Megjelent: 10 éve

Keveset költenek a cégek képzésre, coachingra

A gazdasági válság következtében átrendeződött a felnőttképzési piac magánszemélyek és cégek tekintetében egyaránt. A céges képzések területén 50 százalékkal esett vissza a képzéseket saját forrásból finanszírozó vállalatok száma, ugyanakkor felértékelődött a vezetőképzés és a tehetségmenedzsment.

A lapunknak eljuttatott közleményből kiderül, tavaly nagyobb átrendeződést tapasztalhattak a felnőttképzési piacon tevékenykedők. A DGS Global Research felmérése rámutat, a válság következtében a céges képzések területén 50 százalékkal visszaesett a képzéseket saját forrásból finanszírozó vállalatok száma, emiatt az állami, pályázati források még ma is keresettek.

A vállalatok ugyanakkor felismerték, hogy a képzések elengedhetetlenek, mivel a kitűzött célokhoz és piacszerzéshez szükség van új tudásra és képzett munkaerőre, ezért a cégek esetében a vezetőképzés, a tehetségmenedzsment és a képzések hatékonyságnövelése felértékelődött. A vállalati képzések tehát továbbra is jó befektetésnek számítanak, mert azon kívül, hogy a vállalat érdekeit szolgálják, az egyén karrierjét is támogatják, ezáltal motivációs eszközként is alkalmazhatóak.

A cégek 78 százaléka egyébként úgy nyilatkozott, hogy szeretnék kihasználni a szakképzési hozzájárulás adta lehetőséget, 31 százalék szerint pedig a pályázatok nyújtotta források is célra vezetőek lehetnek.

Népszerűek a szakmai képzések

A felméréssel szinte teljesen azonosak a pénzügyi, és gazdasági képzések területén piacvezető Perfekt Zrt. tapasztalatai, mely szerint a cégek elsősorban szakmai képzésekre költöttek leginkább 2009-ben és várhatóan idén is erre fognak. A rangsor harmadik helyére a vezetői kompetenciák fejlesztése került, a coaching pedig - a korábban tapasztaltakhoz képest - még lejjebb csúszott a listán, valószínűleg költségtakarékossági szempontok miatt.

A Perfekt Zrt. tapasztalatai szerint az Országos Képzési Jegyzékben (OKJ) szereplő képzések és informatikai képzések területén is csökkent a kereslet. Utóbbinak több oka lehet: vagy a munkavállalók maguknak finanszírozzák az ilyen típusú képzéseket, vagy megfelelően ismerik, használják a különböző informatikai rendszereket, programokat.

Kiket küldnek képzésekre a cégek?

A hosszabb időtartamú OKJ-s képzések iránti alacsonyabb érdeklődés oka az lehet, hogy a vállalatok inkább a rövidebb, költségtakarékosabb képzéseket preferálják. A vizsgálatból az is kiderül, hogy a képzésekre elsősorban a középvezetőket és a diplomás munkavállalókat küldik, míg legkevésbé a fizikai dolgozók képzésére szentelnek erőforrást a vállalatok, áll a cég közleményében.
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A hazai cégek rugalmasabb felnőttképzést szeretnének

Az Felnőttképzők Szövetsége (FVSZ) a Magyarországon működő vállalkozások felnőttképzéssel kapcsolatos igényeiről, továbbá gyakorlatáról... Teljes cikk

Néhány tipp a jó tanulmányi szerződéshez

Az ősz az iskolakezdés ideje, amin általában a gyerekek keseregni szoktak, azonban ősszel nem csak a lurkók, hanem szüleik is könnyen iskolapadban... Teljes cikk

Majd idővel belerázódik vagy kihullik

Hogyan pazaroljuk el az egyébként kiváló munkaerőt? Esettörténet a Mentor Training Kft. blogjáról. Teljes cikk