Ezeket a legfontosabb ellenőrizni a téligumikon, csere előtt
Sajnos sok ember a tél közeledtével se tudja, vagy csak spórolás szempontjából nem is akarja lecserélni téligumira az abroncsokat. Sokan azt hiszik, hogy a nyárigumi is ugyanolyan biztonságos fagyban is, mint a téli, ezt azonban a szakemberek megcáfolják és azt tanácsolják, tartsuk észben, hogy ahogy az időjárás hidegebbre vált át, az abroncsokat cserélni kell!
Azonban feltehetjük a kérdést, hogy mi van akkor, ha a téligumi cseréjét mi szeretnénk lebonyolítani? Tisztában vagyunk azzal, hogy mikre kell odafigyelni, ha a gumik állapotát ellenőrizzük? Összeszedtük most a legfontosabb pontokat
Kopás
Az egyik legkézenfekvőbb és legfontosabb, hogy leellenőrizzük a gumi kopását. Vagyis, hogy alkalmas-e még a biztonságos vezetésre. A gumik futófelületének kopását a barázdákban lévő kopásjelzők segítségével könnyedén meg tudjuk nézni. Ha a kopás már eléri a kopásjelző szintjét, akkor ez azt jelenti, hogy a barázdamélység lecsökken az előírt 1,6 mm-re, tehát az abroncsot mindenképp le kell cserélnünk!
+ 1 Tipp:
Profilmélység mérő hiányában könnyedén megmérhetjük a kopást egy százforintos érmével. A százforintos külső, ezüst színű része ugyanis 4mm vastagságú. A pénzérmét a futófelületi barázdába kell tenni és ha az ezüst rész teljesen eltűnik, akkor ez a barázdamélyég még elfogadott.
Az abroncskopás rendszeres ellenőrzése a jó vezető szokásai közé tartozik. A gumiabroncs ugyanis az egyetlen olyan része a kocsinak, amely érintkezik a talajjal, az úttal. Egy kopott abroncs még inkább ki van téve a csúszás és a defekt kockázatának. Ezek mellett a fékezés és az úttartás teljesítményei is csökkennek a kopással arányosan, főleg, ha téli időszakról beszélünk.
A gumi kopását több okból is rendszeresen ellenőrizni kell. Egyrészt, ha a barázdamélység mértéke meghaladja az előírt minimális értéket akkor ez komoly büntetést vonhat maga után. Másrészt pedig fontos szem előtt tartani, hogy a gumi kopása veszélyezteti a gépjárműben ülők biztonságát, mert, ha a barázdamélység csökken, akkor a barázdák sekélyebbek, így kevesebb lesz a hely a víz elvezetésére, azaz erősen megnő a vízen felúszás kockázatát.
Az összes gumiabroncs egyetlen kopása:
A gépjármű abroncsai nem ugyanolyan ütembe kopnak. Általában az első kerekek végzik a kormányzás javát, ezért az elülső gumik valamivel gyorsabban elkopnak. Ha esetleg a kopás gyorsabbnak tűnik, a szokásosnál, akkor érdemes ellenőriztetni az autó felfüggesztését és a futóművet. A futómű beállítása különösen akkor fontos, ha azt tapasztaljuk, hogy az autó egyik oldalán sokkal erősebb a gumik kopása.
Az abroncs nyomása
Téli gumi esetén feltétlenül ellenőrizni kell az abroncs nyomását, ez ugyanis az egyik legalapvetőbb vezetésbiztonsági tényező. Akkor, ha túl alacsony a nyomás a téligumikban, az autó stabilizálása csökken, a gépjárművet sokkal nehezebb lesz iránytani, hosszabb fékútra is számítanunk kell. A lapos gumi emellett növeli az autó fogyasztását is, azért mert nagyobbá teszi a gördülési ellenállást, ami a téli gumiknál eleve nagyobb, mint a nyárigumiknál. Már akármelyik benzinkúton könnyedén ellenőrizni tudjuk a téligumi nyomását és szükség esetén fel is tudjuk fújni a gumikat.
Fontos észben tartani, hogy ezek az ellenőrzések a nyári gumiknál is nagyon fontosak, de ha a tapadásról és a biztonságról van szó, akkor különösen oda kell figyelni a téligumik esetén, hiszen ezekre az abroncsokra hatványozottan igaz, hogy még olyan extrém esetekben is, jól kell teljesítenie, mint a jeges, nedves, kásás út. Ilyenkor egy nyárigumi egészen biztosan csődöt mondana.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Vádat emelt a Kecskeméti Járási Ügyészség két férfi ellen, akik munkaszerződés és munkavédelmi oktatás nélkül foglalkoztattak egy 15 éves... Teljes cikk
A Tatabányai Járási Ügyészség súlyos testi sértés bűntette miatt nyújtott be vádiratot azzal a férfival szemben, aki tréfából meggyújtotta... Teljes cikk
A háztartásban és a gyereknevelésben végzett munkát, melyet gyakran "láthatatlan munkaként" is emlegetnek, ritkán lehet pénzbeli fizetésre váltani.... Teljes cikk
- A gumiabroncsok megfelelő nyomásának fontossága 11 hónapja
- Indiai sofőrök áradatával riogat a Mi Hazánk 13 hónapja
- Máltán a legnagyobb a nők aránya a közlekedési ágazatban 1 éve
- Taxisofőr és kamionsofőr állások 1 éve
- A közösségi autómegosztás is lehet adómentes béren kívüli juttatás 1 éve
- Itt az új szabályozás! Teljesen megváltozik a taxisok élete 2 éve
- Szeptember végéig lehet pályázni a kerékpárosbarát munkahely címre 2 éve
- A rabszolgatörvény alkalmazása lehet a megoldás a BKV sofőrhiányára 2 éve
- Súlyos a hiány itthon gépjárművezetőkből is 2 éve
- Rengeteg e-kerékpár beszerzésére lehet ismét pályázni 2 éve
- Bővül a budapesti bringaflotta: 310 új Bubit használhatnak a fővárosiak 2 éve