Közel 400 új munkahely - újabb BSC érkezett Magyarországra
Októberben, a városligeti Átrium Parkban nyitja meg a német, családi tulajdonú KOSTAL–cégcsoport története első, a globális vállalatcsoportot kiszolgáló, a fenntarthatóságra különös hangsúlyt helyező BSC-jét (Business Services Center). Első ütemben összesen mintegy 360, angolul beszélő, magasan képzett IT-s és pénzügyes szakembert alkalmazni kívánó BSC, még ez évben - elsősorban a vezető pozíciók betöltésére - meg kívánja találni az első 100 munkatársát. A bemutató sajtótájékoztatón jártunk.
A világ autóiparának egyik szürke eminenciás beszállítójaként tartják számon a német, családi tulajdonú KOSTAL Group GmbH-t. Bár sokan nem tudnak róla, de alig van a világon olyan ember, aki ne használta volna már a cégcsoport valamelyik termékét, szinte minden személygépkocsiba be van építve belőlük néhány.
A jelenlegi vezető Andreas Kostal dédapja, Leopold Kostal – az ország várható villamosításának kiszolgálására - 1912-ben alapította meg a céget, a Dortmund melletti Lüdenscheidben.
Miért Magyarország?
Miért döntöttek Magyarország mellett, amikor első BSC irodájuk helyszínét keresték? - kérdezte a HR Portál a sajtótájékoztatón Andreas Kostal vezérigazgatótól.
„A tehetség és a hozzáértés egyaránt megtalálható Magyarországon. Úgy gondoljuk, hogy ráadásul a magyar kultúra is jól illeszkedik az értékeinkhez. Ez pedig, együtt lehetőséget biztosít arra, hogy ezt a vállalkozást sikeresen, közösen építsük tovább” – fejtette ki a cégcsoport vezérigazgatója (CEO). Úgy tudjuk, versenyben volt még a befektetésért Lengyelország, Bulgária, Románia, Portugália, Marokkó is.
A cégcsoport üzleti szolgáltatásait egy közös BSC-be integrálják, amely képes lesz kiszolgálni a világ összes KOSTAL-vállalatát. „Az új BSC iroda segíti majd az üzleti folyamatok hatékonyságának a növelését.” – emelte ki Gregor Schmeken a cégcsoport pénzügyi igazgatója (CFO) . Mivel a cégcsoport életében ez lesz az első BSC, ráadásul rögtön a globális működési területtel, ezért a cégnél az új budapesti irodára, mintegy „zászlóshajóként” tekintenek. A cégcsoport vezetői nagy hangsúlyt helyeznek arra is, hogy a városligeti Átrium Parkban lévő irodában barátságos, modern, inspiráló, start-up jellegű munkakörnyezetet alakítsanak ki.
Itt minden arról fog szólni, hogy példát mutassanak a fenntarthatóságból. A budapesti iroda működtetése is ezen elvek mentén történik majd. Többek között az energiaigényt a tetőn elhelyezett napelemekkel kívánják biztosítani, és csak elektromos autókat használnak majd. Ezen felül minden egyes új belépő után egy-egy facsemetét is el kívánnak ültetni. Ez nem csak szimbolikus gesztus lesz a KOSTAL Group részéről, hiszen minden egyes fa ténylegesen is segíti majd a főváros levegőjének tisztántartását.
A KOSTAL-vállalatcsoport jelenleg öt, egymáshoz közel álló, némely esetben egymásra épülő piacon működik. A cégek tevékenységének így kb. 80%-a valamilyen formában az autóiparhoz köthető. A vállalatcsoportnak jelenleg 4 kontinens, 21 országának 41 helyszínén, mintegy 18.500 munkatársa van. A külföldi leányvállalatoknál foglalkoztatottak aránya a 90-es évek elejétől folyamatosan növekszik. Ma, a cég alkalmazottainak több mint négyötöde Németországon kívül dolgozik. A cégcsoport tavalyi, 2021-es éves forgalma, előzetes becslések szerint el fogja érni a 2776 milliárd eurót.
Kiket várnak?
Az ősszel nyíló budapesti irodába is elsősorban kreatív, az eddigi normákat megkérdőjelezni merő, és akaró, új utakat felkutatni vágyó, egyszersmind a saját maguk kiemelkedési lehetőségét is fontosnak tartó szakembereket keresnek. Aki itt dolgozik majd, az ténylegesen kiemelkedhet a tömegből és saját maga veheti a kezébe a pályafutásának, szakmai jövőjének alakítását. A budapesti iroda vezetőjének Csucska Pétert nevezték ki, akinek több évtizedes tapasztalata van a BSC-iparágban.
Első ütemben összesen mintegy 360, angolul beszélő, magasan képzett, IT-s és pénzügyes szakembert alkalmazni kívánó BSC, még ez évben - elsősorban a vezető pozíciók betöltésére - meg kívánja találni az első 100 munkatársát. Pontosan kiket is? Informatikában: Information security, Projektmanagement, SAP consultant, MS Sharepoint consultant, Application consultant PML system, SAP BI Specialist, Head of PMO pozíciókba keresnek jelölteket. Pénzügyi területen AP (1-2 év tapasztalat), GL, kontroller, csapatvezetői munkakörökbe.
“Az erős versenypiacon minden tekintetben vonzó állásokat akarunk kínálni: jó pénzt, együttműködő csapatot és munkatársakat, empatikus, tehetségeket menedzselő vezetőket és inspiráló munkakörnyezetet” – emelte ki Christian Klein, a cégcsoport HR elnök-helyettese. Majd hozzátette, cégüknél a tehetségeknek van tere kibontakozni, és kiteljesedni. Ugyanakkor lehetőséget biztosítanak a szakmai képzésre, vagy akár a cégcsoporton belüli külföldi munkavállalásra is. Legfontosabb értéknek mégis azt tartja, hogy minden munkatárs bizonyos döntési jogkört, így felelősséget, egyszersmind értelmes, inspiráló munkát is kap.
Több mint 10 évvel ezelőtt jelentek meg az első multinacionális szolgáltató központok Magyarországon, amelyeket shared service centernek (SSC) vagy business service centernek (BSC) is hívnak. Ezek olyan egységek, amelyekbe bizonyos tevékenységeket (pénzügy, informatika, HR, beszerzés stb.) központosít a multi cég, és egy lokációból szolgálja ki az összes leányvállalatot. Közép-Kelet-Európa az SSC-k központjává nőtte ki magát a nyugatinál alacsonyabb bérszínvonal és a jól képzett, nyelveket beszélő munkaerő miatt. Már több mint 200 ilyen egység működik Magyarországon, amelyekben 100 000-nél is több munkavállaló dolgozik.
A nyitóképen balról jobbra: Csucska Péter a budapesti BSC vezetője, Andreas Kostal vezérigazgató, Gregor Schmeken pénzügyi igazgató és Christian Klein HR igazgató.
- 2024.12.10Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről. Gyakorló munkajogász oktatóink segítenek értelmezni az Mt. szabályait a saját praxisukból hozott példák segítségével, továbbá tanácsokkal látják el a résztvevőket munkajogi kérdéseikben. Oktatók: DR. FODOR T. GÁBOR és DR. NYERGES ÉVA Részletek Jegyek
- 2024.12.10Compliance szituációk kezelése Szeretné Compliance folyamatait megfelelően kezelni? Szervezete nagy hangsúlyt fektet az átláthatóságra? Képzésünkön áttekintjük mi a HR és a cégvezető hatásköre ezekben a szituációkban. Részletek Jegyek
- 2024.12.122024.12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
- 2024.12.31Gazdasági teljesítmény mérése - E-learning és konzultáció Ajánljuk mindazoknak, akik gazdasági területen dolgoznak vagy ezzel ismerkednek, és érdeklődnek a számvitel által nyújtott lehetőségek iránt. Továbbá azon controllerek, vezetők számára, akik döntés előkészítésben vesznek részt, és szeretnék átlátni a beszámolók által kínált mutatószámok jelentőségét, szerepét. Részletek Jegyek
A jogszabályok gyakori változása, a szaktudás hiánya, kieső munkaerő pótlása mind elvezethet bizonyos folyamatok kiszervezésének (outsorcing)... Teljes cikk
Napi közel 4 órát tesz ki Magyarországon egy személyre bontva a láthatatlan munka. Olyan jellemzően házi, ház körüli munka, amiért nem fizetünk.... Teljes cikk
Sok vállalat számára még ismeretlen fogalom az RPO, azaz a Recruitment Process Outsourcing. Ez a HR folyamatok kiszervezésének egy olyan speciális... Teljes cikk
- Nem törlik el, csak az irodai dolgozók részére nem kell biztosítani az üzemorvosi vizsgálatot 3 hónapja
- Több mint 400 új munkahelyet teremt a Lidl új logisztikai központja 3 hónapja
- Nagy Márton: cél a magyar-kínai gazdasági együttműködés további erősítése 4 hónapja
- Lezárult a Kelly, a Gi Group és a Grafton HR szolgáltatók összeolvadása Magyarországon 6 hónapja
- 450 dolgozó kap helyet a Richter új központjában Kőbányán 6 hónapja
- Mesterséges intelligencia innovációs központot nyitott Bukarestben az amerikai Genpact 7 hónapja
- Új vállalkozásfejlesztési központot hoztak létre a romák elhelyezkedésének támogatására 8 hónapja
- Új informatikai központot nyit a BMW - több ezer munkahely jöhet létre 10 hónapja
- Kelet-Magyarországon erősít a Prohuman 11 hónapja
- Csak álom a home office a magyarok 95 százalékának - itt a kutatás 1 éve
- Aldi: magas képzettséget igénylő munkahelyek jönnek létre 1 éve