Már módosítható a felvételi sorrend a Felvi.hu-n
Április 20-tól elérhetőek az ügyintézési funkciók a felvi.hu honlapon, az E-felvételi rendszerében: a felsőoktatásba jelentkezőknek lehetőségük van adataik ellenőrzésére, módosítására, az esetleg még hiányzó dokumentumaik pótlására, illetve egy alkalommal az eredeti jelentkezési sorrendjük megváltoztatására.
Az E-felvételi eljárásban a jelentkezők folyamatosan ellenőrizhetik a központi nyilvántartásban szereplő adataikat, a személyes információkat, a megjelölt képzéseket és sorrendjüket, a benyújtott dokumentumok, valamint kérelmek feldolgozottságát, a feldolgozás eredményét. Ellenőrizhetik továbbá a közhiteles elektronikus nyilvántartásokból átvett információkat (érettségi eredmények, felsőoktatási oklevelek, nyelvvizsga-bizonyítványokra vonatkozó hitelességi információk) - közölte az Oktatási Hivatal.
Az e-ügyintézési funkciók segítségével az érintettek egyszerűen kérhetik az esetleg hibásan megadott adatok módosítását is.
A felvételizők az E-felvételiben azt is nyomon követhetik, hogy az egyes jelentkezési helyeiken - a pillanatnyilag rendelkezésre álló, igazolt eredmények alapján - éppen hány pontjuk van.
A fontos információt tartalmazó üzenetek (például a hiánypótlási felszólítás) az E-felvételi "Hivatalos iratok" menüpontjába érkeznek, amelyről a központi felvételi nyilvántartásban szereplő e-mail-postafiókokba is értesítés érkezik.
Az Oktatási Hivatal felhívta a jelentkezők figyelmét arra is, hogy a május-júniusi érettségi eredményeket igazoló bizonyítványt vagy tanúsítványokat nem kell feltölteni a rendszerbe. Hasonlóan a 2006. január 1. után megszerzett érettségi eredményeket igazoló dokumentumokhoz, a 2006. február 1. után kiállított felsőoktatási oklevelekhez (bizonyos kivételektől eltekintve) és a 2003. január 1. után megszerzett nyelvvizsga-bizonyítványokhoz.
Ha azonban a felvételiző a jelentkezési határidő után kapja meg a nyelvvizsgáját, meg kell adnia a felületen a nyelvvizsga-bizonyítvány adatait.