Mennyire szúr a szög?
A valódi értékesítés nem arról szól, hogy minél több mindent sózzunk rá embertársainkra. Sokkal inkább arról, hogy kitaláljuk, mire vágynak, mielőtt ők maguk tudnák.
Egyik olyan pénzügyi cég, akivel már a kilencvenes évek közepétől együtt dolgozunk szintén érezte ezt, s folyamatosan fejleszti az ott dolgozó kollégák képességeit. Persze ez nem minden esetben megy egyszerűen. Náluk is az volt a helyzet, mint oly sok szolgáltató cégnél, hogy hozzászoktak, elegendő csak kiszolgálni az ügyfeleik kéréseit. Sajnos ez a versenyképességük megtartására már nem elegendő, ezért elkezdtük növelni a kollégáik képességét arra vonatkozóan, hogyan tudnak ők genereálni nagyobb forgalmat. Mivel az értékesítés mint szakma, itthon sok szempontból le lett járatva, mondanom sem kell, nem kis ellenállásba ütköztem, mikor elkezdtük a munkát a csapattal. Szinte kivétel nélkül ugyanis, az értékesítést a tukmálással azonosították. Valami olyannal, amikor valamit rádumálunk valakire, ami annak nem is jó igazán, pusztán csak azért, hogy nőjön a bevételünk. Rá kellett jönniük, hogy nem akkor vagyunk igazán szociálisak a másikkal, ha konzervatívan megvárjuk, amíg ő akar valamit, egyszerűen azért, mert sok esetben amikor az ügyfél szembesül a problémájával, akkor már késő vagy csak jóval több energiával, jóval több pénzből lehet megszüntetni a bajt. Sokszor sajnos ténylegesen olyanok vagyunk, mint a viccben a székely kutyája. Az a bizonyos kutya csak feküdt a sarokban, és néha néha felvakkantott, mire a vendég megkérdezte „Mi a baja a blökinek?” A gazda azt válaszolta „Van ott egy kiálló szög, ahol fekszik és az nyomja a fenekét.” Kérdezi erre a vendég, „Akkor miért nem fekszik odébb a kutya?” A válasz: „Mert annyira még nem nyomja neki.”
Fel kell vállalnunk annak a felelősségét, hogy mi, egy-egy terület szakemberei, amikor előre látjuk, milyen problémákba ütközhet majd később az ügyfelünk, figyelmeztetjük a következményekre, még olyankor is, amikor „nem nyomja a szög eléggé a fenekét”! Ez sokszor nem kellemes sem a partnerünknek, sem nekünk, gyakran ténylegesen érzékeny területeket kell nemcsak érintenünk, hanem akár mélységeiben is boncolgatnunk. Ha ezt nem tesszük meg udvariaskodás, félelmek, vagy tudom is én milyen álszociális megfontolások alapján, akkor lehet, hogy utána már késő lesz. Akkor már hiába mondjuk „Jaj, én anno szóltam....” Nem elég „csak” szólni! El kell érni, hogy tényleg értse meg a másik, miről hoz döntést, s ha azután is nemet mond, akkor rendben. Akkor, és csak akkor alhatunk nyugodtan, hogy mi megtettünk mindent!
Persze ahhoz, hogy ez ne legyen erőszakosság, ne legyen tukmálás, először azt kell elérnünk, hogy partnerünk tényleg hajlandó legyen velünk őszintén beszélgetni, s csak arról beszélgetni, ami neki tényleg fontos lehet! Ez az, amit először kell megtanulnia mindenkinek, hogyan adjunk annyi figyelmet, érdeklődést, ami megnyitja partnerünk tényleges figyelmét ránk, a felvetett téma iránt.
Pál Zsolt
Comline Budapest Kft.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk
Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk
A munkahelyi konfliktusok elkerülhetetlenek – de nem mindegy, hogyan kezeljük őket. Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója négy bevált... Teljes cikk
- Karrierstart a fővárosban: több száz álláshely nyílik a Budapest Állásbörzén 2 hónapja
- Miért égnek bele a fejünkbe egyes reklámok, míg másokat elfelejtünk? 3 hónapja
- Trade Marketing Manager 3 hónapja
- Te hogyan reagálsz a hatásvadász címekre? 3 hónapja
- Mennyit keresnek a marketingesek 2025-ben? 3 hónapja
- Hogyan érheted el a hosszú távú organikus forgalmat a Google segítségével? 4 hónapja
- Milyen egy jó céges rendezvényhelyszín Budapest szívében? 5 hónapja
- Itt az első figyelmeztetés: pénteken 10 percre leáll a közlekedés Budapesten 6 hónapja
- Itt vannak a legnagyobb vezetési tanácsadó cégek 9 hónapja
- Nincs mozdíthatatlan munkavállaló: interjú Varga Péterrel, a Manpower ügyvezetőjével 9 hónapja
- Jelentős árbevétel-növekedések a flottakezelőknél 9 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?