Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 2 éve

Hogyan lesznek az akadályokból működő megoldások? - Philip Zimbardo interjú

„A jó munkahelyen a munkavállaló személyiségét tisztelik, szükségleteit biztosítják.” Eltérő nézőpontok, inspiráló hősiesség, többek között ezekről a témákról tart előadást a héten Philip Zimbardo, olasz származású, amerikai pszichológus, szociológus Budapesten. Zimbardo professzor az eseményeket megelőzően interjút adott a HR Portalnak arról, hogy hogyan válhat jobbá egy munkahely? A nagyvállalati CSR világ hogyan válhat tényleges, másokért tenni akaró közeggé?

Úgy tűnik, egyre kevésbé vagyunk toleránsak egymással, és ez igaz a munkahelyekre is. Hogyan tudnánk jobban odafigyelni a másik véleményére, jobban együtt dolgozni?

Elő kell segítenünk a sokszínűség megértését és elfogadását minden társadalmi szinten. Az iskoláknak kellene élen járni ebben az oktatás területén, ahogy a vallásos és civil társadalmi szereplőknek is ezt kellene tenniük. A magyarok eléggé befelé fordulók, és nem viszonyulnak nyitottan más etnikumokhoz és vallások felé. A média is tehet annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet ezekre a témákra és elindít róluk egy társadalmi párbeszédet.

A munka világa rendkívül gyorsan változik, a társadalom és a vállalati kultúra ezzel nehezen tudja tartani a lépést. Mit gondol, milyen értékek segíthetnek ebben a helyzetben?



Minden szervezet számára fontos, hogy egészséges munkakörnyezetet alakítson ki a munkavállalók és a vezetők számára egyaránt. Ahol mindenki úgy érzi, hogy elfogadják, mert a személyiségét tisztelik, a szükségleteit biztosítják. Ahol az emberek érzik, hogy igazságosan bánnak velük, nyitottan állnak hozzájuk, ahol kritikát és panaszt is meg lehet fogalmazni, amire megfelelő választ kapnak. Amennyiben ez megvalósul, ott nincs kiégés, mert egy ilyen munkahelynek jó a részének lenni.

Mindeközben a vállalati CSR és a céges küldetés kezd többet jelenteni a kerítésfestésnél, a fiatalabb generációknak egyre kifejezettebb igénye a valódi társadalmi felelősségvállalás. Mit gondol, valóban kezd fontosabbá válni a szolidaritás, hogy tegyünk egymásért?



Számomra az ideális vállalati világ társadalom-centrikus, ahol az embereket érdekli a másik jólléte, míg ez énközpontúság minimális. Ezt számos kreatív módon el lehet érni, törődő vállalati kultúrát kialakítva, ahol a személyiség továbbra is fontos marad, de a munkát együttműködésben végzik.

Hogyan válasszunk a ránk zúduló információ tömegből, ami az interneten és a közösségi média felületein ér minket? Hogyan hozhatunk tudatosabb döntéseket, különösen, ha nem vagyunk ebben a tekintetben igazán képzettek?



Ez ma mindenki számára nehézséget jelent a világon. Többségünk túl sok kapcsolattal, ismerőssel rendelkezik, de nagyon kevés valódi baráttal. A rengeteg idő, amit olvasásra, e-mailek megválaszolására fordítunk, csökkenti a személyesen együtt töltött időt. Erre a megoldás, ha tudatosan beillesztünk a napirendünkbe „kütyümentes” időszakokat és ezzel együtt aktív együttlétet családdal és barátokkal.

Hogyan járulhat ehhez hozzá a Hősök Tere projekt? Hogyan segíthet a tudásmegosztás és az érzékenyítés?



A Hősök Tere nem csak magyar, hanem egy világszerte működő projekt, ami arról szól, hogy az emberek hogyan működhetnek együtt az üzleti életben, az iskolákban, közösségekben, a családban. A programjaink arra inspirálnak és képeznek embereket, hogy legyenek hétköznapi hősök, akiknek a cselekedetei nyomán a világ napról napra jobbá válik. Megosztjuk a legújabb pszichológiai ismereteket arról, hogy az akadályokat hogyan lehet kihívásokká, majd működő megoldásokká formálni.

A Hősök Tere programról: 2013-ban azért fogtunk össze néhányan, mert eldöntöttük, szeretnénk tenni a közöny ellen. Olyan országban szeretnénk élni, ahol természetes, hogy kiállunk és teszünk másokért. Ezért hoztuk létre a Hősök Tere Kezdeményezést. Azt akarjuk elérni, hogy Magyarországon társadalmi norma legyen az együttérzés, hogy nem vagyunk közönyösek, előítéletesek, hogy teszünk másokért. Ehhez mi azt a tudást adjuk, amivel a célunk elérhető. Ezért rendezzük meg immár negyedik nemzetközi konferenciánkat, a HeroiKont, ezért tartunk workshopokat gyerekeknek és felnőtteknek, tréningeket pedagógusoknak, szociális szakembereknek és vállalatoknak, ezért szervezünk akciókat, kampányokat online. Hat év alatt több, mint 5 millió ember hallott rólunk és több, mint 2500 pedagógus vett részt a tréningjeinken, workshopjainkon, előadásainkon, amivel 100 000 gyermekre hatottunk. Látogass el te is IV. HeroiKon konferenciára november 7-én, tegyünk együtt a közöny ellen!
Bővebb információ itt.
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
„Az MSZP nyugdíjprogramja igazságosabb a jelenlegi rendszernél” - válasz Bán Andrásnak

Hétfőn cikket közöltünk Bán András szociálpolitikustól, aki az MSZP nyugdíjprogramját vette nagyító alá. Többek között azt írta, hogy... Teljes cikk

Aki válaszol: Csépai Martin

HR Szubjektív rovatunkban Csépai Martin, a Deloitte HR Tanácsadási Üzletág vezetője kérdez, miután válaszolt Friedl Zsuzsa, a Magyar Telekom Chief... Teljes cikk

Úttörőnek lenni nehéz

Bár annak idején az úttörők tizenkét pontjában – a jelenleg még a munkaerőpiacot uraló X-generációsok talán még emlékeznek rá –... Teljes cikk