Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 5 hónapja

"Egy vállalaton kívüli mentor más szemmel nézi a munkahelyen felmerülő problémákat"

Vállalaton belüli vagy vállalatok közötti mentorálás? Mikor melyik modell működik jobban? - május 8-án A Nők és a Mentoring konferencián egy panelbeszélgetés keretében ásunk a téma mélyére. A beszélgetés egyik résztvevőjét, Fodor Ágnest, a Business Women's Network alelnökét pedig egy, a közelmúltban vállalatok között történt mentorprogramról, az Y mentoringról kérdeztük.

images

Mi inspirálta az Y mentoring program létrehozását?

A Business Women's Network a Hungarian Business Leaders Forummal együttműködve indította el első mentoring programját 2017-ben. Az Y-Mentoring célja, hogy az Y generációs nőknek nyújtson eligazodást és fejlődést a szakmai életben. Emellett a mentorok számára is kiemelkedő lehetőséget nyújt, hogy megismerjék az Y generáció kihívásait, motivációit.

Kérlek, mesélj egy kicsit magáról a programról, hogyan képzeljük el!

A programnak volt egy megszervezett keretrendszere. Egy éven keresztül személyes találkozókon, telefonos és online kommunikáción keresztül támogatta a mentor az aktuálisan felmerülő kérdések megválaszolásában mentoráltját. Az elején tisztázták, hogy az egy év során mi a céljuk: tapasztalat megosztása, őszinte véleménycsere vagy a személyes és szakmai fejlődés támogatása. A mentorokkal való találkozót egy „rapid randi” keretében valósítottuk meg, ahol személyesen ismerkedhettek meg a mentorok és mentoráltak 2017. május 29-én, ezzel is előkészítve a lehető legjobb párok kialakítását szimpátia és szakmai érdeklődés alapján. A mentoráltakból 3 fős csapatokat alkottunk, amelyek 12 percenként más asztalhoz ültek le, így az esemény végére minden mentor és mentorált ült már egymással szemben. 5 asztal körül asztalonként 3 mentor és egy független megfigyelő foglalt helyet. Minden tag saját preferencialistát állíthatott össze a rövid találkozás alapján, de az egyik legfontosabb az asztalnál ülő független megfigyelő személyek tevékenysége volt, akik figyeltek arra, hogyan reagálnak egymásra a felek - ezzel is támogatva majd a végleges döntést.

Korábban is volt már példa vállalatok közötti mentorálásra Magyarországon, vagy ez volt az első ilyen program?

Lehetséges, de Magyarországon belül kiemelkedő volt a programunk jelentősége, hiszen felső vezető nők mentoráltak Y generációs nőket.

Miben más, miben lehet előnyösebb a vállalatok közötti mentorálás, mint a vállalaton belüli?

Szerintem mindkettőnek megvan a maga előnye és hátránya, és tudni kell mikor melyiket érdemes alkalmazni. Egy vállalaton kívüli mentor, mivel kívülálló, így más szemmel nézi a munkahelyen felmerülő problémákat, új innovatív megoldásokat tud kínálni, sokkal őszintébb beszélgetések tudnak lezajlani, mint sokszor vállalaton belüli mentoráció során.

Lesznek még hasonló kezdeményezések?

Most azon dolgozunk, hogy a tagjaink mentoráljanak Z generációs fiatalokat. De szeretnénk újra elindítani egy Y-mentoringot, mivel a tagjaink körében nagy volt a sikere.

Amennyiben többet szeretne megtudni a témáról, vegyen részt Ön is A Nők és a Mentoring című konferencián május 8-án, ahol több oldalról is körbejárjuk a nők munkahelyi mentorálásának témakörét. Várjuk szeretettel: JELENTKEZÉS
Follow hrportal_hu on Twitter