Megjelent: 5 éve

Mennyire bízzák magukat a szerencsére a kkv vezetők?

A kérdés 13.-án pénteken, különösen aktuálisnak tűnik. Még mindig az figyelhető meg a vállalatvezetők körében, hogy az üzleti eredményeiket inkább a szerencsére bízzák. Hiányzik a tudatosság, a következetes odafigyelés, ügyfélkövetés. Megfigyelhető ez a tendencia az üzleti tárgyalások esetében is – olvasható az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének közleményében.

images

Az üzlet gyakran azon múlik, hogy mit mond magáról, tehát hogyan mutatkozik be egy cégvezető. Továbbá, milyen mélységű információkat szerez a lehetséges partnerről.

„A tapasztalat azt mutatja, hogy sok-sok tárgyalásból csak kevés üzlet születik. Persze, ez azért iparág és kommunikációfüggő is. De tény, hogy sokat kell dolgozni, többször kell egyeztetni ahhoz, hogy végül hónapok múlva egy nagyobb értékű szerződés megszülessék. Az ipari cégeknél ez még fokozottabban igaz. Ezt a folyamatot lehet felgyorsítani azzal, hogy a tárgyalás alatt tudatosan törekszünk arra, hogy az alap és felszínes információk után a mélyebbek felé haladjunk.” – írja blog oldalán Vereb István, az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének alapítója.

A gyakorlatban ezt úgy alkalmazhatjuk, hogy feltérképezzük a partner szakmai múltját. Például milyen típusú cégeknél, milyen munkákat végzett? Mennyire tájékozott az adott szakterületen? Fordít-e energiát a fejlődésre, képzésre? Milyen céljai vannak?

„A mélyebb megismerés által sokkal hamarabb és könnyebben találnak kapcsolódási pontot a felek, illetve a kérdések által sokkal bizalomkeltőbb lesz a beszélgetés, mivel nem az eladásra fókuszálnak. Tehát, nem az a lényeg, hogy bizonyos idő alatt hány céggel veszik fel a kapcsolatot a cégvezetők vagy az értékesítők, hanem az, hogy hány céget ismer meg mélyebben.” – hangsúlyozta Vereb István, aki nem hisz a babonában.
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter