Hogyan készítsük fel gyerekeinket a jövő munkahelyi kihívásaira?
Az oktatási rendszer nemcsak Magyarországon, de úgy néz ki, hogy a világon máshol sem készíti fel kellőképpen a következő generációkat a jövő munkaerőpiacának kihívásaira, a negyedik ipari forradalomra, derül ki a Világgazdasági Fórum új jelentéséből. 8 pontban foglalták össze a kormányok és a piaci szektor teendőit.
A nők a korábbinál is hátrányosabb helyzetbe kerülnek, hiszen a gazdasági lehetőségeik eleve szűkebbek, a férfiak lehetőségeinek kétharmada. A jelentés, amelyet gazdasági, szakszervezeti vezetők, oktatási és tudományos szakemberek állítottak össze 8 területet irányoztak elő, ahol a kormányoknak és a privát szférának össze kellene fognia.
1. A korai fejlesztésre kell koncentrálni.
(Írás, olvasás készségeinek kialakítása, megfelelő gyermekellátás a dolgozó szülők részére.)2. Az oktatásnak lépést kell tartania a változásokkal
- szinkronban az üzleti igényekkel, hogy milyen készségekre, képességekre van szükség. Fókuszban a problémamegoldással és projektmenedzsmenttel. A finn oktatást hozzák példának, ahol a tananyagot rendszeresen frissítik, helyet hagyva a helyi, iskolai egyéni adaptációnak.3. Meg kell nyitni az oktatást az alternatív tanulási, képzési módszerek felé.
Kísérleteknek is helyet adva. Ghánában például amerikai és francia iskolák rövid kurzusokon tanítanak programozást kísérleti jelleggel, ahol a gyerekek egymást is tanítják. Projektalapon és játékosítva tanulnak.4. A tanárokat kihozni az elefántcsonttoronyból.
Vagyis a tanárokat is elvinni a munkahelyekre "gyakornokoskodni", piaci mentorral kapcsolatba hozni, valamint a privát szférát bevonni a tanárképzésbe.5. A diákok találkozzanak a munka való világával.
Korán hozzáférhetővé kellene tenni számukra a valódi munka világát, akár gyakornoki programokkal, hogy lássák a lehetséges karrierutakat, a hozzájuk szükséges készségeket.6. A szakképzésre nem mint másodvonalbeli lehetőségre tekinteni.
fellépni az ezekkel a szakmákkal kapcsolatos előítéletek ellen, népszerűsíteni őket, valamint a képzések színvonalát emelni. (Tulajdonképpen a duális képzést népszerűsítenék, a német példát hozva, ahol a diákok megosztják a napjukat az iskola és a szakmai képzőhely között.)7. Folyékony "digitális nyelvtudás"
- alapvető szükséglet lesz a digitális írástudás, de ehhez a tanárokat is képezni kell.8. Oktatás, oktatás, oktatás
Ma már egy karriert nem lehet egy megtanult - esetleg szűk spektrumú - képességcsoportra alapítani, korlátozni. Motiválni kell a dolgozókat az élethosszig tartó tanulásra. Szingapúrban például éves képzési költségkeretet kapnak az emberek, akik ezt különböző tréningekre fordíthatják, amelyek a jövőben szükséges képességek elsajátítását támogatják.World Economic Forum
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A jövő nemcsak azoké, akik tudnak kódolni, hanem azoké is, akik mernek kérdezni, gondolkodni és újat alkotni. Mégis, a magyar lányok többsége ma... Teljes cikk
Mit tehet az a munkavállaló, álláskereső, karriertervezésen gondolkodó, aki szeretné képezni magát. Milyen lehetőségek vannak a hagyományos... Teljes cikk
2023-ban a magyar általános iskolások mindössze 1,8 százaléka, a 11–15 éves tanulóknak pedig csak 6,1 százaléka tanult két vagy több idegen... Teljes cikk
- "A megtartás ma adatból épül" - játékosan, mérhetően és valós idejű diagnózissal 1 hete
- 8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik 1 hete
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 1 hete
- Megtorpant a munkaerő-migráció: ötödével kevesebb bevándorló érkezett a gazdag országokba 2 hete
- Az MCSV elindítja a világ első „Röviddráma + Blockchain + Mesterséges Intelligencia + Bevételmegosztás” ökoszisztémáját, amely a rövidfilmeket digitális eszközökké alakítja 3 hete
- Cafeteria rendszered hatékonyság-növelése 3 hete
- Kiderült, mi számít ma leginkább a munkaerőpiacon – nem a végzettség az 3 hete
- Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés 3 hete
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 3 hete
- Czomba Sándor elárulta, mikorra várható a 14. havi nyugdíj bevezetése 3 hete
- Dolgoznának, de nem tudnak – 26 millió ember rekedt a munkaerőpiac szélén Európában 4 hete


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?