A kitűzött klímacélok elmaradása fenyeget az autóiparban
Az új klímaszabályozás értelmében az Európai Unióban eladott új autók elvárt szén-dioxid kibocsátási flottaátlaga 2025-ben 93,6 g/km-re kell, hogy csökkenjen az érvényes 116 g/km-es értékkel szemben.
-
Ennek a célnak a teljesítése érdekében az autógyártók az elektromos modelljeik részarányát igyekeznek növelni, viszont sajnálatukra a folyamatok jelentősen lelassultak, mondhatni el is akadtak.
Nézzünk rá kicsit bővebben a kiváltó okokra! Még több friss hírért pedig érdemes a Next Auto blogján található szakmai és iparági cikkek között szemezgetni.
Az elektromos autózás jelenleg nem elég a klímacélok eléréséhez
Az autóipar a globális levegőterhelés mintegy 15%-ért felelős. Az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete (IPCC) által maximum 1,5 fokos célszámot tűzött ki 2050-re a bolygó melegedésére, de jelen állás szerint ennek elérésére kicsi az esély.
A Rivian és a Polestar elektromos autógyártók közös kutatása szerint az autóipar jelenlegi működésének fennmaradása esetén a szektor 75%-kal túl fog lőni az előzetesen kitűzött klímacélokon. Pedig az EU-ban és az Egyesült Államokban 2035 után már nem lehet forgalomba helyezni új, belső égésű motorral szerelt gépjárműveket.
Ez azt jelenti, hogy 2035-re az autóipar felhasználja a tervezett szén-dioxid kibocsátási kvótáját, így a karbonsemlegesség elérése egyenlőre messzi álomnak tűnik.
Tévesek a flottacélok?
Az autógyártóknak saját célértéke van, mely a flottájuk átlagos tömegén alapul. Akik több SUV-ot értékesítenek, magasabb célértékkel rendelkeznek, mint a méretben és motorban kisebb - így alacsonyabb CO2-kibocsátású - autógyártók. Ez a rendszer viszont nem ösztönzi arra a gyártókat, hogy a környezetvédelmi elvárásoknak megfeleljenek.
Megoldás az elektromos autók piaci részesedésének növelése
A szennyezővé vált belső égésű motorok közellenségnek kikiáltása után a gyártók az elektromos és hibrid autók piaci részesedésének növelésében látták, látják a megoldást. Ám az eladások kezdeti felpattanása után ezeket az elképzeléseket keresztülhúzni látszik az elektromos autók piacának jelentős visszaesése.
Ennek egyik oka, hogy a szélesebb rétegek számára még jelentősen drága az elektromos autók beszerzése, így maradnak a hagyományos motorok mellett. Akiknek pedig lehetőségük volt rá, már beszerezték az elektromos autóikat.
Így jelenleg az autógyártóknak jelentős kihívásokkal kell szembenézniük, hisz a kitűzött célértéket túllépő márkákat grammonként 95 eurós büntetéssel fogják sújtani. Egyelőre viszont csak a Tesla és a Volvot is birtokló Geely van a 2025-re kitűzött célok alatt. A full hibrid kategóriában piacvezető Toyota van még jó pozícióban, hogy elérje a határérték alatti számokat.
A Ford és a Volkswagen viszont egyelőre akkora lemaradásban vannak e számok terén, hogy csak a CO2 célkitűzések módosításában bízhatnak, és már meg is kezdték a lobbizást ennek érdekében.
Flottamenedzsmenttel és gépjármű-finanszírozással kapcsolatos ajánlatokért, információért látogasson el a fent megnevezett cég weboldalára.
- 2024.10.082024.10.08 – 12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
- 2024.10.10Pannon Munkajogi Akadémia Programunkat az on-line térben tervezzük megvalósítani, ezzel is támogatva a hatékony idő kihasználását. Előadás-sorozatunk célja, hogy egy-egy munkajogi területet részletesebben is bemutassunk, lehetőséget teremtve a joggyakorlat alkalmazásának megismerésére. Részletek Jegyek
- 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában. Részletek Jegyek
- 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. Részletek Jegyek
Átlagosan 12 százalékos bérfejlesztés történt az ágazatban idén az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) közleménye szerint. Teljes cikk
Magyarország ki akar maradni a Brüsszel és Nyugat-Európa által hirdetett "kereskedelmi hidegháborúból", helyette a gazdasági semlegesség... Teljes cikk
Az LMP azonnali béremelést sürget a gyermekvédelem területén dolgozók számára. Teljes cikk
- 400 munkahelyet hoz létre egy új autóipari beruházás 3 hónapja
- Párizs 2024 - Közlekedési sztrájk az olimpiai pluszmunkáért 5 hónapja
- A legfontosabb tudnivalók a külföldön elkövetett közlekedési szabálysértések kapcsán 5 hónapja
- Jövő Mobilitása Szövetség: sok vállalkozásnak megéri pályázni az elektromosautó-támogatásra 5 hónapja
- Erre figyelmeztetik a szakértők az üzemanyagkártyát használó vállalkozásokat 6 hónapja
- Nagy Márton: jövőre újraindul a gazdasági növekedés, a munkaerőpiac is megmozdult 6 hónapja
- Elon Musk elküldené minden tizedik alkalmazottját a Teslától 6 hónapja
- Alvázvédelem Házilag: Mutatjuk hogyan! 8 hónapja
- Váci beruházás - itt képezhetik ki az új iparágak számára szükséges munkaerőt 8 hónapja
- Szijjártó Péter: Magyarország diktálni fogja egy technológiai világforradalom tempóját 8 hónapja
- Ismerjük meg a sokoldalú közlekedési mobilalkalmazást! 8 hónapja