Megjelent: 2 éve

Hogyan változott a próbaidő alatti felmondás a postai kézbesítés szabályainak változása tükrében?

Szeretném megkérdezni, hogy próbaidő alatti felmondás esetén mi a teendő? Írásban kell be nyújtani, e-mailt kell írnom vagy hogyan értesítsem a munkáltatót? Illetve aznap mikor ezt jelzem felé, már nem vagyok köteles a többi napon bemenni dolgozni?

mdr

Diákot rendelhet pár napra, hétre, de akár hónapokra is. Így annyi költsége merül fel, amennyit a feladat ellátása valóban megkíván.
DIÁKMUNKA - Mire jó? Megéri? Biztonságos? Kényelmes?


Dilemmák a diákmunkával kapcsolatban

A próbaidő alatti azonnali hatályú felmondás a munkaviszonyt a közlés napján szünteti meg, tehát az az utolsó munkában töltött nap, utána nem kell bemennie dolgozni. Elvileg a közlés napján kell a munkakör átadási kötelezettségnek eleget tenni (pl. munkavégzési eszközöket, kulcsokat stb.) a munkáltató által meghatározott személynek és módon átadni. A munkáltató a munkaviszony megszűnésével kapcsolatos kilépő papírokat és az elszámolást (időarányos munkabért) 5 munkanapon belül köteles kiadni, illetve megfizetni.

Ahhoz, hogy szabályosan közölje a próbaidő alatti azonnali hatályú felmondást, ezt írásban kell megtennie, az iratot pedig akár kézírással is elkészítheti. A lényeg, hogy a szövegből legalább az derüljön ki, hogy próbaidő alatti azonnali hatályú felmondásról van szó, ki nyilatkozik (név, anyja neve, születés dátuma az azonosíthatósághoz), illetve melyik munkáltatónál fennálló munkaviszonyára vonatkozik. A keltezéssel és aláírással ellátott iratot átadhatja személyesen a munkáltatónak vagy elküldheti postán - ez utóbbi esetben tértivevényes levélként javasolt a kézbesítés dátumának igazolhatósága érdekében.

A próbaidő alatti azonnali hatályú felmondást ugyanis csak a próbaidő tartama alatt lehet közölni, következésképpen azt a munkáltatónak legkésőbb a próbaidő utolsó napján át kell vennie (tehát nem elég, ha a próbaidő utolsó napján postázza). Emiatt fontos az is, hogy ha személyesen kerül átadásra, akkor maradjon Önnél a próbaidő alatti azonnali hatályú felmondást tartalmazó iratból egy olyan példány, amelyen a munkáltató keltezéssel és aláírással igazolja, hogy mikor vette át az iratot.

Postai tértivevényes levélként történő megküldés esetén ezt a célt a tértivevény szolgálja. Megjegyzem, hogy a jelen veszélyhelyzetben a Magyar Posta a kézbesítés szabályait módosította, 2020. április 6-tól érintés nélküli kézbesítési módot vezetett be. Tértivevényes levél esetén az átvételt nem kell a címzettnek aláírással igazolnia, ehelyett a személyazonosságot igazoló igazolvány adatait egyezteti a kézbesítővel lehetőség szerint mintegy 1,5 méteres távolságból. A kézbesítő ezeket az adatokat rögzíti az elektronikus készülékén, és átvettnek minősíti a küldeményt. Álláspontom szerint ez az új kézbesítési mód sajnos eredményezhet a kézbesítés megtörténtével és annak dátumával kapcsolatos bizonytalanságot, amely adott esetben akár jogvitához is vezethet. Éppen ezért a személyes átadás biztosabb megoldás lehet.

Munkajogi problémája van? Munkavállalóként használja ügyvédkeresőnket!

Aki válaszol:

Munkajogi szakértő - Dr. Antalóczy Adrienn

Dr. Antalóczy Adrienn LL.M., ügyvéd, munkajogi és adatvédelmi szakjogász. Kiemelt szakterülete a munkajog, valamint a munkajoggal összefüggő adatvédelmi kérdések.

Tisztelt Kérdezők!

Köszönjük, hogy megtisztelik portálunkat kérdéseikkel, viszont felhívjuk szíves figyelmüket, hogy mielőtt feltenné kérdését, nézze át eddig megjelent cikkeinket és a leggyakoribb kérdéseket a témával kapcsolatban, ehhez használják az oldalon található kereső funkciót, mert számos kérdést többször is megválaszoltunk. A jövőben szerkesztőségünk az azonos témában született kérdésekre a válaszadást szűri.

Kérdezze Ön is szakértőinket, írjon nekünk a kerdes@hrportal.hu címre!

Kérjük tömören fogalmazza meg kérdését, (max. 500-600 karakterben), mert kapacitáshiány miatt hosszabb kérdésekre nem tudunk válaszolni. A tanácsadás általános jellegű, bért, szabadságot, nyugdíjat nem számítunk ki. Az információk tájékoztató jellegűek, nem minősülnek jogi tanácsnak.

Privát emailben nem áll módunkban tanácsot adni, válaszadásra csak cikk formájában kerülhet sor. A kérdezők személyes adatait, nevét, emailcímét nem jelentetjük meg, és a szerkesztés jogát fenntartjuk.

Szakértőink szabadidejükben válaszolnak a feltett kérdésekre, így a válaszadás időbe telhet. Kérjük türelmüket!

Cafeteriával, béren kívüli juttatásokkal kapcsolatban a szakértőnk Fata László.
Munkajogi kérdésekre Dr.Olajos-Kiss Rita és Dr. Antalóczy Adrienn válaszol.
Adózási, bérszámfejtési kérdésekben a PWC Magyarország ad választ.
A megváltozott munkaképességgel kapcsolatos kérdésekben Kappel Katalin munka-és szervezetpszichológus és a Saldo Zrt segít.
HR-esek szakmai kérdésekben Sipos Sándortól kapnak tanácsot.
Coachinggal kapcsolatos szakmai kérdésekben, motivációs, munkahelyi,karrierproblémákkal kapcsolatban Ábri Judit válaszol.
Elbocsátással, outplacementtel kapcsolatos kérdéseiket Hadas Hajdu Helgának tehetik fel
Nyugdíjjal kapcsolatos kérdéseiket Saldo Zrt válaszolja meg.
Társadalombiztosítással kapcsolatos kérdéseiket Mányi Julianna válaszolja meg.
Employer brandinggel kapcsolatban Kádár Balázstól kérdezhet.
Közszolgálati kérdésekkel kapcsolatban Dr. Hódosi Anikótól kérdezhet.
Diákmunka kérdésekre Szerepi Bálint válaszol.
HR Szoftverekkel, felhővel kapcsolatban Beck Zsolt ad választ.

  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Visszamondhatok-e egy emailben elfogadott állásajánlatot egy másikért?

Az a helyzet, hogy kaptam egy állásajánlatot "A" céghez, amit e-mailben el is fogadtam (aláírni papírt még nem írtam alá). Azonban ahogy telt az... Teljes cikk

Milyen juttatásokra számíthatok, ha határozott idejű szerződés mellett leszek újra várandós?

Két kislányom van (2, 4 éves) és szeretnénk még egyet gyermeket. A kisebbik lányom 2021.06.11-én volt 2 éves, így utána GYES-t kapok. Most megyek... Teljes cikk

A szolgálati időbe beleszámít-e az egyetem után munkába állást megelőző hónapok?

Az 5 év egyetemi tanulmányok elvégzése után szeptember 1-től kezdtem dolgozni közalkalmazotti jogviszonyban (folyamatosan). Az egyetem elvégzése... Teljes cikk