kapubanner for mobile
Megjelent: 3 hete

KÖZÖS ÚTON A MUNKAVÁLLALÓI JÓLLÉTÉRT - interjú Csákics Krisztinával, a VGD Hungary Business Managerével és Drávai Gabriellával, a WTS Klient HR igazgatójával

Izgalmas időszak zajlik a VGD Hungarynél. A beneFit Prize 2023 kisvállalati kategória nyertese 2025 januárjától a WTS Klient Gazdasági Tanácsadó Kft. részeként, WTS Klient név alatt folytatja tevékenységét, gőzerővel zajlik a rendszerek összehangolása, a csapatok ismerkedése, a beköltözés. Az integráció HR-feladatairól, a kihívásokról és a dolgozói jóllét programok terén tervezett közös jövőről a VGD Hungary HR-szervezetfejlesztésért is felelős Business Managerével, Csákics Krisztinával és a WTS Klient HR igazgatójával, Drávai Gabriellával beszélgettünk. A beszélgetés során ízelítőt kaptunk a VGD Hungary korábbi beneFit Prize tapasztalataiból, és szóba került a vállalati egészségkultúra fontossága is.

KÖZÖS ÚTON A MUNKAVÁLLALÓI JÓLLÉTÉRT – interjú Csákics Krisztinával, a VGD Hungary Business Managerével és Drávai Gabriellával, a WTS Klient HR igazgatójával
 

A VGD Hungary szereplése a 2023-as beneFit Prize pályázaton kisvállalati kategóriában abszolút kiemelkedőnek tekinthető, hiszen a szakmai díj mellett a Nespresso – a szakmai zsűri tagjaként – a Fenntarthatósági Különdíjat is nekik ítélte ebben a kategóriában. Mi motiválta a VGD Hungaryt, hogy részt vegyen a beneFit Prize pályázaton?

Csákics Krisztina: Együttműködő partnerünktől, a Blue Colibritől kaptuk a hírt a pályázati lehetőségről. A kiírás alapján úgy gondoltam, ezen a pályázaton lehetőségünk lenne megmutatni, hogy egy kisvállalat is tud olyan egészségtudatos és gondoskodó példát mutatni, amely nem feltétlenül igényel óriási költségvetést, sokkal inkább kreatív ötleteket és lelkes hozzáállást.

Szerettük volna kiemelni, hogy ügyvezetői támogatással, a „nyitott ajtók politikával” és az előbb említett kreativitással milyen magas hozzáadott értéket tudunk kínálni a kollégáink számára. Hogy a #beyondpartnership mottónkat mindennap megéljük nem csak a tanácsadási szolgáltatásaink során az ügyfeleink felé nyújtott gondoskodásban, hanem a munkatársainkról történő gondoskodásban is. Azt, hogy mennyire vonzó tud lenni egy testreszabott, jól felépített applikáció és azok a gamifikációs megoldások és kreatív ötletek, amelyek inspirálják és cselekvésre késztetik a kollégákat. 

Milyen konkrét programok és kezdeményezések valósultak meg eddig a VGD Hungarynél a vállalati egészségkultúra területén? Melyek voltak a legnagyobb sikerek és kihívások?

Csákics Krisztina: A cégben jelenlévő holisztikus szemlélet az alapja a munkakultúránknak. Ez az attitűd az, ami mentén az összes tevékenységünket koordináljuk. A szervezeti felépítésünk és ügyvezető-tulajdonosaink – Ferencz Gyöngyi, Kuntner Andrea és Thurn Erik – támogatása pedig lehetővé tette, hogy nagyon rugalmasan olyan aktivitásokat is megvalósítsunk, amelyeket kollégáink kezdeményeztek. Kiemelném a CSR programjainkban pl. erdőtakarítás, faültetés, jótékonysági kezdeményezésekben való részvételt. De nagy sikernek örvendett a „Lendülj, mozdulj!” mozgáskihívásunk is, amelyben 40 kollégánk több mint 157 000 percet mozgott. A fizikai aktivitás a teljes csapatra is jellemző: közös kirándulások, piknikek, bowlingozás, golfozás, evezés és számos más sporttevékenység is jelen volt és van az életünkben. Ezáltal fejlődik a közösség egy tudatosabb, egészségesebb szervezet felé. Ha fel tudjuk szítani a kezdeményezőkedvet, ha azt tudjuk mutatni, hogy igenis számít a Te véleményed, a Te aktivitásod is, akkor javul a munkamorál, a kolléga jókedvű és hatékonyabban végzi a munkáját.

Milyen változásokat tapasztaltak a munkavállalók körében az egészségkultúra fejlesztésének köszönhetően? Milyen konkrét példákat tud említeni arra, hogyan javult a munkavállalók teljesítménye, elégedettsége és lojalitása?

Csákics Krisztina: Talán a legkonkrétabb, hogy az egészség- és sportprogramokba szinte a teljes munkatársi állomány aktívan bekapcsolódik. Sőt, már elvárás lett egy-egy sportkihívás vagy játék újbóli megszervezése. Az így elnyert díjakra, oklevelekre nagyon büszkék a munkatársaink. Sokan ennek a kezdeményezésnek a hatására kezdtek el edzőterembe járni vagy egy új sportot kipróbálni. Elkezdődött egy tudatosabb odafigyelés a részükről, és nagyon jó látni a kollégák egymás közti bátorítását, támogatását. Úgy gondolom, ezek a szuper hangulatú programok példaértékű csapatösszetartást is eredményeztek.

Hogyan érinti az akvizíció a VGD Hungary munkavállalóit és a vállalati kultúrát?

Csákics Krisztina: Az üzleti kapcsolatunk nem újkeletű, több tíz éve ismerjük egymást a piacról, számos projekten sikeresen dolgoztunk már közösen. A csapatok is együtt maradnak és ugyanúgy folytatják a munkát tovább, ebben nem lesz nagy változás. Ugyanakkor egy nagyobb szervezet sokkal több lehetőséget tud kínálni a munkatársaknak egyéni karrierútjuk során is és a szervezeti támogatás szintjén is, hiszen megvannak erre az erőforrások. Bár a létszám jóval nagyobb lesz, ugyanolyan családias hangulatú, barátságos, odafigyelő és támogató vállalati kultúrába érkezünk, hiszen ezt az értékrendet vallja a WTS Klient is a magáénak. Azt gondolom, a WTS Klient a lehető legnagyszerűbb kérő a piacról és ez egy valóban szerelmi házasság lesz a két cég között.

A két cég összebútorozásával a WTS Klient dolgozói létszáma 340 főre növekszik. Hogyan segíti elő a HR az integrációt, különös tekintettel a munkáltatói gondoskodásra és a vállalati egészségkultúrára?

Drávai Gabriella: A VGD Hungary Kft. hivatalosan 2025. január 1.-től viseli majd a WTS Klient Gazdasági Tanácsadó Kft. nevet. Addig a legfontosabb, hogy minél többet kommunikáljunk, illetve a lehető legtöbb fórumot biztosítsuk kollégáinknak az ismerkedésre, információgyűjtésre. Már a nulladik lépéstől remek az együttműködés, és rendkívül nyitott és befogadó légkörben zajlanak az előkészületek. A VGD-s kollégák bevonása már nyáron megkezdődött a közös programokkal, csapatépítőkkel, a héten zajlik a beköltözésük. Szervezeti és operatív szinten is folyik tehát a közös munka, amelynek célja, hogy a lehető legzökkenőmentesebben történjen az integráció. A gondoskodó munkáltatói attitűdünk biztosan végig kíséri a teljes folyamatot, hiszen továbbra is fontos mind a 340 munkatársunk jólléte.

Milyen szerepet játszik a vezetőség az egészségkultúra kialakításában és fenntartásában a WTS Klientnél? Tervezi a WTS Klient HR csapata, hogy integrálja a beneFit Prize kapcsán a bevezetett jó gyakorlatokat az újonnan egyesülő vállalatba?

Drávai Gabriella: A WTS Klient vezetősége elkötelezett a fizikai és mentális egészség megőrzése mellett, ezért mindig keressük az újabb és újabb lehetőségeket, amik megvalósíthatók céges keretek között. Mindenképpen az a cél, hogy a lehető legtöbb jó gyakorlatot megtartsuk a jövőben is mind a két cég életéből. Persze lesz, ami kissé átalakul, de mivel a tavalyi év során a korábbi Finacont Kft. közel 140 dolgozójának integrációját is sikerrel véghezvittük, rendelkezünk már némi tapasztalattal ezen a területen.

Cégünknél rugalmas munkaidő beosztás és otthoni munkavégzési lehetőség van, amely támogatja a munka-magánélet egyensúly fenntartását. Jelenleg ez a munkaidő 50%-a, de januártól, átvéve a VGD Hungary jó gyakorlatát, heti három napra emelkedik a lehetőség az otthoni munkavégzésre.

A WTS Klientnél hogyan mérik a dolgozói jóllét programok hatékonyságát és sikerét? Milyen mutatókat használnak? Milyen módszereket alkalmaznak jelenleg a munkavállalók bevonására az egészségfejlesztési programokba? Milyen visszajelzéseket kaptak tőlük?

Drávai Gabriella: Hasonlóan a VGD-s gyakorlathoz mi is nagy örömmel és nyitottsággal fogadjuk a munkatársak ötleteit. Évi kétszer végzünk munkatársi elégedettségfelmérést, ami kitér az egészségkultúra kérdéskörére is. A WTS Klient vezetősége rendkívül komolyan veszi ezeknek a felméréseknek az eredményét. Ennek köszönhetően pl. 2023-ban bevezettük a minden dolgozó számára automatikusan elérhető céges egészségbiztosítást, és közkívánatra az AYCM kártyát is.

Folyamatosan buzdítjuk kollégáinkat arra a heti WhaTS On? című céges hírlevelünkben is – amelyben havi rendszerességgel mentális egészségrovattal is jelentkezünk –, hogy jelentkezzenek egy-egy sportprogramhoz, vagy akár legyenek főszervezői ezeknek. A vezetők nagy része sportol valamit magánemberként is, de a cég életéből sem maradhatnak ki az ilyen jellegű programok. Évente több futóversenyen indulnak céges csapataink, és van focicsapatunk, alakul a röplabda-, tollascsapat, többen fallabdázni járnak együtt… ezekhez a vezetés megadja a maximális támogatást. Employer branding nagyköveti csapatunk is nagyban hozzájárul ahhoz, olyan megoldásokat találjunk, ami a lehető legtöbb kollégát megmozgatja.

A digitalizáció és a technológiai fejlesztések milyen szerepet játszanak a két vállalat integrációjában és jövőbeni stratégiájában?

Csákics Krisztina: Mindkét vállalat egyik erőssége az innovatív és proaktív szemlélet, amely megköveteli a technológiai haladást a HR folyamatokban is.  A Blue Colibri applikációja, a számunkra testreszabott VGD Birdie a bevezetéstől kezdve rendkívül népszerű a kollégák körében, hiszen amellett, hogy nagyon „menő”, számos, egy kattintással elérhető tartalmat kínál, amit nem csak a fiatalok, de bármely korosztály örömmel használ. Az appban elérhető kisokosok, a szabályzati dokumentumtár, a digitális onboarding és e-learning megoldásaink leegyszerűsítik és hatékonyabbá teszik a HR feladatokat. Ugyanakkor ez az app segít lendületben maradni, hiszen pl. a játék- és sport kihívásokat, közös programokat is ezen a platformon szervezzük.

Drávai Gabriella: A WTS Klient jelenleg a ZOHO-t használja integrált HRM rendszerként. Ezen az online platformon könnyen érhetik el a kollégák a szükséges HR dokumentumokat, szabadságot igényelhetnek, kötelező oktatásokat végezhetnek el, és még a teljesítményértékelési rendszerünk is ezen a platformon működik, így minden könnyen átlátható és követhető. A toborzási folyamatunk is a ZOHO ATS-ben (Applicant Tracking System) zajlik, a rendszer nagyon sok könnyítéssel, workflow-val és némi AI technológiával támogatja a toborzást. Az integráció során feladatunk az is, hogy hogyan tudjuk a meglévő rendszereket úgy összehangolni, hogy a munkavállalói élményt még inkább támogassuk.

Véleményük szerint segíti az egészségkultúra fejlesztése a tehetségek megtartását és bevonzását? Mit tanácsolnának más vállalatoknak, akik most kezdenek el foglalkozni a vállalati egészségkultúrával?

Drávai Gabriella: A mai munkaerőpiaci helyzetben már megkerülhetetlen, hogy munkáltatóként nagy hangsúlyt fektessünk a vállalati benefitre, hiszen a Z generáció tagjai sokkal tudatosabbak ezen a téren, és amikor munkahelyet választanak, számít nekik, hogy az adott cég mit tesz a munkavállalók egészségének megőrzéséért. Tapasztalataim is azt mutatják, hogy nehezebben hagyunk ott egy olyan céget, pláne olyan vezetőt, aki sokat tesz a munkavállalói egészségéért, jóllétéért. A WTS Klient vezetői rendkívül felkészültek, nagyon fontosak számukra is a kollégák, ezért folyamatosan keresik az újabb és újabb lehetőségeket, ötleteket, amiket beépíthetnek a mindennapokba.

Csákics Krisztina: Fontosak az ötletek, a jó gyakorlatok átvétele más cégektől vagy a globális hálózattól, de a felülről jövő kezdeményezés mellett az egyik legfontosabbnak azt tartom, hogy hallgassuk meg a munkatársak kívánságait. a valamire nem annyira vevő a munkatársi csapat, akkor azt nem kell erőltetni, keressünk más, a szívükhöz közelebb álló témát. A munkatársak nyugodt és biztonságos, egészséges munkahelyre vágynak, és bizalommal fordulnak a vezetőik felé. Érdemeljük ki ezt a bizalmat azzal, hogy a munkahelyi kultúránkban fókuszban tartjuk a gondoskodó szemléletet.

Drávai Gabriella: Teljesen egyetértek Krisztivel, és ráerősítenék arra, hogy kommunikáljunk a munkatársainkkal. Ők mindig jobban tudják, mire lenne szükségük. Tele vannak ötletekkel. Nekünk annyi a dolgunk, hogy adjunk teret, bizalmat és támogatást nekik, tegyük fel a megfelelő kérdéseket és halljuk meg a válaszaikat és igényeiket, és azokra reagáljunk. Legyen ez transzparens, igazi, őszinte párbeszéd. Elképesztő csodákra képes.

 

  • 2024.12.122024.12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.12.31Gazdasági teljesítmény mérése - E-learning és konzultáció Ajánljuk mindazoknak, akik gazdasági területen dolgoznak vagy ezzel ismerkednek, és érdeklődnek a számvitel által nyújtott lehetőségek iránt. Továbbá azon controllerek, vezetők számára, akik döntés előkészítésben vesznek részt, és szeretnék átlátni a beszámolók által kínált mutatószámok jelentőségét, szerepét. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Évindítás felsőfokon a Hotel Ózonban: egy hely, ahol a profizmusnak a Mátra adja a hátteret

Többé ne okozzon fejfájást, hogy hová vigye az év eleji céges rendezvényt, legyen az csapatépítő, workshop vagy konferencia, mert van egy olyan... Teljes cikk

Ezüst minősítés bizonyítja a Viapan Dologidő elkötelezettségét a felelős foglalkoztatás iránt

A munkaerő-kölcsönzés és -közvetítés piacán meghatározó szerepet betöltő Viapan Dologidő Kft. az idei évben újabb mérföldkőhöz érkezett,... Teljes cikk

Hét nyomós érv, ami miatt a masszázs az egyik legjobb ajándék

Ha léleksimogató és egyben hasznos ajándékot keres, a masszázsbérlet tökéletes választás. Teljes cikk