kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Közel 400 új munkahely - újabb BSC érkezett Magyarországra

Októberben, a városligeti Átrium Parkban nyitja meg a német, családi tulajdonú KOSTAL–cégcsoport története első, a globális vállalatcsoportot kiszolgáló, a fenntarthatóságra különös hangsúlyt helyező BSC-jét (Business Services Center). Első ütemben összesen mintegy 360, angolul beszélő, magasan képzett IT-s és pénzügyes szakembert alkalmazni kívánó BSC, még ez évben - elsősorban a vezető pozíciók betöltésére - meg kívánja találni az első 100 munkatársát. A bemutató sajtótájékoztatón jártunk.

Kostal-

A világ autóiparának egyik szürke eminenciás beszállítójaként tartják számon a német, családi tulajdonú KOSTAL Group GmbH-t. Bár sokan nem tudnak róla, de alig van a világon olyan ember, aki ne használta volna már a cégcsoport valamelyik termékét, szinte minden személygépkocsiba be van építve belőlük néhány.
 
A jelenlegi vezető Andreas Kostal dédapja, Leopold Kostal – az ország várható villamosításának kiszolgálására - 1912-ben alapította meg a céget, a Dortmund melletti Lüdenscheidben.

Miért Magyarország? 

Miért döntöttek Magyarország mellett, amikor első BSC irodájuk helyszínét keresték? - kérdezte a HR Portál a sajtótájékoztatón Andreas Kostal vezérigazgatótól.
 
A tehetség és a hozzáértés egyaránt megtalálható Magyarországon. Úgy gondoljuk, hogy ráadásul a magyar kultúra is jól illeszkedik az értékeinkhez. Ez pedig, együtt lehetőséget biztosít arra, hogy ezt a vállalkozást sikeresen, közösen építsük tovább” – fejtette ki a cégcsoport vezérigazgatója (CEO). Úgy tudjuk, versenyben volt még a befektetésért  Lengyelország, Bulgária, Románia, Portugália, Marokkó is.
 
A cégcsoport üzleti szolgáltatásait egy közös BSC-be integrálják, amely képes lesz kiszolgálni a világ összes KOSTAL-vállalatát.  „Az új BSC iroda segíti majd az üzleti folyamatok hatékonyságának a növelését.” – emelte ki Gregor Schmeken a cégcsoport pénzügyi igazgatója (CFO) . Mivel a cégcsoport életében ez lesz az első BSC, ráadásul rögtön a globális működési területtel, ezért a cégnél az új budapesti irodára, mintegy „zászlóshajóként” tekintenek. A cégcsoport vezetői nagy hangsúlyt helyeznek arra is, hogy a városligeti Átrium Parkban lévő irodában barátságos, modern, inspiráló, start-up jellegű munkakörnyezetet alakítsanak ki.
 
Itt minden arról fog szólni, hogy példát mutassanak a fenntarthatóságból. A budapesti iroda működtetése is ezen elvek mentén történik majd. Többek között az energiaigényt a tetőn elhelyezett napelemekkel kívánják biztosítani, és csak elektromos autókat használnak majd. Ezen felül minden egyes új belépő után egy-egy facsemetét is el kívánnak ültetni. Ez nem csak szimbolikus gesztus lesz a KOSTAL Group részéről, hiszen minden egyes fa ténylegesen is segíti majd a főváros levegőjének tisztántartását.  

21 országban 18 500 munkavállalóval 

A KOSTAL-vállalatcsoport jelenleg öt, egymáshoz közel álló, némely esetben egymásra épülő piacon működik. A cégek tevékenységének így kb. 80%-a valamilyen formában az autóiparhoz köthető. A vállalatcsoportnak jelenleg 4 kontinens,  21 országának 41 helyszínén, mintegy 18.500 munkatársa van. A külföldi leányvállalatoknál foglalkoztatottak aránya a 90-es évek elejétől folyamatosan növekszik. Ma, a cég alkalmazottainak több mint négyötöde Németországon kívül dolgozik. A cégcsoport tavalyi, 2021-es éves forgalma, előzetes becslések szerint el fogja érni a 2776 milliárd eurót.

Kiket várnak? 

Az ősszel nyíló budapesti irodába is elsősorban kreatív, az eddigi normákat megkérdőjelezni merő, és akaró, új utakat felkutatni vágyó, egyszersmind a saját maguk kiemelkedési lehetőségét is fontosnak tartó szakembereket keresnek. Aki itt dolgozik majd, az ténylegesen kiemelkedhet a tömegből és saját maga veheti a kezébe a pályafutásának, szakmai jövőjének alakítását. A budapesti iroda vezetőjének Csucska Pétert nevezték ki, akinek több évtizedes tapasztalata van a BSC-iparágban.
 
Első ütemben összesen mintegy 360, angolul beszélő, magasan képzett, IT-s és pénzügyes szakembert alkalmazni kívánó BSC, még ez évben - elsősorban a vezető pozíciók betöltésére - meg kívánja találni az első 100 munkatársát. Pontosan kiket is? Informatikában: Information security, Projektmanagement, SAP consultant, MS Sharepoint consultant, Application consultant PML system, SAP BI Specialist, Head of PMO pozíciókba keresnek jelölteket. Pénzügyi területen AP (1-2 év tapasztalat), GL, kontroller, csapatvezetői munkakörökbe.
 
Az erős versenypiacon minden tekintetben vonzó állásokat akarunk kínálni: jó pénzt, együttműködő csapatot és munkatársakat, empatikus, tehetségeket menedzselő vezetőket és inspiráló munkakörnyezetet” – emelte ki Christian Klein, a cégcsoport HR elnök-helyettese. Majd hozzátette, cégüknél a tehetségeknek van tere kibontakozni, és kiteljesedni. Ugyanakkor lehetőséget biztosítanak a szakmai képzésre, vagy akár a cégcsoporton belüli külföldi munkavállalásra is. Legfontosabb értéknek mégis azt tartja, hogy minden munkatárs bizonyos döntési jogkört, így felelősséget, egyszersmind értelmes, inspiráló munkát is kap.

SSC/BSC világ Magyarországon  

Több mint 10 évvel ezelőtt jelentek meg az első multinacionális szolgáltató központok Magyarországon, amelyeket shared service centernek (SSC) vagy business service centernek (BSC) is hívnak. Ezek olyan egységek, amelyekbe bizonyos tevékenységeket (pénzügy, informatika, HR, beszerzés stb.) központosít a multi cég, és egy lokációból szolgálja ki az összes leányvállalatot. Közép-Kelet-Európa az SSC-k központjává nőtte ki magát a nyugatinál alacsonyabb bérszínvonal és a jól képzett, nyelveket beszélő munkaerő miatt. Már több mint 200 ilyen egység működik Magyarországon, amelyekben 100 000-nél is több munkavállaló dolgozik.

A nyitóképen balról jobbra: Csucska Péter a budapesti BSC vezetője, Andreas Kostal vezérigazgató, Gregor Schmeken pénzügyi igazgató és Christian Klein HR igazgató.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk