Megjelent: 1 éve

Ülőmunkát végzel? 3 1 tipp mozgásszervi betegségek ellen!

Hogy mitől lenne veszélyes egy irodai munka? Esetleg egy pénztáros vagy informatikus állás? A közös pont, hogy mindhárom ülőmunkát is jelent egyben, ráadásul nem is keveset.

images

images

Ráadásul ez a pár példa csak elenyésző azokhoz a megdöbbentő számokhoz képest, hogy napjainkban hányan végeznek ülőmunkát és közülük hányakat érint ebből adódóan valamilyen mozgásszervi betegség is. A számok megdöbbentőek! Sajnos az ülőmunka egyik kellemetlen hozadéka a gerinc-és hátfájás, a nyakmerevség, az elgémberedett végtagok, a rossz tartás és még sorolhatnánk. Nem ideális állapot, de ha már így hozta az élet meg kell tanulnunk vele együtt élni, pontosabban meg kell tanuljuk, hogy hogyan ne károsítsuk vele tovább az egészségünket.

Egy nemzetközi felmérés szerint minden második európai munkavállalónál okozott már egészségügyi panaszokat a nem megfelelő körülmények között végzett ülőmunka. Aki naponta több órán keresztül (kénytelen) ülni, jó, ha tudja, hogy a helytelen ülés majdnem kétszeresen terheli a porckorongokat az álláshoz képest. Ha ráadásul mindez a nyomás állandóan féloldalasan vagy egyenetlenül jelentkezik, mozgásszervi betegségek alakulhatnak
ki, amelyek a munkaképtelenséget okozó betegségtípusok között a második helyen állnak. A rossz testtartás nemcsak a vázrendszerre, hanem az izmokra és a szalagokra is ártalmas hatással van, amely szintén fájdalmat okozhat.

Íme, 3, plusz egy ráadás ötlet, amit az ülőmunkát végzőknek fontos lenne beiktatniuk a napjaikba:

1. Jóga
Ma szinte már minden harmadik ember jógázik és nem véletlenül, hiszen ez a mozgásforma nagyszerűen képes átmozgatni a testet, miközben a lélekre is üdítő hatással van. Többféle típusa ismert, így azoknak, akik ülőmunkát végeznek, érdemes kifejezetten a gerincjógával próbálkozniuk, de az is nagyszerű, ha csak rászánnak reggelente egy 15 percet arra, hogy
ezzel a mozgásformával átmozgassák az egész testüket.

2. Fit-ball
Lehet akármilyen kényelmes egy irodai szék, nem biztos, hogy a tartásod is megfelelő benne ülés közben. Éppen ezért sem hagyhatjuk ki a sorból a fit-ballt, mert ez a nagyszerű találmány kifejezetten az ülőmunkát végzők életét könnyíti meg. A fitnesz edzéseken is használt fit-ballokkal, azaz a nagy „ülőlabdákkal” találkozhatsz már az irodákban is. Ahhoz, hogy stabilan ülj a labdán, szinte észrevétlenül ugyan, de folyamatosan egyensúlyoznod kell. Ezzel olyan kicsi, gerinc közeli izmokat mozgatsz meg, amiket egyébként alig használsz - vagy csak egyoldalúan terhelsz. Hasonlóan jó hatású ülésnél az ékpárna, valamint a levegővel felfújt „billegő párna” használata is.

Megfelelő munkakörnyezet

Érdemes odafigyelj arra, hogy a derekad a széktámla alsó részének támaszkodjon, lábad pedig kényelmesen pihenjen a földön vagy a lábtámaszon. Az asztal magassága akkor megfelelő, ha a felkarod derékszöget zár be az alkaroddal, számítógép-billentyűzet használatkor pedig csuklódat meg tudod támasztani.
  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hogyan védekezzünk otthonunkban is a koronavírus ellen?

Mire figyeljünk oda a négy fal között, hogy megőrizhessük egészségünket? Orvosszakértői javaslatok a Doktor24 Egészségközponttól. Teljes cikk

Ne engedjük otthonunkba a koronavírust! Mit tegyünk, amikor hazaérünk a munkából?

Milyen óvintézkedéseket tehetünk, hogy megvédjük magunkat, otthonunkat és szeretteinket a fenyegető koronavírustól? Kövesse a Doktor24... Teljes cikk

Mire figyeljünk, amikor elhagyjuk otthonunkat a járvány idején?

Kövesse a Doktor24 orvosszakértőjének praktikus tanácsait egészsége védelmében! Teljes cikk