Megjelent: 1 éve

Ügyfél- vagy jelöltszerzés, a módszer hasonló

Az önéletrajz alapján úgy gondoljuk, hogy találtunk végre egy igazi gyöngyszemet. Behívjuk, elbeszélgetünk vele aztán pedig eltűnik. Nem válaszol, lemondja a következő találkozást, vagy csak simán eláll a lehetőségtől. Ugye ismerős? Vajon mi történt, hol hibáztunk a folyamatban? - Hamsik Gábor, az Értékesítési Vezetők Blogjának szerzője írt erről a HR Blogon.

images

A toborzás, a megfelelő új munkatárs megtalálása és kiválasztása is egyfajta értékesítési folyamat. Egy jelölt felkutatása, interjúhoz történő csalogatása, illetve interjúztatása lényegében hasonló lépéseket igényel, mint az értékesítésben a vevő felkutatás, kapcsolatfelvétel és tárgyalás. A jelölteknek a pozíciót és cégünket értékesítjük az ügyfeleinknek a cégünk mellett a termékünket, szolgáltatásainkat.

Éppen ezért nagyon fontos a toborzásban is, hogy hasonlóan, mint ügyfeleinkhez a potenciális jelöltjeinkhez is megfelelő módon álljunk hozzá. Legyen ez egy hirdetésre jelentkező személy vagy egy olyan potenciális új munkatárs, akit hideghívással keresünk meg.

Egy állásinterjú is kétirányú tevékenység és a jó jelöltek, akik tudják, hogy más lehetőségeik is vannak körbejárják a céget, pozíciót és ma már sok esetben a leendő vezető személyét is mielőtt döntést hoznak.

A megfelelő értékesítési szakember kiválasztása egy kritikus feladat egy vállalat esetében és sok figyelmet igényel mivel ez közvetlenül befolyásolja a cég pénzügyi eredményeit. Egy rossz döntés költségeket növeli az árbevétel oldalt nem. Éppen ezért a toborzási folyamat minden egyes eleme az elejétől végéig megfelelő stratégiai hozzáállást igényel. A alábbi pontok lehetnek kritikusak egy toborzási folyamat esetén.

Folytassa az olvasást a HR Blogon
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter