kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Meditáció, hála és kedvesség - a pozitív pszichológia eszközei

A Coaching Határok Nélkül (CHN) programsorozat résztvevői már ismerik a brit Professzor Jonathan Passmoret, a Harvard Egyetem vendég előadóját, aki számos coaching szakkönyv szerzője is. Ez alkalommal legújabb kötetét - ami két hete jelent meg Londonban -, mutatta be élőszóval és gyakorlatokkal is a CHN negyedik évadjának esti workshopján. A workshop során a pozitív pszichológia eszközeit ismerhették meg a résztvevők.

Jonathan Passmore professzor Coaching Mesterfokon - Lépjen a coaching következő szintjére című, angol nyelvű könyve (Mastery in Coaching) azoknak a coachoknak szól, akik már elég nagy gyakorlattal rendelkeznek ahhoz, hogy tovább bővítsék és mélyítsék tudásukat a legújabb módszerekkel és magasabb szintre jussanak. A Coaching Határok Nélkül programsorozat résztvevői között sokan ilyenek.

- A mestercoach olyan egyéni megközelítéssel működik, ami illik az ő egyéniségéhez és az ügyfelééhez is, azáltal, hogy szintetizálja az addig megszerzett tudását, épít gyakorlati tapasztalatára és ebből mindig a legjobb eszközt választja ki az adott ügyfélre és helyzetre. - így összegezte Passmore professzor a workshopon, hogy mit tekint ő a coaching gyakorlásának mesterfokának.

Most megjelent könyvéhez, a kötet szerkesztőjeként, 14 mestercoachtól kért írásokat. Olyan témákat, modelleket és eszközöket választott, amelyek a coaching legújabb irányzatait képviselik, és még viszonylag kevés jelent meg róluk a szakirodalomban. Egy biztos; így sosem voltak összefogva, bemutatva egy szakkönyvben. Valamennyinél ismertetik a szerzők a modellek elméleti pszichológiai alapjait, és az ezekre épülő gyakorlati módszereket és eszközöket. Ezeken túl az adott fejezet szerzői megadnak további referenciákat, azoknak, akik arról az irányzatról még többet akarnak megtudni.

A könyvben leírt coaching megközelítések közül a workshopon a pozitív pszichológia alkalmazását ismertette Passmore, gyakorlati példákkal és eszközökkel érzékeltetve, milyen sokat számít, ha a coach és ügyfele is a "félig tele a pohár" szellemében működik.

A pozitív pszichológia eszköztárából hat elemet mutatott be a résztvevőknek.

1. Az aktív konstruktív reagálás az aktív figyelem irányított használatával ad visszajelzéseket azokra a megnyilvánulásokra, amelyek pozitív irányba terelhetik az ügyfél gondolkodását. Az elmondottakból csak a pozitívumokat ragadja meg és azokra reflektál és reflektáltat.

2. A pozitív esetek elemzésének eszközével élve azt lehet megragadni, ami egy-egy helyzetben az egyéni erősségekre irányítja rá a figyelmet. Azokat elemzi, ismétli és mélyíti. A coach abban segíti ügyfelét, hogy felismerje saját erősségeit, és eredményesen használja is azokat.

3. Az érdek nélküli kedvesség különösen nagy kincs manapság. Olyan gesztusokat mutatott be az előadó - egy kisfilm segítségével -, amely a mindennapokban okoz örömet nemcsak azoknak, akik kapják a gesztusokat, hanem azoknak is, akik jót tesznek másokkal. Erre egy gyakorlatot is ajánlott Passmore: a résztvevők vállalták, hogy egy héten belül valamilyen pozitív gesztust, jót tesznek, minden érdek nélkül valaki mással. S egy hét múlva értesítsék egymást arról, hogy valóban megtették-e, s mit jelentett ez számukra.

4. A három jó dolog felidézésének módszere a belső nyugalmat segíti. Este jó visszagondolni arra, mi volt azon a napon a három legjobb élmény. Kutatások kimutatták, hogy a pozitívan gondolkodó emberek tovább élnek.

5. A hála ritkán jut az emberek eszébe. Annyi mindent automatikusnak vesznek. Pedig ha belegondolnak, kitűnik, hogy mennyi jó van az életükben, amit amúgy megszoktak, természetesnek tartják, és már nem is értékelik. Jó ezeket is összeszedni, és örülni a létezésüknek.

6. A mindfulness meditációs technikával a testnek adott olyan pihenési, nyugalmi állapotot, amivel a szellemi, érzelmi élet is megnyugodhatott.
Ez csak egy fejezet a legújabb nemzetközi coaching szakkönyvből.

Peredi Ágnes
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk