Hogyan csökkenthetőek az e-learning költségei?
Sokszor hallani a kérdést, hogy mennyibe kerül egy e-learning? Erre a kérdésre, a kérdés feltevésének pillanatában nincs jó válasz, hiszen hiányoznak azok az információk, amelyek tudatában több opciót is fel lehet sorolni árazás szempontjából is. Megpróbálunk azonban segítő kezet nyújtani azoknak, akik költség oldalról közelítenek: ha az nem is tudjuk megmondani, hogy mennyibe kerül az első modul, vagy az oktatásmenedzsment rendszer, azt meg tudjuk mondani, hogy mivel lehet csökkenteni a költségeket.
1.Oktatásmenedzsment rendszer:
Rengeteg keretrendszer van ma már a piacon, amelyek nem csak funkcionalitásban, hanem árazásban is nagyban tudnak különbözni. Ahhoz, hogy kiválasszuk a számunkra megfelelőt, át kell gondolnunk, hogy pontosan mire szeretnénk használni. Ha csak dokumentumokat szeretnénk feltölteni, vagy csak adminisztrációra használnánk, elég lehet egy egyszerűbb rendszer, da ha összetettebb riportokat, komolyabb kurzusstruktúrákat szeretnénk, akkor már egy komolyabb rendszert kell választanunk. Kérdés továbbá, hogy a cég IT biztonsági előírásai megengedik-e, hogy a rendszer "hostolt" legyen, vagyis számítási felhőben működjön-e. Ebben az esetben a rendszert és a hozzá tartozó szakértelmet nem kell teljes egészében megvásárolni, fenntartani, hanem elegendő szolgáltatásként igénybevenni.2.Támogatás:
Sok esetben a rendszerek támogatását is ki lehet adni a beszállítónak, kérdés, hogy mennyire éri meg, és van-e olyan munkatárs, akinek munkaidejébe belefér még egy ilyen feladatkör is. Más és más a nyílt és zárt forráskódú rendszerek támogatása: előbbi esetében önkéntes alapon zajlik együtt a frissítések, kiegészítők fejlesztésével, vagyis probléma esetén ugyan több ezer szakértőhöz fordulhatunk - ha van olyan aki éppen ráér. Utóbbi esetében viszont saját fejlesztőgárda és támogató csapat áll rendelkezésre, ami garantálja, hogy a bejelentett hibákra választ is kapunk, de ezért fizetnünk kell.3.Tananyagfejlesztés módja:
A tananyagot fejlesztheti maga a cég is, de külsős beszállító is, ami költségesebbnek tűnhet első ránézésre. Mérlegelendő viszont, hogy van-e szabad kapacitás a cégen belül arra, hogy betanuljon és tananyagot fejlesszen, vagy ha nincs akkor az újonnan felvett kolléga mit fog csinálni, ha kifutnak a tananyag fejlesztési feladatok. Nem elvetendő szempont, hogy mennyi idő és tapasztalat kell ahhoz, hogy egy belsős kolléga megfelelő színvonalú anyagot tudjon készíteni.4.Tananyagfejlesztő eszköz:
Vannak e-learninggel foglalkozó cégek, akik programozók segítségével fejlesztenek tananyagot, vannak olyanok, akik konkrét tananyagfejlesztő szoftvereket használnak (például Snap!, Lectora, Captivate, Storyline). Mindegyik program másra képes, így a fejlesztés ideje is változó lehet használatukkal. Amennyiben szűkösek anyagi kereteink, át kell gondolnunk, az egyes tananyagok mennyire legyenek interaktívak, és melyek oktatására elegendő egy ppt konvertáló eszköz.5.Tananyagok mennyisége
: Amikor egy szervezet elkezdi használni az e-learning eszköztárát, ahhoz tananyagok is szükségesek. A tananyagfejlesztés kezdetben magasabb költséggel jár, de a későbbiekben ezeket a tananyagokat nem kell ismét megvásárolni, elkészíteni, így 2-3 éves távlatban költségük már kedvezőbb. Szükség esetén aktualizálni szükséges őket, de ez nem jelent nagy költséget vagy időráfordítást.6.Kiegészítő szolgáltatások:
- -Tananyagok aktualizálása: Esett már szó a tananyagok aktualizálásáról. Dönthetünk úgy, hogy a tananyagokat a beszállító készíti el, aktualizálásukat, viszont a cégen belül végzi el valaki. Ebben az esetben szükséges a fejlesztőeszköz és az elkészült nyersanyag megléte is.
-- Oktatások: Ha úgy döntünk, hogy magunk szeretnénk tananyagokat készíteni, ellátni a támogatást, akkor számolnunk kell azzal, hogy az autodidakta módon történő tanulás sokszor hosszadalmas, nem feltétlenül célravezető. A legtöbb cég ajánl termékei mellé oktatásokat is. Ezek az oktatások igénytől függően akár több naposak is lehetnek, de mindenképp megéri, ha a szervezet még nem találkozott semmilyen rendszerrel.
-
- Kedvezmények: Érdemes érdeklődni a cégnél, ahol az ajánlatot kérjük, hogy tananyagokra mennyiségi kedvezményt tudnak-e adni, esetleg kiegészítő oktatást tudnak-e szervezni e-learning csomag megrendelésekor, esetleg van-e állandó partnerek számára kedvezmény.
Ne feledjük, az ajánlatkérés során a fentiek átgondolása nem csak az ár miatt fontos! A fentiek végig gondolása, eldöntése az e-learning bevezetését és az teljes ajánlatkérési folyamatot gördülékenyebbé, nyomon követhetőbbé teszi és a projekt lezárásakor könnyebbé teszi az eredmények értékelését.
ARTudasmenedzsment
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
2500 Z generációs megkérdezésével készült átfogó kutatás a mostani huszonévesek munkavállalói attitűdjéről, motivációjáról, elképzeléseiről. Teljes cikk
Egy kutatás szerint a vállalatok ma már nem csupán szakmai tudást, hanem egyre inkább speciális személyes készségeket és kompetenciákat keresnek a... Teljes cikk
A jövő nemcsak azoké, akik tudnak kódolni, hanem azoké is, akik mernek kérdezni, gondolkodni és újat alkotni. Mégis, a magyar lányok többsége ma... Teljes cikk
- Sokan titokban használják az AI-t, ez az oka 3 hete
- Mi kellene ahhoz, hogy az oktatási rendszer végre alkalmazkodjon a Z és Alfa generációhoz? 3 hete
- HR Tehetségek 2025: Bakro-Mohácsi Krisztina 1 hónapja
- Itt a megoldás a pedagógushiányra? 640 ezres bért kapnak az óvodai technikusok 1 hónapja
- Megduplázzák a nevelőszülők juttatásait – így változik a gyermekvédelmi rendszer 1 hónapja
- Az amerikai dolgozók több mint fele saját zsebből fizeti a képzéseket, amiket munkáltatója nem áll 2 hónapja
- Az AI hetente egy teljes munkanapot megtakaríthat a dolgozóknak, ha képzik őket 2 hónapja
- Érzékenyítő képzést indított takarító munkatársainak a B+N Csoport 2 hónapja
- Cafeteria rendszered hatékonyság-növelése 2 hónapja
- A vezetés nem jutalom, hanem szakma: a mikromenedzsment nem HIBA, hanem HIÁNY 2 hónapja
- Képzés helyett AI-ba fektetnek a munkaadók 2 hónapja

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja