Megjelent: 4 éve

Mentorprogramot indított a Meló-Diák

A Meló-Diák mentorprogramja kompetenciamérésekkel, folyamatos visszajelzésekkel és a piacképességet igazoló, egymásra épülő bizonyítványok kiadásával segíti célba a fiatalokat - írja közleményében a Meló-Diák.

Marosi László, a Meló-Diák vezérigazgatója így jellemezte kezdeményezésüket: „A Mentorprogram egy félautomata rendszer, amelyben egyenlő szerepe és terepe van a digitális-játékos appoknak, valamint a mentorokkal való személyes kapcsolatnak. A folyamatban a munkatapasztalattal párhuzamosan gyűjtik a fiatalok a folyamatos kompetenciaméréssel a badge-eket. A különböző szintek eléréséről bizonyítványt kapnak, amelyből láthatóvá válik, milyen kompetenciáiban fejlődtek, s milyen konkrét munkatapasztalatokat szereztek diákéveik során."

A Mentorprogramba a Melodiak.hu oldalán lehet jelentkezni, és aki már Meló-Diák-os, azonnal élvezi majd ennek előnyeit. A Mentorprogram társ, amely hozzásegíti a fiatal munkavállalókat saját individuális céljuk megvalósításához - írja közleményében a diákmunka-hálózat.

Az érdeklődő diákok itt regisztrálhatnak a Mentorprogramba.

A Meló-Diák mentorprogramjának szakmai együttműködő partnere a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK).

„Egyre több piaci szereplő keres meg minket a munkahelyi generációs konfliktusok, a mostani generációk munkakezdésének nehézségei miatt. Előremutató ez a megértésre törekvő nyitottság, ugyanakkor partnerünk, a Meló-Diák kezdeményezése, amely a fiatalok kompetenciáinak feltérképezésében és fejlesztésében nyújt segítséget a pályakezdésük támogatására. A generációs konfliktusok, „átállások”, meglátásom szerint természetszerűek, az ebben való felkészülésben, „probléma” megoldásban mindenkinek van feladata. A Meló-Diák jó felismerése és példaértékű fejlesztése, bízom benne ösztönzően hat a további érintett szereplőkre” - mondta Gulyás Tibor, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának elnöke.

Budavári-Takács Ildikó pszichológus, a SZIE GTK egyetemi docense, a Mentorprogram önismereti kérdőívének megalkotója kiemelte: „A Meló-Diák Mentorprogram számára olyan kompetenciákat mérő önértékelő eljárásokat fejlesztettünk ki, amelyek a munkavállaló diákok számára nyújtanak segítséget az önismeretük fejlesztéséhez. A munkavégzés során a diákok munkavégzéshez szükséges kompetenciái folyamatosan fejlődnek. Ezt a fejlődést négy szinten ragadja meg a program. Az önértékelő eljárások segítségével a diákok mind a négy szinten kapnak visszajelzést a kompetenciáik fejlődéséről. Az önértékelő eljárások által adott visszajelzésekkel a diákok gazdagíthatják saját munkavállalói énképüket, tudatosíthatják fejlődésüket. Később pedig már bizonyítványukkal, vagy diplomájukkal a zsebükben pontosan képesek lesznek megfogalmazni saját kompetenciáik ismeretének fényében előnyeiket, így célzottan olyan állást pályázhatnak meg, amelyben a leginkább sikeresek lehetnek” - mondta Budavári-Takács Ildikó pszichológus.

Csehné Papp Imola közgazdász, a SZIE GTK habilitált egyetemi docense kifejtette a mentorprogrammal kapcsolatban: „Óriási a szakadék a felsőoktatásban végzett diákok tudása és a gazdaság elvárásai között. A kutatásainkban megkérdezett interjúalanyok felsőoktatásról alkotott véleménye nem túl jó. A frissdiplomások elméleti felkészültségét megfelelő szintűnek minősítik a megkérdezettek, de a gyakorlati ismeretek szerintük hiányosak. A vállalkozások több mint fele előnyben részesíti azokat a jelentkezőket, akik jó nevű, tradicionális vagy speciális szakterületen végeztek. Érdekes tény, hogy 70%-uk középfokú végzettséget igénylő munkakörökben is alkalmaz diplomás munkavállalót.
A munkáltatók tapasztalatai alapján, a diplomás pályakezdők leendő munkájukkal kapcsolatos elvárásai nem megalapozottak. Kihagyhatatlan részét kellene képezze a tanulás éveinek a diákmunka, mert a munkatapasztalat hiánya miatt nincs reális képe a jelentkezőknek a munkaerőpiacról és a munkahelyekről, ahol az alázatot, mint legfontosabb tulajdonságot várnák el a legtöbben a fiatal munkavállalóktól. A szorgalom és kreativitás mellett, a tudás és a rugalmasság is fontos munkaerő-piaci tulajdonság. A munkáltatók elvárásai között középfokú végzettségű munkatársak esetén a munkát illető igényesség, a szakmai alapismertek, az önálló munkavégzés, a szakmai gyakorlat és jártasság, a problémamegoldó-készség, a rugalmasság és a csapatmunkára való készség szerepel legnagyobb súllyal az elvárások között” - mondta Csehné Papp Imola közgazdász.

Meló-Diák
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Gigantikus agrároktatási intézmény jön létre a Szent István Egyetem égisze alatt

Augusztus 1-jén az Eszterházy Károly Egyetem gyöngyösi Károly Róbert kampusza és a Pannon Egyetem Georgikon Kara beolvad a Szent István Egyetembe,... Teljes cikk

Megkezdődött a pótfelvételi

Az innovációs és technológiai miniszter döntése értelmében július 30-án megkezdődött a 2020-as pótfelvételi eljárás, ami augusztus 9-én... Teljes cikk

Hibrid rendszerrel indítja a tanévet az ELTE

A koronavírusjárvány-ügyi készültségre tekintettel tantermi és online kurzusok kombinációjával indítja a tanévet az Eötvös Loránd Tudományegyetemen (ELTE). Teljes cikk