kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 4 éve

Hogyan lesznek az akadályokból működő megoldások? - Philip Zimbardo interjú

„A jó munkahelyen a munkavállaló személyiségét tisztelik, szükségleteit biztosítják.” Eltérő nézőpontok, inspiráló hősiesség, többek között ezekről a témákról tart előadást a héten Philip Zimbardo, olasz származású, amerikai pszichológus, szociológus Budapesten. Zimbardo professzor az eseményeket megelőzően interjút adott a HR Portalnak arról, hogy hogyan válhat jobbá egy munkahely? A nagyvállalati CSR világ hogyan válhat tényleges, másokért tenni akaró közeggé?

Úgy tűnik, egyre kevésbé vagyunk toleránsak egymással, és ez igaz a munkahelyekre is. Hogyan tudnánk jobban odafigyelni a másik véleményére, jobban együtt dolgozni?

Elő kell segítenünk a sokszínűség megértését és elfogadását minden társadalmi szinten. Az iskoláknak kellene élen járni ebben az oktatás területén, ahogy a vallásos és civil társadalmi szereplőknek is ezt kellene tenniük. A magyarok eléggé befelé fordulók, és nem viszonyulnak nyitottan más etnikumokhoz és vallások felé. A média is tehet annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet ezekre a témákra és elindít róluk egy társadalmi párbeszédet.

A munka világa rendkívül gyorsan változik, a társadalom és a vállalati kultúra ezzel nehezen tudja tartani a lépést. Mit gondol, milyen értékek segíthetnek ebben a helyzetben?



Minden szervezet számára fontos, hogy egészséges munkakörnyezetet alakítson ki a munkavállalók és a vezetők számára egyaránt. Ahol mindenki úgy érzi, hogy elfogadják, mert a személyiségét tisztelik, a szükségleteit biztosítják. Ahol az emberek érzik, hogy igazságosan bánnak velük, nyitottan állnak hozzájuk, ahol kritikát és panaszt is meg lehet fogalmazni, amire megfelelő választ kapnak. Amennyiben ez megvalósul, ott nincs kiégés, mert egy ilyen munkahelynek jó a részének lenni.

Mindeközben a vállalati CSR és a céges küldetés kezd többet jelenteni a kerítésfestésnél, a fiatalabb generációknak egyre kifejezettebb igénye a valódi társadalmi felelősségvállalás. Mit gondol, valóban kezd fontosabbá válni a szolidaritás, hogy tegyünk egymásért?



Számomra az ideális vállalati világ társadalom-centrikus, ahol az embereket érdekli a másik jólléte, míg ez énközpontúság minimális. Ezt számos kreatív módon el lehet érni, törődő vállalati kultúrát kialakítva, ahol a személyiség továbbra is fontos marad, de a munkát együttműködésben végzik.

Hogyan válasszunk a ránk zúduló információ tömegből, ami az interneten és a közösségi média felületein ér minket? Hogyan hozhatunk tudatosabb döntéseket, különösen, ha nem vagyunk ebben a tekintetben igazán képzettek?



Ez ma mindenki számára nehézséget jelent a világon. Többségünk túl sok kapcsolattal, ismerőssel rendelkezik, de nagyon kevés valódi baráttal. A rengeteg idő, amit olvasásra, e-mailek megválaszolására fordítunk, csökkenti a személyesen együtt töltött időt. Erre a megoldás, ha tudatosan beillesztünk a napirendünkbe „kütyümentes” időszakokat és ezzel együtt aktív együttlétet családdal és barátokkal.

Hogyan járulhat ehhez hozzá a Hősök Tere projekt? Hogyan segíthet a tudásmegosztás és az érzékenyítés?



A Hősök Tere nem csak magyar, hanem egy világszerte működő projekt, ami arról szól, hogy az emberek hogyan működhetnek együtt az üzleti életben, az iskolákban, közösségekben, a családban. A programjaink arra inspirálnak és képeznek embereket, hogy legyenek hétköznapi hősök, akiknek a cselekedetei nyomán a világ napról napra jobbá válik. Megosztjuk a legújabb pszichológiai ismereteket arról, hogy az akadályokat hogyan lehet kihívásokká, majd működő megoldásokká formálni.

A Hősök Tere programról: 2013-ban azért fogtunk össze néhányan, mert eldöntöttük, szeretnénk tenni a közöny ellen. Olyan országban szeretnénk élni, ahol természetes, hogy kiállunk és teszünk másokért. Ezért hoztuk létre a Hősök Tere Kezdeményezést. Azt akarjuk elérni, hogy Magyarországon társadalmi norma legyen az együttérzés, hogy nem vagyunk közönyösek, előítéletesek, hogy teszünk másokért. Ehhez mi azt a tudást adjuk, amivel a célunk elérhető. Ezért rendezzük meg immár negyedik nemzetközi konferenciánkat, a HeroiKont, ezért tartunk workshopokat gyerekeknek és felnőtteknek, tréningeket pedagógusoknak, szociális szakembereknek és vállalatoknak, ezért szervezünk akciókat, kampányokat online. Hat év alatt több, mint 5 millió ember hallott rólunk és több, mint 2500 pedagógus vett részt a tréningjeinken, workshopjainkon, előadásainkon, amivel 100 000 gyermekre hatottunk. Látogass el te is IV. HeroiKon konferenciára november 7-én, tegyünk együtt a közöny ellen!
Bővebb információ itt.
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk

Hogyan zajlik egy globális szervezeti kultúra átalakítása cégegyesülést követően? - válaszol Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial globális HR vezetője

HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk

Így zajlik a szervezeti evolúció a szemünk előtt

„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk