kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Így válj HR szakmai vezetőből HR üzleti vezetővé

„Üzleti vezetők vagyunk, akik történetesen a HR-ben dolgoznak” - írta Enrique Rubio, a top 100 HR influencerek egyike. Martin Gyöngyvér programindító gondolatai minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet, befolyást szerezni a felsővezetésben.

Kérdezz-Felelek HR vezetőknek


A felsővezetők világszerte az emberi tőkét tekintik a legnagyobb kihívásnak. A vállalkozások sikeressége munkavállalóik sikerességétől függ, amelyet nagyrészt a vállalat kultúrája, vezetési érettsége és stílusa, valamint humán stratégiája határoz meg. Paradox módon pont ezen a befektetési és döntéshozói szinten van a legkevesebb humán tőkével kapcsolatos stratégiai és gyakorlati tapasztalat. Ez is egy fontos érv amellett, hogy a HR vezetőket bevonják az üzleti vezetésbe.

Kihívásnak érezted-e valaha is, hogy bejuss a felsővezetői csapatba, hitelességet szerezz és tekintélyt vívj ki a legmagasabb üzleti szinten?

Napjainkban a tulajdonosok és a felsővezetés elvárásai fokozott nyomás alá helyezik a HR vezetőket azáltal, hogy felelőssé teszik őket a vállalat üzleti teljesítményének növekedéséért és a HR tevekénységek kimutatható megtérüléséért.

Kihívásnak érezted-e valaha is számszerű tényekkel bizonyítani a HR tevékenységek közvetlen hatását az üzleti eredményekre?

A HR vezetők szakmailag egy egyre komplexebbé váló környezetben és feltételek mellett is jobban megállják a helyüket, az üzlet területén (pl. a piac és a versenytársak naprakész ismerete, pénzügyi ismeretek) viszont alapvető hiányosságokkal küzdenek. A pozitív változások és eredmények ellenére a HR üzleti elfogadottsága még sok helyen hadilábon áll.

Milyen üzleti kérdések foglalkoztatnak leginkább? Véleményed szerint milyen üzleti igényeket idéznek elő a megváltozott gazdasági környezet által teremtett lehetőségek és problémák? Tapasztaltál-e valaha is negatív megítélést, kritikát vagy visszautasítást az üzlet részéről?

A HR vezetők felelősek az egyik legfontosabb megújuló üzleti tőkéért, az emberekért. Nem az üzlet, hanem az üzletben dolgozó munkavállalók termelnek értéket. Ahogy az üzleti értékteremtés fontossága nő, úgy nő a munkavállalók értékteremtő szerepe is.

Hogyan teljesítenek vállalatod munkavállalói és ez milyen hatással van az üzleti eredményességre? Milyen hatékony támogatást nyújt a HR csapatod a teljesítmény növelése érdekében?

A HR vezetők a munka új korszakának szemtanúivá válnak, amely kereteinek megalkotásában meghatározó szerepet töltenek be, megalapozva ezzel az üzlet jövőjét és a munkavállalók következő évtizedre való felkészítését.

Mi a különbség a tegnap, a ma és a holnap üzleti valósága között? Milyen üzleti és humán jövőképpel rendelkezel? Hogyan készíted fel vállalatodat a jövőre?

A felsővezetők szerint a HR vezetők többsége még mindig szakmai vezetőként definiálja magát - ezt tükrözi szemléletmódjuk, javaslataik, prioritásaik - , ezért nem érzékelik a HR üzlethez való kötődését és üzleti hozzáadott értékét.

Hogyan járul hozzá HR csapatod a silószemlélet és a bürokrácia megszüntetéséhez, a szervezeti funkciók közötti erős együttműködés kialakításához és fenntartásához az ügyfélélmény (CX) sikere érdekében? Tapasztaltad-e valaha is, hogy HR kezdeményezéseidet nem támogatta a felsővezetés?

Amint a szakmai vezetők elérik a felsővezetői szintet, a funkcionális szakértelem központi szerepét átveszi a vezetői készségek és az üzleti alapok magabiztos ismerete. A jövő HR vezetői elsősorban üzleti vezetők, másodsorban a HR terület szakértői. A tradicionális HR karrierpálya megváltozik, a HR vezetői pozícióhoz az üzleti élet más szakmai területein keresztül vezet majd az út.

Hogyan értékeled saját vezetői készségeidet és felkészültségedet a HR üzleti vezető szerephez? Melyek a készségbeli hiányosságaid?

A HR vezetők tisztában vannak az elvárásokkal és a változás szükségességével, azok kivitelezése azonban sokszor megoldhatatlannak tűnő kihívások és akadályok elé állítja őket.

Hogyan fogod legyőzni az akadályokat és megszüntetni a hiányosságaidat? Hogyan fogsz felnőni az új kihívásokhoz?


Megérett az idő arra, hogy a HR vezetők újragondolják üzleti szerepüket. A tegnap tudásával és módszereivel nem lesznek képesek a holnap kihívásait és problémait megoldani. Mostani szerepük új szemléletmódot, tudást, üzleti megoldásokat és vezetői stílust kíván meg. Nemcsak a HR funkció jövőjéről van szó, hanem az üzlet jövőjéről is.

Mit tettél üzleti és szakmai tudásod, készségeid fejlesztése érdekében az utóbbi években? Milyen üzleti hatása lesz, ha nem fejleszted magadat tudatosan a megfelelő irányba?


HR vezetők az üzleti életben


Évek óta foglalkozom HR szakemberekkel és vezetőkkel, üzleti szemléletük és vezetői készségeik formálása segítségével inspirálom őket üzleti vezetővé válásuk útján. A HR vezetők mentorálása során magam is széles körű tudásra tettem szert és hasznos tanulságokat szűrtem le az elmúlt években.

A felsővezetők HR vezetőkkel szembeni legfontosabb elvárása a piac és az üzlet naprakész, alapos ismerete, a HR erőfeszítések közvetlen és kézzelfogható üzleti eredményekben való kifejezésének képessége, valamint a vezetői készségek megléte. Egy HR vezető akkor válik üzleti vezetővé, ha képes a stratégiai gondolkodásra, a változásokat előrevetítésére, a körültekintő kockázatvállalásra és döntéshozásra, a hatékony kommunikációra, a belső/külső stakeholder-ekkel való rendszeres együttműködésre, kiterjedt üzleti kapcsolatrendszerrel rendelkezik és mindezt proaktívan, hitelesen teszi.

Erős elkötelezettség késztetett arra, hogy a gyakorlatban szerzett tapasztalatokat megosszam mindazokkal, akik karrier fejlődésük következő állomásaként vezetői hitelességük elmélyítésére, üzleti befolyásukat megszilárdítására, a felsővezetőkkel való egyenrangúságra és a HR funkció üzletközpontúvá alakítására törekednek.


HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek ajánlom


A HR vezetők felsővezetők általi megítélése és üzleti elfogadottságuk attól függ, hogy azok

hogyan gondolkodnak,
hogyan cselekednek,
és hogyan vállalnak felelősséget az üzleti teljesítményért és értékteremtésért.

Erre a modellre épül fel a HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop, amelynek segítségével a HR üzleti vezetővé válásod útján kívánlak inspirálni és támogatni. Az online program egyedülálló, interaktív és gyakorlatorientált, a jövő üzleti kihívásait összekapcsolja a humán tőkében rejlő lehetőségekkel, azokat összefüggéseiben tárgyalja. A program megismertet mindazzal a vezetői minőséggel, ami a stratégiai üzleti vezetővé válás feltétele.

Te is érzed a változás szelét? Ha saját transzformációdon keresztül akarod bebizonyítani, hogy a HR létfontosságú, stratégiai és meghatározó erő a szervezetedben, ha meg akarod szilárdítani vezetői hitelességedet és üzleti befolyásodat, akkor csatlakozz a programhoz!

Itt találod a részleteket: https://hrlead.at/workshop/a-hr-vezeto-uzleti-vezetove-valasanak-strategiai/

Gondolj magadra! Gyere el, építsük együtt üzleti és szakmai jövődet! Várom megtisztelő érdeklődésedet!

Martin Gyöngyvér

A nyitóképen a szerző
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk