Megjelent: 6 éve

Hogyan csökkenthetőek az e-learning költségei?

Sokszor hallani a kérdést, hogy mennyibe kerül egy e-learning? Erre a kérdésre, a kérdés feltevésének pillanatában nincs jó válasz, hiszen hiányoznak azok az információk, amelyek tudatában több opciót is fel lehet sorolni árazás szempontjából is. Megpróbálunk azonban segítő kezet nyújtani azoknak, akik költség oldalról közelítenek: ha az nem is tudjuk megmondani, hogy mennyibe kerül az első modul, vagy az oktatásmenedzsment rendszer, azt meg tudjuk mondani, hogy mivel lehet csökkenteni a költségeket.

Nézzük tehát, melyek azok a tényezők, amelyekkel csökkenthetőek az ajánlatban szereplő árak!

1.Oktatásmenedzsment rendszer: Rengeteg keretrendszer van ma már a piacon, amelyek nem csak funkcionalitásban, hanem árazásban is nagyban tudnak különbözni. Ahhoz, hogy kiválasszuk a számunkra megfelelőt, át kell gondolnunk, hogy pontosan mire szeretnénk használni. Ha csak dokumentumokat szeretnénk feltölteni, vagy csak adminisztrációra használnánk, elég lehet egy egyszerűbb rendszer, da ha összetettebb riportokat, komolyabb kurzusstruktúrákat szeretnénk, akkor már egy komolyabb rendszert kell választanunk. Kérdés továbbá, hogy a cég IT biztonsági előírásai megengedik-e, hogy a rendszer "hostolt" legyen, vagyis számítási felhőben működjön-e. Ebben az esetben a rendszert és a hozzá tartozó szakértelmet nem kell teljes egészében megvásárolni, fenntartani, hanem elegendő szolgáltatásként igénybevenni.

2.Támogatás: Sok esetben a rendszerek támogatását is ki lehet adni a beszállítónak, kérdés, hogy mennyire éri meg, és van-e olyan munkatárs, akinek munkaidejébe belefér még egy ilyen feladatkör is. Más és más a nyílt és zárt forráskódú rendszerek támogatása: előbbi esetében önkéntes alapon zajlik együtt a frissítések, kiegészítők fejlesztésével, vagyis probléma esetén ugyan több ezer szakértőhöz fordulhatunk - ha van olyan aki éppen ráér. Utóbbi esetében viszont saját fejlesztőgárda és támogató csapat áll rendelkezésre, ami garantálja, hogy a bejelentett hibákra választ is kapunk, de ezért fizetnünk kell.

3.Tananyagfejlesztés módja: A tananyagot fejlesztheti maga a cég is, de külsős beszállító is, ami költségesebbnek tűnhet első ránézésre. Mérlegelendő viszont, hogy van-e szabad kapacitás a cégen belül arra, hogy betanuljon és tananyagot fejlesszen, vagy ha nincs akkor az újonnan felvett kolléga mit fog csinálni, ha kifutnak a tananyag fejlesztési feladatok. Nem elvetendő szempont, hogy mennyi idő és tapasztalat kell ahhoz, hogy egy belsős kolléga megfelelő színvonalú anyagot tudjon készíteni.

4.Tananyagfejlesztő eszköz: Vannak e-learninggel foglalkozó cégek, akik programozók segítségével fejlesztenek tananyagot, vannak olyanok, akik konkrét tananyagfejlesztő szoftvereket használnak (például Snap!, Lectora, Captivate, Storyline). Mindegyik program másra képes, így a fejlesztés ideje is változó lehet használatukkal. Amennyiben szűkösek anyagi kereteink, át kell gondolnunk, az egyes tananyagok mennyire legyenek interaktívak, és melyek oktatására elegendő egy ppt konvertáló eszköz.

5.Tananyagok mennyisége: Amikor egy szervezet elkezdi használni az e-learning eszköztárát, ahhoz tananyagok is szükségesek. A tananyagfejlesztés kezdetben magasabb költséggel jár, de a későbbiekben ezeket a tananyagokat nem kell ismét megvásárolni, elkészíteni, így 2-3 éves távlatban költségük már kedvezőbb. Szükség esetén aktualizálni szükséges őket, de ez nem jelent nagy költséget vagy időráfordítást.

6.Kiegészítő szolgáltatások:

- -Tananyagok aktualizálása: Esett már szó a tananyagok aktualizálásáról. Dönthetünk úgy, hogy a tananyagokat a beszállító készíti el, aktualizálásukat, viszont a cégen belül végzi el valaki. Ebben az esetben szükséges a fejlesztőeszköz és az elkészült nyersanyag megléte is.

-- Oktatások: Ha úgy döntünk, hogy magunk szeretnénk tananyagokat készíteni, ellátni a támogatást, akkor számolnunk kell azzal, hogy az autodidakta módon történő tanulás sokszor hosszadalmas, nem feltétlenül célravezető. A legtöbb cég ajánl termékei mellé oktatásokat is. Ezek az oktatások igénytől függően akár több naposak is lehetnek, de mindenképp megéri, ha a szervezet még nem találkozott semmilyen rendszerrel.
-
- Kedvezmények: Érdemes érdeklődni a cégnél, ahol az ajánlatot kérjük, hogy tananyagokra mennyiségi kedvezményt tudnak-e adni, esetleg kiegészítő oktatást tudnak-e szervezni e-learning csomag megrendelésekor, esetleg van-e állandó partnerek számára kedvezmény.

Ne feledjük, az ajánlatkérés során a fentiek átgondolása nem csak az ár miatt fontos! A fentiek végig gondolása, eldöntése az e-learning bevezetését és az teljes ajánlatkérési folyamatot gördülékenyebbé, nyomon követhetőbbé teszi és a projekt lezárásakor könnyebbé teszi az eredmények értékelését.

ARTudasmenedzsment
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Szakmalista

Az Országos Képzési Jegyzékben jelenleg 770 képzés szerepel, ami az uniós átlag többszöröse. A válaszható szakmák száma 2020. szeptember... Teljes cikk

Szakképesítések listája 2020

A válaszható szakmák száma 2020. szeptember 1-jétől jelentősen csökkenni fog. A korábbi OKJ racionalizált, átláthatóbb változatában már csak... Teljes cikk

A magyarok több mint fele hajlandó lenne átképezni magát

Világszinten az emberek 67 százaléka lenne hajlandó átképezni magát, hogy megbirkózzon a globalizáció és a technológiai változások... Teljes cikk