válik a mindennapjaid részévé. Emlékeztet, jegyzeteket készít, és kétségtelenül kevésbé lennék sikeres nélküle. Most már el sem tudom képzelni, hogy ne rendelkeznék AI-eszközökkel, amelyek kiegészítik a képességeimet, és minden nap növelik a termelékenységemet"

 

hrnews

fotó: unsplash

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ez a munka nem automatizálható? Na jó, akkor vegyünk fel egy embert!

Stratégiai irányváltást jelentettek be a Duolingonál: a nyelvtanuló alkalmazást működtető cég a jövőben komolyan épít a mesterséges... Teljes cikk

AI és a jövő munkaerőpiaca: kinek lesz robotkollégája és kinek lesz munkahelye?

Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk

Meeting szoftverek: hogyan válasszunk?

A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk