Megjelent: 3 éve

Ezeket a legfontosabb ellenőrizni a téligumikon, csere előtt

Sajnos sok ember a tél közeledtével se tudja, vagy csak spórolás szempontjából nem is akarja lecserélni téligumira az abroncsokat. Sokan azt hiszik, hogy a nyárigumi is ugyanolyan biztonságos fagyban is, mint a téli, ezt azonban a szakemberek megcáfolják és azt tanácsolják, tartsuk észben, hogy ahogy az időjárás hidegebbre vált át, az abroncsokat cserélni kell!

A csere akkor szükséges, ha az időjárás 7 Celsius fok alá csökken, hiszen ilyen hidegbe már életveszélyes is lehet, ha nyárigumival kocsikázunk. Téligumi felszerelése előtt azonban oda kell figyelnünk pár dologra és még mielőtt felszerelnénk őket, gondosan meg kell néznünk és ellenőriznünk kell a gumi állapotát, meg kell állapítanunk, hogy ezzel az abronccsal biztonságosan fogunk-e közlekedni. Ha az egyszerűbb utat válasszuk, akkor ez esetben felkeresünk egy profi szervízt, akik mindenre oda fognak figyelni, ha a gumi állapotát ellenőrzik, majd fel is szerelik azt a gépjárművünkre. Ilyenkor sok esetben a nyárigumi tárolására is van náluk lehetőség.

Azonban feltehetjük a kérdést, hogy mi van akkor, ha a téligumi cseréjét mi szeretnénk lebonyolítani? Tisztában vagyunk azzal, hogy mikre kell odafigyelni, ha a gumik állapotát ellenőrizzük? Összeszedtük most a legfontosabb pontokat

Kopás

Az egyik legkézenfekvőbb és legfontosabb, hogy leellenőrizzük a gumi kopását. Vagyis, hogy alkalmas-e még a biztonságos vezetésre. A gumik futófelületének kopását a barázdákban lévő kopásjelzők segítségével könnyedén meg tudjuk nézni. Ha a kopás már eléri a kopásjelző szintjét, akkor ez azt jelenti, hogy a barázdamélység lecsökken az előírt 1,6 mm-re, tehát az abroncsot mindenképp le kell cserélnünk!

+ 1 Tipp:


Profilmélység mérő hiányában könnyedén megmérhetjük a kopást egy százforintos érmével. A százforintos külső, ezüst színű része ugyanis 4mm vastagságú. A pénzérmét a futófelületi barázdába kell tenni és ha az ezüst rész teljesen eltűnik, akkor ez a barázdamélyég még elfogadott.

Az abroncskopás rendszeres ellenőrzése a jó vezető szokásai közé tartozik. A gumiabroncs ugyanis az egyetlen olyan része a kocsinak, amely érintkezik a talajjal, az úttal. Egy kopott abroncs még inkább ki van téve a csúszás és a defekt kockázatának. Ezek mellett a fékezés és az úttartás teljesítményei is csökkennek a kopással arányosan, főleg, ha téli időszakról beszélünk.

A gumi kopását több okból is rendszeresen ellenőrizni kell. Egyrészt, ha a barázdamélység mértéke meghaladja az előírt minimális értéket akkor ez komoly büntetést vonhat maga után. Másrészt pedig fontos szem előtt tartani, hogy a gumi kopása veszélyezteti a gépjárműben ülők biztonságát, mert, ha a barázdamélység csökken, akkor a barázdák sekélyebbek, így kevesebb lesz a hely a víz elvezetésére, azaz erősen megnő a vízen felúszás kockázatát.

Az összes gumiabroncs egyetlen kopása:


A gépjármű abroncsai nem ugyanolyan ütembe kopnak. Általában az első kerekek végzik a kormányzás javát, ezért az elülső gumik valamivel gyorsabban elkopnak. Ha esetleg a kopás gyorsabbnak tűnik, a szokásosnál, akkor érdemes ellenőriztetni az autó felfüggesztését és a futóművet. A futómű beállítása különösen akkor fontos, ha azt tapasztaljuk, hogy az autó egyik oldalán sokkal erősebb a gumik kopása.

Az abroncs nyomása



Téli gumi esetén feltétlenül ellenőrizni kell az abroncs nyomását, ez ugyanis az egyik legalapvetőbb vezetésbiztonsági tényező. Akkor, ha túl alacsony a nyomás a téligumikban, az autó stabilizálása csökken, a gépjárművet sokkal nehezebb lesz iránytani, hosszabb fékútra is számítanunk kell. A lapos gumi emellett növeli az autó fogyasztását is, azért mert nagyobbá teszi a gördülési ellenállást, ami a téli gumiknál eleve nagyobb, mint a nyárigumiknál. Már akármelyik benzinkúton könnyedén ellenőrizni tudjuk a téligumi nyomását és szükség esetén fel is tudjuk fújni a gumikat.

Fontos észben tartani, hogy ezek az ellenőrzések a nyári gumiknál is nagyon fontosak, de ha a tapadásról és a biztonságról van szó, akkor különösen oda kell figyelni a téligumik esetén, hiszen ezekre az abroncsokra hatványozottan igaz, hogy még olyan extrém esetekben is, jól kell teljesítenie, mint a jeges, nedves, kásás út. Ilyenkor egy nyárigumi egészen biztosan csődöt mondana.
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Akár Barbadosról is dolgozhat távmunkában

Turistáknak ajánl 12 hónapra munkavállalói vízumot Barbados. Így akár a trópusi szigetről is lehet távmunkában dolgozni, és ott átvészelni a... Teljes cikk

Bicikliflottával könnyítik a dolgozók visszatérését

Ajándék kerékpárokkal ösztönzi a budapesti iroda dolgozóit a biztonságos és környezettudatos közlekedésre Balogh Levente, a Szentkirályi... Teljes cikk

Több mint 13 millió forintos kártérítést kapott egy férfi, mert unalmas volt a munkája

A francia férfi depressziós lett, miután lefokozták menedzseri pozíciójából. Teljes cikk